Ga naar inhoud

Geen toegang tot Windows Installer-service.


Gast shuttle

Aanbevolen berichten

Ik probeerde net Java te installeren, maar krijg de volgende foutmelding:

foutjet.png

En dit gebeurt ook bij andere programma's. Ik krijg een hoop dingen dus niet geïnstalleerd.

Iemand enige idee wat ik kan doen? Heb al even zitten Googlen, maar dan kom ik steeds weer op dit pagina's van Microsoft uit waar zo'n onduidelijk en omslachtige oplossing staat die ik half begrijp.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag shuttle,

Je had ook een vraag over er bevindt zich geen schijf in het station.

Daar gaf je aan dat je windows xp nog maar eens opnieuw had geïnstalleerd.

Heb je windows xp geïnstalleerd vanaf CD, dus door je PC te laten opstarten vanaf die cd?

Dit is zeker de pagina van microsoft die je bedoelt.

Voor je die oplossing probeert maak zeker eerst een backup van je systeem, liefst op een tweede partitie of externe schijf of dvd.

Wat je ook eens kan doen is, je PC op dit laten controleren op malware, omdat je van het ene probleem in het andere komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord!

Ik heb Windows niet vanaf de CD kunnen installeren, omdat deze niet meegeleverd was (laptop). Ik heb het via de laptop zelf gedaan (één of andere F-toets ingedrukt bij het opstarten). Oh ja, toen ik windows de vorige keer opnieuw installeerde, had ik ook al dit probleem.

Als ik deze backup wil maken via een externe harde schijf, hoe ga ik dan best te werk? Zit hier een programma bij de extrerne schijf geleverd? Ik heb namelijk heel recent een externe harde schijf aangeschaft, en meen dat deze één van deze dagen aan zal komen.

Welk programma is aan te raden voor het controleren op malware?

Edit: Heb trouwens even geprobeerd wat je daar doorstuurde. Alleen bij "Klik op SYSTEM in de lijst Namen van groepen of gebruikers en schakel het selectievakje Volledig beheer in onder Toestaan in het vak Machtigingen voor SYSTEM." staat dat vinkje al aan bij Volledig beheer.

aangepast door shuttle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze handleiding laat zien hoe je een back-up maakt in windows xp, je hebt er verder geen software voor nodig.

Voor je probleem met die malware, plaats je het best je vraag rechtstreeks in spyware en virussen.

Plaats daar je HJT logje.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het programma niet geïnstalleerd. Ik krijg namelijk dezelfde melding.

Startte daarjuist trouwens even mijn laptop opnieuw op, en dit ging zéér moeizaam. De taalbalk en iconen kwamen pas na zo'n tien minuten, voordat deze klikbaar waren was ik weer vijf minuten verder. Toen ik eindelijk Firefox had kunnen openen, was de taalbalk plots niet meer klikbaar, weer tien minuten moeten wachten, etc. Ik snap er niets meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit werkt ook niet, bij O4 - Registry & Start menu autoruns zit hij 'vast'.

Als ik het probleem te sluiten, erop klik, of wat dan ook krijg ik dit:

errorrrrr.png

"Switch To..." of "Retry" aanklikken heeft geen effect.

Edit: Moet mijn laptop nu trouwens ook telkens in veilige modus opstarten, wil ik dat het iets of wat fatsoenlijk werkt.

aangepast door shuttle
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.