Ga naar inhoud

Vista herkent geen usb-apparatuur


Veecee

Aanbevolen berichten

Hallo, ik struin al enige tijd internet af naar een oplossing voor het volgende probleem, maar ik ben nog nergens een werkende oplossing tegengekomen. Ook op dit forum kom ik dit probleem niet tegen, laat staan een oplossing. Hopelijk verandert dat na vandaag...

Mijn laptop weigert om bepaalde usb-apparatuur (usb-stick/externe harde schijf) te herkennen en van een tijdelijke drive-letter te voorzien in de verkenner. Dit is wat er gebeurt als ik bijv. een externe harde schijf aansluit:

1. Vista (Home Edition) herkent nieuwe hardware

2. Vraagt vervolgens om de locatie van de drivers (dat is op zich al raar, drivers zitten als ik het goed heb al ingebakken in Vista)

3. Als ik de locatie van de drivers aangeef of automatisch laat zoeken, wordt e.e.a. geinstalleerd/opgestart. Echter: niets zichtbaar in de verkenner, geen toegang tot bestanden, etc.

4. Via Apparaatbeheer de foutmelding (geel driehoekje met uitroepteken bij het usb-apparaat): Er is iets misgegaan bij de installatie. Deze bewerking vereist een interactieve windows computer.

Ik heb van alles geprobeerd:

- installatie usb-apparaat op andere pc: geen enkel probleem, dus het ligt niet aan de usb-apparaten.

- aansluiten van andere usb-apparatuur (o.a. fototoestel, usb-muis) op de vista-pc: geen probleem, dus het ligt niet aan de usb-poorten.

- Ccleaner gerund: geen verbetering

- usb-poorten ge-deïnstalleerd en via herstart weer automatisch laten installeren: geen verbetering

- usb-driverdatabase verwijderd (aantal bestanden op c:\windows\system32 en c:\windows\inf) en via herstart opnieuw laten aanmaken: geen verbetering

De enige optie die nog op andere fora wordt gegeven is een complete herinstallatie van Vista. Dat lijkt me a) nogal rigoreus, en B) zie ik niet in waarom dit opeens tot een oplossing kan leiden: het probleem is al aanwezig sinds levering van de computer. Dus hoop ik op een betere suggestie van jullie kant! Enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, dan krijg ik hetzelfde scherm waarin gevraagd wordt om installatie van de drivers, die worden gevonden maar niet geïnstalleerd: "(code 28) Deze bewerking vereist een interactieve Windows-computer."

Enige andere suggestie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die stappen heb ik ook allemaal al doorlopen. Resultaat:

"Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging het stuurprogramma te installeren. Deze bewerking vereist een interactieve windows-computer."

BTW: ik ben gewoon als administrator ingelogd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen stuurprogramma's geinstalleerd, de kern van het probleem is dat dat niet lukt. De drivers zitten al in Vista, om precies te zijn in de map .../windows/inf het bestand usbstor.inf. Vista herkent de file, kan de juiste locatie vinden, maar weigert vervolgens te installeren met vermelding van de fout over de vereiste interactieve windows-computer. Ik kom er niet achter wat dat precies betekent, of hoe ik om deze foutmelding heen kan. Frustrerend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.