Ga naar inhoud

Blue screen bij opstarten


DJLovado

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds gisteren toen ik mijn laptop opnieuw opstartte geeft mijn laptop bij het laadscherm van Windows 7 steeds een blue screen en start die weer opnieuw op.

Het enige wat ik me nog kan herinneren wat ik gedaan heb voordat ik em opnieuw opstartte wasdat hitman pro aangaf dat iastor.sys verwijderd moest worden, heb dit dus gedaan en daarna gaf de laptop aan 4 updates te willen doen. Deze ging die dus doen tijdens het opnieuw opstarten en sindsdien geeft die steeds een bluescreen bij het laadscherm. Ik kan ook niet lezen wat er op het blue screen verschijnt want het komt in een flits en dan start die weer opnieuw op.

De laptop stelt me vervolgens de keuze om opstartherstel uit te voeren of windows normaal te starten. Als ik opstartherstel doe dan zegt die dat die em hersteltheeft maar vervolens nog steeds bij opstarten hetzelfde probleem.

Ook de f8 toets heb ik al geprobeerd en in veilige modus proberen op te starten maar zelfs DIT doet die niet!

Ik vind het opzich niet erg om windows er opnieuw op te gooien of iets dergelijks maar er staan wel nog belangrijke bestanden op mn hardeschijf die ik ECHT NODIG heb.

Dus 2 vragen..

Wie kan mij helpen met dit opstart probleem zodat ik weer op mn laptop kan?

Wie weet hoe ik mijn bestanden van mij hardeschijf nog kan overkopieren op een of andere manier naar een externe hardeschijf?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

IASTOR.SYS is een driver voor SATA-schijven, RAID-systemen meestal voor controle maar nog steeds gebruikt in de normale enkele schijf setups ook. Het bestand mag dan ook niet worden verwijderd.

Ik kan ook niet lezen wat er op het blue screen verschijnt want het komt in een flits en dan start die weer opnieuw op.

Al eens geprobeerd bij het verschijnen Blue Screen de pauze-break toets in te drukken.

aangepast door seniorke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hitman Pro heeft je goed liggen. Dit bestand is volledig legaal en nodig voor de aansturing van je harde schijf.

Een goede raad: gooi hitman pro eraf zodra we je systeem weer aan de praat gekregen hebben.

Heb je een 32 of een 64 bits versie van windows 7?

Aaaaah *****!

Een 32 bits versie

Link naar reactie
Delen op andere sites

IASTOR.SYS is een driver voor SATA-schijven, RAID-systemen meestal voor controle maar nog steeds gebruikt in de normale enkele schijf setups ook. Het bestand mag dan ook niet worden verwijderd.

Al eens geprobeerd bij het verschijnen Blue Screen de pauze-break toets in te drukken.

Ook al geprobeerd ja, maar toch gaat ie nog steeds meteen weg :viking:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hitman Pro wordt al geruime tijd afgeraden. Nu weet je ook waarom.

Heb je systeemherstel reeds kunnen uitvoeren? Zo ja, wat is het resultaat.

Moest je nog steeds problemen hebben en je wil je bestanden veilig stellen dan kan je dat op volgende manier:

Download Ubuntu.

Brand het .iso-bestand op een cd.

Start de pc op via deze cd.

Na het opstarten zal je een menu krijgen.

Kies hier voor de optie Ubuntu uitproberen zonder te installeren.

Het laden kan lang duren omdat alle gegevens van de cd-rom moeten gehaald worden.

Na het laden zal het bureaublad verschijnen.

Klik bovenaan op het menu Locaties en kies voor Computer.

Je zal nu een overzicht krijgen van de apparaten aangesloten op je pc.

Eén van deze schijven die worden vermeld bevat je Windows-installatie.

Open deze en blader naar de mappen die je wenst te kopiëren.

Je kan nu de gewenste bestanden kopiëren naar een externe harde schijf of branden op een cd/dvd.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat krijg je als je bij het opstarten de toets F12 indrukt i.p.v F8?

Als je een keuzelijst krijgt waar "systeemherstel" bij staat kies dan dit om verder te gaan.

Heb ik ook al gedaan, maar systeemherstel voert iej uit maar als ik em dan opnieuw opstart dan krijg ik nog steeds hetzelfde: Blue screen bij laadscherm

---------- Post toegevoegd om 11:06 ---------- Vorige post was om 11:05 ----------

Heb onlangs geprobeerd om de veilige modus in te schakelen, dit lukte telkens niet. Later had ik in de gaten dat ik een draadloos toetsenbord en muis gebruikte, daarna gewisseld met toetsenbord + draad, en het werkte weer. :-)

Maar ik heb verder niks van externe hardware aangesloten op mijn laptop dus bij mij kan het dat probleem niet zijn

---------- Post toegevoegd om 11:08 ---------- Vorige post was om 11:06 ----------

Hitman Pro wordt al geruime tijd afgeraden. Nu weet je ook waarom.

Heb je systeemherstel reeds kunnen uitvoeren? Zo ja, wat is het resultaat.

Moest je nog steeds problemen hebben en je wil je bestanden veilig stellen dan kan je dat op volgende manier:

Download Ubuntu.

Brand het .iso-bestand op een cd.

Start de pc op via deze cd.

Na het opstarten zal je een menu krijgen.

Kies hier voor de optie Ubuntu uitproberen zonder te installeren.

Het laden kan lang duren omdat alle gegevens van de cd-rom moeten gehaald worden.

Na het laden zal het bureaublad verschijnen.

Klik bovenaan op het menu Locaties en kies voor Computer.

Je zal nu een overzicht krijgen van de apparaten aangesloten op je pc.

Eén van deze schijven die worden vermeld bevat je Windows-installatie.

Open deze en blader naar de mappen die je wenst te kopiëren.

Je kan nu de gewenste bestanden kopiëren naar een externe harde schijf of branden op een cd/dvd.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Okee bedankt, dan ga ik dit sowieso al even proberen zodat alle bestanden die ik nodig heb veiliggesteld zijn. Verder heb ik systeemherstel uitgevoerd maar nog steeds blue screen bij laadscherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een officiele installatie dvd van windows 7?

Als je die hebt dan kun je daarmee opstarten en kiezen voor windows herstellen.(Herstelconsole)

Heb je die dvd niet dan kun je de herstelconsole van windows 7 hier downloaden als iso.

Brand die iso dan op een cd/dvd en start daarmee de pc op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.