Ga naar inhoud

SSD en AHCI-setting: nodig?


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb het programma Samsung Magician eens opgestart (dit is een programma om je ssd te tunen en geeft info), en er staat dat AHCI mode "deactivated" is.

Moet ik dit inschakelen in de BIOS? Kan dit nu nog (het OS is reeds geinstalleerd). Welke instellingen moet ik aanpassen? Wat is de procedure?

Geeft AHCI veel prestatiewinst bij ssd's?

Hier spreken ze van dalende prestaties als je AHCI inschakelt?

Why do i need AHCI with a SSD Drive (Guide Here!) ... - Crucial Community

- - - Updated - - -

Dit is speccy, kan mijn pc AHCI wel aan?

http://speccy.piriform.com/results/bDNnq6mohkgPTtX18jXCVjH

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat het nu ingesteld op IDE?

Zo ja dan vrees ik dat het een herinstallatie zal worden van je Windows 7 want ik geloof dat dat zo niet gaat!!!(ben ik wel niet echt 100% zeker van)

Dat aanpassen doe je dan in het bios en vervolgens installeer je de correcte drivers ervoor in windows.

Zal er eens wat meer over opzoeken.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een mailtje gestuurd naar tones.be (die mijn computer klaargemaakt heeft met ssd plus installatie) en zeiden dat AHCI niet nodig was aangezien mijn moederbord maar sata3 had en de ssd sata6. Haalt dit dan niets uit? Het is wel opvallend dat mijn pc zeer goed presteert bij de snelheidsmeting bij het starten (14 seconden). Dus misschien heb ik toch wat voordeel met AHCI?

Wat ik me ook afvraag, als je dat achteraf instelt, is er dan kans op crashes later? Als ik het zou doen, moet ik dus geen speciale drivers installeren? Enkel de tips volgen op het ocz forum?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier lees ik dat je het op AHCI moet zetten, anders wordt er geen gebruikt gemaakt van de TRIM-functie. Klopt dit? Dus bij IDE wordt er geen gebruik gemaakt van de trim-funcitie? De trim-functie is een hele verbetering voor de levensduur van ssd's, en de beschrijfbaarheid.

AHCI: "Also required for SSDs to use Trim function." Klopt dit?

Ik lees ook "Patriot recommends IDE for their SSDs right now, and some of the firmware updates and performance restore utilities don't run very well in AHCI"

Bron: AHCI : Enable in Windows 7 / Vista - Page 3 - Windows 7 Help Forums

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.