Ga naar inhoud

laptop vindt draadloos netwerk niet


marior

Aanbevolen berichten

Dag mensen!

Ik heb me al door menige posts (en het zijn er veel :D ) geworsteld, maar vind niet echt een oplossing voor mijn probleem. Ik hoop dus, dat iemand van jullie mij kan helpen.

Hier mijn probleem:

Ik heb zelf een desktop met Windows XP (sp3) en heb hier al een paar jaren Belgacom ADSL internet op (via USB modem). Recent heeft mijn zus echter een laptop gekocht (ASUS model K72J, Intel I3 processor, Windows 7 64 bits). Deze laptop wil ik natuurlijk in een draadloos netwerk steken met mijn desktop, zodat we o.a. de internetverbinding kunnen delen.

Ik heb dan een wireless ADSL 2+ router van D-Link gekocht (wi-fi n). Deze modem/router heb ik goed kunnen installeren en aangesloten op mijn desktop (via ethernetkabel), zodat ik nu via één van de 4 LAN- poorten op internet kan. Dit is dus allemaal in orde geraakt.

Als ik de laptop van mijn zus bekijk, staat de draadloze netwerkverbinding echter niet in de lijst. Nochtans brandt het groene ledlampje van de router, dus zou er een WLAN-signaal moeten zijn. Ik heb ook gewoon de installatiecd van D-Link gevolgd om de router op mijn desktop te installeren. Dus een naam (SSID) gegeven en een beveiligingssleutel (WPA-PTK) enzo.

In de lijst van draadloze netwerkverbindingen staan er ook een heleboel van de buren, dus de draadloze netwerkkaart is zeker ingeschakeld. Dit doet me vermoeden, dat het probleem waarschijnlijk in een instelling van mijn desktop of van de router zit.

Kunnen jullie mij helpen en alzo mijn frustratie laten verdwijnen, aub? :)

Alvast bedankt voor de hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

Mod Omen, dit had ik al nagekeken: vakje 'hide wireless network' staat niet aangevinkt. Vakje 'enable wireless' staat trouwens ook aangevinkt en knop op router en op laptop (fn +f2) staan ook aan.

Stegisoft: moet je dat niet alleen doen als je je netwerk enkel voor bepaalde computers wil openzetten ofzoiets? Heb het wel al eens tegengekomen bij mijn zoektocht naar oplossingen, maar weet niet meer juist waar, ga er nog eens achter zoeken. Maar hoe vind je juist het MAC-adres van de laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ kweezie wabbit: het kanaal van de router staat op automatisch het beste kanaal detecteren. En hoe kan je trouwens het kanaal van je laptop vinden?

@ stegisoft: wireless zero configuration staat, zowel op desktop als op laptop (in Windows 7 noemt het wel anders), ingesteld op automatisch en was al gestart.

Nu was ik nog even aan het denken: bij de installatie (via cd) van de router heb ik de optie 'pre-shared key' genomen, maar je had er ook de optie 'open key'. Ik heb geen idee wat het verschil is, dus zou hier misschien het probleem kunnen zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh?! Heb de optie 'pre-shared' gekozen, maar toch ook zelf een wachtwoord moeten verzinnen (er werd er geen voorgesteld). Maar dat zou het probleem dus niet kunnen zijn. Iemand enig idee wat er dan wel nog mis zou kunnen zijn? Komt dit misschien door de Windows 7 op de laptop ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.