Ga naar inhoud

[OPGELOST] mini dv overzetten op dvd


moeke

Aanbevolen berichten

hallo, mijn onbewerkt filmmateriaal zou ik graag op dvd zetten om als extra te bewaren. deze moeten nadien nog kunnen geopend en bewerkt worden met pinnacle9 . en dat is mijn probleem .als ik dit beeldmateriaal op computer zet is het *avi* als ik deze met nero recode of nero vision wil branden krijg ik een andere extensie en dan kan ik hem niet meer openen, alleen als voorstelling lukt het nog wel:viking:

graag duidelijke hulp.:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, het bestand openen en afspelen is geen probleem in mediaplayer, maar ik doe het volgende , mijn mini-dv's zet ik op computer met camera en pinaccle, omdat ik daar de films mee afwerk. maar omdat die camera niet eeuwig blijft meegaan, had ik graag mijn onbewerkt filmmateriaal als veiligheid willen bewaren op dvd's. maar als ik ze wil opslaan op dvd, dat me al wel gelukt is met nerovision en andere programma's hiervan, maar als ze dan opgeslagen zijn , dan zijn ze niet meer te openen in pinnaclle dus ook niet meer bruikbaar om beelden in te voegen in een filmproject. als ik deze dvd open met mediaplayer dan zie ik alleen maar een volledige opname en weet ik niet hoe ik aan de verschillende stukjes ruwe filmopnames kan geraken om intevoegen .er zal dan misschien niets anders opzitten dan verder te zoeken naar een vervangcamera als die binnen enkele jaren nog bestaat om mini-dv's aftespelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.