Ga naar inhoud

netwerk W7


inzofranken

Aanbevolen berichten

Ik was vergeten bij de te vermelden dat je de router moet opstarten.

Als je van PC of Laptop naar de NAS wilt dan dient je de NAS een vaste IP adres te geven dat overeen komt met uw router.

Bijvoorbeeld: 192.168.1.1 is de router dan moet de NAS als IP adres 192.168.1.100 of hoger

Daarbij de NAS dezelfde netwerkgroepnaam geven als de rest.

Maar indien het hier om zuivere NAS gaat moet je ook bevoegheden geven aan een bepaalde groep.

Ik weet wel niet welke instelling je kan geven aan de NAS

Technische gezien maakt je een nieuwe user(s) en die zet je bij de groepnaam.

De betreffende map geeft je rechten aan de groepnaam door read / writte te zetten.

Verder moet ik seffens bericht nog eens goed lezen na de film.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb de NAS indirect een vast IP adres gegeven door deze uitgifte van de router te reserveren voor dat MAC adres. IP blijft dus altijd gelijk voor de NAS. Op de INZO-PC kan ik zonder problemen toegang krijgen tot de NAS. Vanop de SONIA-PC kan ik dus niet op de NAS en ook niet op de INZO-PC. Andersom (wat uiteraard alleen telt voor de INZO-PC) werkt het wel. !!!

Ik heb de film al gezien, het is daarom dat ik me wat verveel met dit in orde te krijgen :-)) heeft geen haast, moet nu zo ook afsluiten. wordt vervolgd ! bedankt voor zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De computer van mijn werk hangt in een DOMEIN dat klopt, alle andere PC's zitten in een workgroup (HOME).

De PC van het werk is onbelangrijk in dit verhaal omdat ik die feitelijk niet in mijn huisnetwerk wil opnemen. Het is alleen frapant dat ik met deze PC wel degelijk alle PC's binnen het thuisnetwerkje kan bereiken.

Probleem blijft dat ik dat niet kan van de SONIA-PC en dat is nu net de reden (volgens mij) dat het instellen van de thuisgroep niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Sonia PC behoort niet tot het domein, die van het werk draait bovendien op XP en moet je dus volledig buiten het thuisnetwerk houden. Het is alleen frapant dat ik met die PC (ondanks dat die in zijn eigen domein hangt) gewoon overal connectie mee kan maken.

samevattend

SONIA-PC = laptop W7

INZO-PC = vaste PC W7

en daarnaast heb ik nog een Syntology NAS, de is perfect te benaderen van de INZO-PC (en van de werk-PC die in het eigen domein hangt). Het is echter met de SONIA-PC niet mogelijk om bestanden te benaderen op de zowel de NAS als op de INZO-PC.

Ik kan ze op de SONIA-PC wel pingen !!! Zoals gezegd denk ik dat als dit probleem opgelost geraakt het opzetten van de thuisgroep ook geen problemen meer gaat opleveren.

Ga er vanuit dat alles met vaste bekabeling is aangesloten op de CISCO router.

Alle MAC's zijn ingevoerd in de Router, zowel in de WLAN tabel als bij de instellingen zodat elk IP adres gereserveerd staat in de DHCP.

Wat me gisteren dus nog is opgevallen is dat de SONIA-PC blijkbaar maar een netwerkkaartje heeft van 10/100 maar dat zou voor de router verder geen enkel verschil mogen uitmaken.

Internet benaderen vanop biede PC's is geen enkel probleem.

De router hangt achter de modem en switch van Telenet, daar heb ik verder niets aan veranderd (en dat moet volgens mij ook niet).

Suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes, alles staat correct ingevuld, ik kan met de SONIA-PC zowel draadloos als met draad verbinding krijgen met internet. Als ik een thuisgroep zou maken kan ik ook de mappen zien op de INZO-PC maar geraak er domweg niet in. Alle machtingen op de INZO-PC staan juist. Als ik het andersom doe met machtingen op de SONIA-PC dan kan ik via de INZO-PC wel op de biblios van de SONIA-PC. Het is dus feitelijk allemaal een beetje eenrichtingsverkeer.

En zoals gezegd ik kan vanop de SONIA-PC niet op de NAS, krijg geen toegang. Kan zowel de INZO-PC als de NAS wel pingen op de SONIA-PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het wel zo ingesteld als je mappen deelt:

Wilt je een map delen in Windows 7 dan zo doen:

Opgelet: dit geldt alleen als je wachtwoord hebt uitgeschakeld.

Met de rechtermuisknop op delen met thuisgroep (lezen en schrijven)

Opnieuw met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op tab Beveiliging en dan op bewerken klikken.

Klik op toevoegen en geef in het vak iedereen en klik op OK

Nu ziet je in het vak de rechten bij toestaan.

Mag iedereen daar komen van uw netwerk dan geeft je volledige beheer en klik op toepassen en dan op OK en nog eens OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zoals uitgelegd kan ik op de SONIA-PC alles zodanig machtigen dat ik kan delen op de INZO-PC. andersom lukt het echter niet.µ

Nogmaals, ik kan ook geen verbinding leggen van de SONIA-PC naar de NAS. Op de SONIA-PC blijft ook binnen het netwerk de INZO-PC niet toegankelijk. Ik kan delen wat ik wil maar dit probleem moet eerst de wereld uit voordat ik nogmaals probeer op een thuisgroep te maken.

Heb INZO-PC lid gemaakt van de SONIA-PC zonder resultaat, heb het na verwijderen en heropstarten andersom gedaan ook zonder het gewenste resultaat. Het is altijd de SONIA-PC die niet op de INZO-PC geraakt. Het frapante is wel dat op de SONIA-PC's weldegelijk de mappen worden getoond die ik deel maar ik er gewoon niet in. toegang wordt geweigerd. Ben er 100% zeker van dat de machtigingen juist staan want ik doe op de SONIA-PC precies hetzelfde qua machtigingen en delen en die krijg ik op de INZO-PC wel open.

Wat is er dus mis met de SONIA-PC ????????? Dit is dus echt om tegen de muren op te lopen. Ik ga komende week op het werk een andere PC meenemen en die uit het domein halen om die ook eens te koppelen zoals ik dat doe met de SONIA-PC. Ik kan een computer in een domein niet toevoegen aan de thuisnetwerk. Maar ik zie dat nog als enigste manier om zeker te zijn dat er iets scheelt met de SONIA-PC en dat het niet ligt aan mijn wijze van instellen. Het moet een software instelling op de SONIA-PC zijn, maar wat ???????? Nogmaals, ik kan de NAS ook niet koppelen via een mapping en dat ik op alle andere PC's wel en dat maakt me we zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.