Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil dus mijn cpu overclocken (amd phenom II 955 BE) maar het lukt mij niet.

proc: amd phenom II 955 BE

mobo: foxconn A7DA-s

geheugen: Kingston hyperX (2 x 2 GB) 1066 Mhz

koeler: scythe mugen 2

graka: saphire vapor-x HD 4890

Als ik in amd overdrive de multiplier op 19 zet (3,8 Ghz bekom je dan), met voltage cpu VID op 1,45. Dit zou een stabiele overclock zijn, maar bij mij blijft het systeem dan hangen.

Heeft iemand dit probleem nog of een oplossing ervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de multiplier ook niet in één keer hoger zetten, en even gokken wat het voltage moet zijn.

Je moet de multiplier best met 0.5 verhogen, en kijken of die nog steeds stabiel is.

Als die niet stabiel is, gooi je er een beetje meer voltage op.

Ook is elke processor verschillend, en zijn resultaten van andere niet haalbaar op jou exemplaar bijvoorbeeld.

Gemiddeld genomen zou een 955 tussen de 3.6-3.8Ghz halen met een voltage van 1.5V.

Ik denk dat 3.9 op 1.45v wat te weinig is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de multiplier ook niet in één keer hoger zetten, en even gokken wat het voltage moet zijn.

Je moet de multiplier best met 0.5 verhogen, en kijken of die nog steeds stabiel is.

Als die niet stabiel is, gooi je er een beetje meer voltage op.

Ook is elke processor verschillend, en zijn resultaten van andere niet haalbaar op jou exemplaar bijvoorbeeld.

Gemiddeld genomen zou een 955 tussen de 3.6-3.8Ghz halen met een voltage van 1.5V.

Ik denk dat 3.9 op 1.45v wat te weinig is...

Overclocking is redelijk nieuw voor mij dus het is nu nog wat zoeken. Maar had gezien/gelezen dat je de multiplier op 19 zou kunnen zetten met 1,55v en dat die dan stabiel is. Dus maw ik zal moeten zoeken wat het max stabiele is met 1,45v...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de multi elkes keer met 0.5 verhogen.

Dan stress je 5 minuten met OCCT bijvoorbeeld.

Als er geen fouten zijn, terug met 0.5 omhoog etc.

En terug testen, als er dan fouten zijn verhoog je de vCore een beetje.

Tot er geen fouten meer zijn...

De max Vcore die veilig is is rond de 1.5-1.55v

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.