Ga naar inhoud

netwerk W7


inzofranken

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Verbind de computer met de netwerkkabel aan de router

Open uw browser en typ 192.168.0.1 of 192.168.1.1 of 192.168.2.1

Indien je nooit in de router ben geweest dan gebruikersnaam admin en paswoord leeg of admin

Ga nu naar de wireless gedeelte

Daar ergens moet je mac adres toevoegen.

Als het niet lukt dan zal ik de handleiding lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MAC-filter WLAN staat momenteel uitgeschakeld. dat kan ik inschakelen en daar MAC invullen van apparaten die dan toegang mogen hebben tot het WLAN.

Is dat wat je bedoeld ?

Begrijp niet goed dat dit iets met WLAN te maken heeft als ik alles met kabels aansluit.

---------- Post toegevoegd om 20:54 ---------- Vorige post was om 20:52 ----------

ok, moet ik even naar boven ;-), best even doen op de vaste pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb firmware geupgrade, alles werkt terug. Ik zie nu wel een lijst met MAC of IP's die je kan invullen bij 'Toegangsbeperkingen'. Dat gaat dan via een zogenaamd beleid. momenteel staat dat nog uitgeschakeld maar heb de MAC's wel toegevoegd. Is dat de juiste plek ?

---------- Post toegevoegd om 22:07 ---------- Vorige post was om 22:04 ----------

Enfin, bij de WLAN heb ik ze ook ingevuld en het ingeschakeld. Wireless is idd geactiveerd. Ik zit nu op de vaste pc te tokkelen en de laptop (draadloos) heeft ook toegang tot internet en wordt ook gezien door de router.

---------- Post toegevoegd om 22:08 ---------- Vorige post was om 22:07 ----------

bovenstaande, is OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de uitgegeven IP adressen van de router nu ook gereserveerd staan voor de toestellen, dan moet ik het niet andersom doen. Heb nog een 2e laptop van het werk en die zit in een domein, wil niet iedere keer op die PC het IP adres instellen om hier thuis op het internet te geraken. Op deze wijze gaat dus ook prima.

Nog iets wat ik moet doen vooraleer ik het nog eens een poging geef om een thuisgroep op te zetten? bedankt alvast voor de geleverde support, waardeer ik enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 heeft geen probleem met groepnamen.

Alleen vista of XP is dat wel zo.

De juiste instelling voor windows 7

Ga naar Configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op geavanceerde instelling voor delen wijzigen.

Netwerkdetectie

Netwerkdetectie inschakel

Bestand en printerdeling

Bestand en printerdeling inschakelen

Openbare mappen delen

Delen inschakelen enz…..

Verbinding voor delen van bestanden

Kies 128 bits maar tenzij je apparaten hebt die 40 of 56 bitsversleuteling gebruiken.

Met wachtwoord beveiligd delen

Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

Verbinding met thuisgroep

Verbinding met thuisgroep door Windows laten beheren (aanbevolen)

Klik nu op wijziging opslaan

Klik nu op draadloze netwerk beheren.

Klik op router en start eventueel.

Klik nu op volledig overzicht weergeven (Rechts bovenaan in netwerkcentrum)

Daar moet je draadloos router selecteren.

Dit moet je ook doen als je wilt wisselen tussen draadloos en LAN

Nota: Als Windows 7 het moeilijk heeft met Draadloos en Lan dan doe je dit nog in netwerkcentrum

Klik op Adapterinstelling wijzigen

Naargelang je draadloos of LAN een van de twee uitschakelen.

Wilt je een map delen in Windows 7 dan zo doen:

Opgelet: dit geldt alleen als je wachtwoord hebt uitgeschakeld.

Met de rechtermuisknop op delen met thuisgroep (lezen en schrijven)

Opnieuw met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op tab Beveiliging en dan op bewerken klikken.

Klik op toevoegen en geef in het vak iedereen en klik op OK

Nu ziet je in het vak de rechten bij toestaan.

