Ga naar inhoud

netwerk W7


inzofranken

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit momenteel met exact hetzelfde probleem en krijg het niet opgelost.

Heb een vast PC en een laptop op W7.

Ik kan op de laptop de bestanden op de vaste PC niet benaderen. In het netwerk gedeelte zie ik de \\PC wel staan maar krijg dan foutmelding

Ik dacht dat thuisnetwerken maken simpel was dus er is vast wel iemand met het antwoord wat ik vergeet. Al het bovenstaande heb ik ook al geprobeerd en het wil niet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Krijg geen toegang tot \\PC (waarbij PC de naam van mijn vaste PC) is. Deze staat vermeld bij netwerk.

krijg ook meldingen dat ik de mappen niet kan delen. lopen tegen de muren op :-)

Ik kan de mappen/bibliotheken van mijn vaste PC wel ZIEN op de laptop maar ik kan ze verder niet openen. alle machtigingen staan op lezen/schrijven.

Momenteel staat de router nog op DHCP maar wil dat nog wel veranderen naar vaste IP's maar zie dat voor dit probleem niet echt als een oplossing.

Als ik via netwerkbeheer het netwerk laat tonen dan laat hij keurig de 2 pc's zien alsook mijn draadloze printer.

Het is misschien een beetje chaotisch uitgelegd maar als ik dit stap voor stap eens kan analyseren?

thx

---------- Post toegevoegd om 19:38 ---------- Vorige post was om 19:34 ----------

Heb momenteel alle pc's weer uit de thuisgroep gehaald, om weer even een nieuwe start te maken. maar er moet volgens mij wel ergens eerst iets anders worden ingesteld. Maar zou niet weten wat. Router komt splinternieuw uit te winkel en heeft zonder problemen connectie met internet op alles wat ik er op aansluit.

Misschien nog een klein detail. Ik heb ook nog een NAS en die kan ik WEL mappen op mijn vaste PC maar ik kan die niet vinden op mijn laptop. naast het kunnen delen van bestanden tussen de 2 PC's was het eigenlijk mijn bedoeling om beide PC's toegang te geven tot de NAS. Ik vind het dus al vreemd dat ik met de laptop de NAS in de netwerken niet kan vinden. draadloos of met de kabel maakt niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start

Typ in zoekopdracht dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all > c:\configip.txt

Je de tekst ook kopieren en dan met de rechtermuisknop achter > en dan plakken.

Ga nu naar c:\ en je vindt daar configip.txt

Upload configip.txt

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Klik op Basic uploader

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet uw log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, heb ook een wireless connector voor de vaste PC maar deze is inmiddels vast bedraad. Heb overigens alles geprobeerd in alle mogelijke setups.

De router is de Linksys E2000 van Cisco.

---------- Post toegevoegd om 20:35 ---------- Vorige post was om 20:31 ----------

De router laat overigens in de de clienttabel van de DHCP alle aangesloten apparaten zien, De 2e WLAN in de lijst is de wireless printer, moet ook nog even bekijken waarom die geen naam geef, maar dat is nu niet belangrijk (doet het overigens prima vanaf beide PC's)

ClientnaamInterfaceIP-adresMAC-adresVerlooptijdSonia-PCWLAN192.168.1.1140C:EE:E6:B1:A5:EE23:22:19</B>Inzo-PCLAN192.168.1.1176C:F0:49:00:46:DC23:32:27</B>WLAN192.168.1.11800:1E:8F:A2:AE:2323:31:54</B>Inzo_NASLAN192.168.1.11900:11:32:07:D1:BE19:10:49

---------- Post toegevoegd om 20:36 ---------- Vorige post was om 20:35 ----------

mmmm, sorry qua layout komt dat laatste niet echt lekker over.

Alle apparaten hebben hun eigen IP adres, dus daar zit geen conflict

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.