Ga naar inhoud

Draadloos ziggo


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een nieuwe wifi modum van ziggo ontvangen en aangesloten .

Is het inderdaad zo eenvoudig als ziggo beschrijft in de site draadloos internetten , met de gegevens ingevuld

die achter op het modum staan ? ( WPA2-PSK nummer en SSID nummer )

Of moet ik meer aan beveiliging doen ?

Als dit allemaal zo is , kan ik dan ook nog internetten op de oude manier , dus aan de bedrading ?

En kan ik ook draadloos mijn printer opdracht geven te printen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gewoonlijk hebben die routers vier poorten voor bekabelde aansluitingen, die kan je normaal gebruiken.

De beveiliging is normaal ok, soms kan je zelf je SSID en paswoord instellen, maar echt noodzakelijk is dat niet.

Je kan een printer delen als die beschikbaar is in je netwerk.

Sommige modem/routers hebben een USB poort waar je de printer op kunt aansluiten.

Even kijken op de modem/router of de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging het proberen , maar liep vast bij punt 4 .

Hier moest ik klikken op : verbinding metr netwerk maken .

Ik krijg dan geen lijst waarin ik moet zoeken naar het juiste netwerk , maar er komt rechtsonder op mijn scherm

een rechthoekje , waarin staat mementeel verbonden met netwerk 2 internet toegang met een mooi huisje erbij

Hoe verder ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry , ik had het zelf al uitgevonden , en inderdaas na dat ik wireless had aan gezet ging alles van een leien dakje .

Tja , een black out dus , maar het werkt .

En moet ik als ik toch weer aan de bedrading ga iedere keer opnieuw dit verhaal doen , en wireles uitschakelen of kan dat gewoon aan blijven ?

Bedankt voor de hulp.

aangepast door b.l.tijdens
Link naar reactie
Delen op andere sites

En moet ik als ik toch weer aan de bedrading ga iedere keer opnieuw dit verhaal doen , en wireles uitschakelen of kan dat gewoon aan blijven ?

Bedankt voor de hulp.

Normaal hoef je je wireless niet uit te schakelen als je bedraad gebruikt. Windows kiest de snelste verbinding (in theorie).

In de praktijk geeft het soms problemen, dus als je er hinder van ondervindt kan je de wireless afzetten als je bedraad werkt. Op de meeste laptops het je een knopje of een toetscombinatie waarmee je de wireless kan aan/uit zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de discussie weer geopend , om volgende reden .

De laptop van mijn vrouw doet nl. niet wat ik graag wil , ook draadloos dus .

Hety volgende scherm komt naar voren : het geeft aan dat de computer met dit netwerk is verbonden ,

En dat het bezig is met het verifieren van de identiteit

Daar is hij dan al een kwartier mee bezig .

Nu zie ik in de linker kolom staan : Een draadloos netwerk voor huis of klein bedrijf instellen .

Moet ik dit dan nog wel eerst doen

Of ben ik verkeerd bezig , want uit het antwoord van stegisoft begreep ik dat ik dit niet meer hoefde te doen .

Kan het er ook mee te maken hebben dat de laptop van mijn vrouw op windows xp werkt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.