Ga naar inhoud

Kan Windows 7 niet installeren. "Setup Starten" scherm blijft hangen


Aanbevolen berichten

Hallo,

Zoals de titel het zegt, kan ik windows 7 niet installeren.

Het gaat hem om een ACER laptop, waar er standaard windows 7 64-bit op stond. Nu startte hij niet meer op en bleef hij continu opstartherstel doen. Hij gaf één of andere fout in het register aan. Na alle opties van opstartherstel te doen werkte dit nog niet. Hij kon niet automatisch hersteld worden.

Ik dacht om hem dan te herstellen met de windows 7 cd. Die zat er wel niet bij, bij de pc, maar in het verleden heb ik een windows 7 aangekocht (legitiem), niet gecrackt of wat dan ook. Dus heb ik het met deze CD geprobeerd. Dit werkte ook niet, hij kon de bronbestanden of zoiets niet vinden.

Maar maakt niet uit. Ik heb een back up van mijn bestanden gemaakt via Ubuntu live, dus hij mag geformatteerd worden. Ik heb de windows cd ingestoken, en het eerste wat er op komt is: selecteer je taal, tijdsinstelling en toetsenbord.

Tot daar ok, ik druk op volgende, en dan krijg ik de knop: WINDOWS INSTALLEREN, of iets soortgelijks.

Daar druk ik op, en dan komt het blauwe scherm met in het midden "SETUP STARTEN... "

Het probleem is dus dat dat scherm blijft laden. De muis die veranderd in het cirkeltje dat aantoont dat het aan het laden is, en dat blijft ook zo. Het gaat gewoon niet naar het volgend scherm. Nu heb ik hem nog eens gewoon proberen op te starten, en zelfs het tabblad van het opstartherstel verschijnt niet meer. Enkel een blauw scherm.

Volgens mij ligt het niet aan de windows 7 cd. Ik heb deze zelf gebrand, maar ik heb eerst een cd gebruikt uit het verleden waarmee het wel al gelukt is (64bit), nadien nog een nieuwe 64-bit gemaakt, ging ook niet. En daarna een 32-bit geprobeerd, wat ook niet werkte.

Iemand enig idee aan wat het kan liggen? Ervaringen, tips?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze link kan je de handleiding downloaden om Windows 7 te installeren.

Maar in principe kan je de laptop toch terug zetten naar fabrieksinstellingen, dus zoals de dag van aankoop.

Staat de recovery nog op de laptop of heb je recovery cd's?

Als je niet weet hoe dat moet geef dan model en modelnummer door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar het probleem is dat ik niet tot in de setup van windows 7 geraak. Het is niet mijn eigen laptop, maar ben zojuist achter de recovery cd's geweest. Ook daar blijven ze hangen.

Het laadt bestanden (zwarte scherm met grijs balkje onderaan) en nadien krijg ik een zwart scherm met in het midden "Please wait a moment..."

Dat blijft ook zo. De laptop geraakt gewoon niet verder, en ik hoor de dvd-drive ook stilvallen. Ik hoor de cd/dvd niet meer draaien.

Ik ken geen andere manier hoe de recovery te doen, en ik geraak ook niet op de laptop zelf. Windows wil niet meer opstarten. Daarmee dat ik hem wil formatteren. Misschien is er een andere manier om de recovery te doen?

Model is ACER ASPIRE 5734Z

Als je andere manieren of tips weet, zeker welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, als ik kijk naar de handleiding voor Windows 7, kom ik tot bij het scherm waar opstaat 'Nu Installeren'

Daarna krijg ik een blauw scherm met 'Setup starten' en niet het scherm waar ik kan kiezen tussen aangepaste installatie of upgrade uitvoeren. Ook daar lijkt het dat de dvd-speler uitvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet echt hoe ik een HD uit een laptop moet halen en vind het wel riskant mits het de mijne niet is. Het zit toch wat anders in elkaar dan een desktop neen? Of zijn er andere manieren hoe ik dit kan testen?

Ik heb mijn probleem trouwens op een ander forum ook gezet. Daar vertelden ze mij dat ik mijn partities eerst moet verwijderen en opnieuw aanmaken alvorens te formatteren. Dit zou ik kunnen doen met de tool GPARTED. Kan dit kloppen?

Daarnaast heb ik ook een gelijkaardig probleem gevonden op een ander forum (Windows 7 install hangs at "setup is starting" screen) Daar hebben ze het voltage van de RAM geboost om de setup door te komen. Dit zijn nu allemaal dingen waar ik niets vanaf weet. Zou ik het riskeren om dat ook te proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het opgelost heb. De recovery ging niet via de sneltoetsen. De cd's ook niet.

Wat heb ik gedaan? In het BIOS de AHCI-mode omgeschakeld naar IDE-mode. De computer heropgestart, en deze is vanzelf in de eRecovery modus gekomen. Momenteel is hij alles aan het overschrijven en updaten, en het scherm waar ik voordien vastzat(gelieve een moment te wachten), was nu weg na 2 seconden.

Ik laat iets weten wanneer hij in orde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.