Mag iedereen daar komen van uw netwerk dan geeft je volledige beheer en klik op toepassen en dan op OK en nog eens OK

Wat betreft de andere laptop met domein moet ik even nadenken.

Een voorlopige optie dat ik op dit moment kan denken is een usb-draadloos netwerkkaart kopen en die instellen op de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande is correct maar er is toch nog iets anders wat volgens mij de bron van het probleem is.

Ik heb net op de computer die in het domein zit zonder problemen een mapping kunnen maken naar de NAS die fysiek is aangesloten op de router.

Dit kan ik ook doen op mijn vaste PC (INZO-PC) maar niet op de laptop (SONIA-PC). deze laptop zit fysiek op de router. Het IP adres als ook het MAC adres staan ingevuld in de router. Is er iets mis met de laptop ??? of is dit puur een software issue.

Ik denk dit opgelost geraakt het probleem van de thuisgroep ook opgelost gaat zijn.

Even hardop denkend. Ik kon wel van de Vaste PC naar de laptop maar niet andersom. Met de NAS van hetzelfde, het lijkt er dus op dat ik startende vanaf de laptop een probleem heb!!! let wel ik kan alle apparaten in het netwerk pingen (zowel INZO-PC als de NAS als de computer in het domein).

Kan je nog volgen ?

---------- Post toegevoegd om 23:29 ---------- Vorige post was om 23:23 ----------

Nog even voor de duidelijkheid, de SONIA-PC draadloos danwel met kabel aansluiten maakt geen verschil. Ik heb laatst deze laptop aangesloten op een switch en ik heb daar wel opgemerkt dat er maar 1 van de 2 leds op de UTP poort brand. Op alle ander aangesloten apparaten geeft deze wel 2 leds op een poort alleen op deze laptop maar 1. Zou dat iets met Bi-directioneel te maken kunnen hebben (kijkende naar het eenrichtingsverhaal van hier boven?). De switch zit er momenteel niet tussen (heeft verder geen toegevoegde waarde op dit moment, alles past op de router), Ik kan uit de handleiding van de switch (Sitecom LN-121 v1 002) niet halen wat de 2 leds per poort exact betekenen. Op de achterzijde staat dat dit de UTP poort is maar dan voor beide leds.

---------- Post toegevoegd om 23:34 ---------- Vorige post was om 23:29 ----------

Vanop de SONIA-PC kan ik pingen naar de vaste PC met zowel IPnummer als geschreven naam (INZO-PC). De INZO-PC staat vermeld onder NETWERK, maar als ik die aankies komt de foutmelding."Geen toegang tot "\\INZO-PC"

---------- Post toegevoegd om 23:41 ---------- Vorige post was om 23:34 ----------

Heb ik het thuisgroep verhaal eigenlijk wel nodig??? ik maak via netwerk op de INZO-PC (want daar staat SONIA-PC gewoon tussen) een verbinding met het wachtwoord wat zij gebruikt om in te loggen. Ik kan nu zonder problemen de bestanden overzetten naar de NAS. truc blijft uiteraard hoe ik de SONIA-PC wel kan laten connecteren naar de NAS (zodat zij ook aan die gezamelijke bestanden kan)!!! of naar de INZO-PC. het blijft allemaal heel vreemd want printen vanaf de SONIA-PC naar de draadloze printer gaat vanzelf. HEEEEEEEEEEEEEEELP

---------- Post toegevoegd om 23:49 ---------- Vorige post was om 23:41 ----------

Even nog de handleiding van de router doorgelezen en ik zie nu dat de SONIA-PC maar met een netwerksnelheid van 10/100 zit te werken (via de kabel) en de rest op 1Gb, zit daar de catch (ik denk dit ook de 2 leds op de switch bedoelde aan te duiden :-))

Komen we zo dichter bij de oplossing ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.