Ga naar inhoud

Internet Explorer crasht randomly


Hensyr

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Een probleem met mijn internet explorer zorgt ervoor dat deze randomly wordt gesloten en weer opgestart waarbij ik gelukkig wel kan terug gaan naar mijn laatste browser sessie.

Alles wordt melkachtig wit en ik krijg een melding dat Internet Explorer wordt afgesloten en er naar een oplossing wordt gezocht.

Dan start automatisch mijn Internet Explorer weer op en krijg ik onderaan een balk waarin ik de mogelijkheid krijg de sessie terug te halen.

Nog niet zolang geleden heb ik hier wel samen met Kweezie Wabbit een rootkit verwijderd, kan dit nog een late gevolg zijn hiervan? topic: http://www.pc-helpforum.be/f163/rootkit-windows-cannot-access-specified-device-61131/index5.html#post406670

Graag uw mening a.u.b.

aangepast door Hensyr
titel aanpassing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hensyr,

We zullen eerst je IE eens resetten, alvorens we terug op malware zullen controleren.

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jion,

Hartelijke dank voor uw antwoord en mogelijke oplossing.

Even ter informatie, het besturingsprogramma Windows 7 en alle daaraan gerelateerde Microsoft software op mijn pc (uitgezonderd Office) heb ik indertijd bewust in het Engels geïnstalleerd op mijn pc.

De reden hiervan was eigenlijk toen ik naar de school ging voor Cisco Network werd mij dit aangeraden dat zo te doen omwille van het huiswerk dat we meekregen.

Alle lessen waren in het Engels, Packettracer, VMWare, Windows server 2003/2008 en alle troubleshooting moest dan ook in het Engels gebeuren. Mijn leraar vond dat we ook onze eigen pc in het Engels installeerden omdat we dan onze eigen troubleshooting gemakkelijker konden overnemen op Google.

Maar ondertussen zijn we al een hele poos verder en omdat ik er niet alle dagen professioneel mee bezig ben, ben ik een hoop vergeten.

Nu die Alt toets heeft niks uitgehaald, ik start IE op vanuit mijn snelstart werkbalk, misschien heeft dat er iets mee te maken dat die Alt toets niks doet, ik weet het niet.

Maar in IE ben ik naar mijn menu bar gegaan en heb daar op Tools geklikt, vervolgens op Internet Options en op de tab Advanced geklikt om op die manier naar mijn Geavanceerde instellingen te gaan van IE.

Daar aangekomen heb ik twee knoppen:

1) Restore advanced settings

2) Reset

Beide knoppen heb ik gebruikt om de IE enerzijds (1) zijn instellingen op Default te zetten en twee (2) om IE te resetten.

Wat mij opgevallen is, is dat bij Accelerated graphics een vinkje stond om software rendering te gebruiken in plaats van cpu rendering. Het is nu uitgevinkt door de reset/restore default knoppen te gebruiken.

Misschien kon dit wel eens de boosdoener zijn geweest.

Zie ook screenshot:

[ATTACH=CONFIG]26584[/ATTACH]

Nu is het eerst een beetje afwachten wat er gebeurd.

Komt dit fenomeen niet meer voor de volgende uren dan ga ik dit vanavond nog als opgelost markeren, anderzijds gaan we verder in dit topic als je het goed vindt.

Groeten,

Hensyr

aangepast door Hensyr
screenshot toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hensyr,

Hopelijk is het op deze eenvoudige manier op te lossen.

Ik heb ondertussen je vorige topic eens bekeken en daar is je rootkit toch netjes verwijderd.

Tenzij er ondertussen terug een ander beestje zit. ;-)

Maar we zullen inderdaad even afwachten wat dit nu geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jion,

Eerst vreesde ik er even voor, want dit hadden we eerder ook gedaan in de vorige topic en het was opgelost.

Tot twee dagen gelden dit opnieuw begon.

Maar nu staat mijn IE al de hele dag aan en heb al van alles geopend, tot YouTube filmpjes toe en alles is hier heel netjes verlopen. Geen enkele keer is deze fout gelopen.

1 ding is me wel opgevallen: in mijn favorieten bar was er een favoriet die niet meer wilde opstarten van de 29 favorieten in de snel start en dat was mijn eigen online bank. De rest bleef zoals voorheen netjes openen.

Voor mij is dit grandioos opgelost!

Hartelijke dank hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.