Ga naar inhoud

Kan geen printer meer instaleren.


jmv

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik zit met de handen in het haar !

Vorige week werkte mijn printer niet meer( Canon prixma MP450 ) als ik bij het menu " printers " keek was er blijkbaar geen printer geinstaleerd, dus heb ik de de printer opnieuw poberen te instaleren echter zonder sucses, ik kreeg het bericht dat de instalatie mislukt was.

Ik heb dan maar een nieuwe printer gekocht ( HP Deskjet 2050 ) en daar blijkt de instalatie ook te mislukken, ook de usb kabel is vernieuwd. Ik krijg ood de melding de de print spooler niet actief is . Kan iemand mij helpen,

alvast bedankt,

JM

aangepast door jmv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de canon printer nog hebt, zou je kunnen proberen via het terug zetten van een herstelpunt.

Wil je de HP Deskjet 2050 installeren verwijder dan eerst je software en drivers van je canon.

Voer ccleaner uit.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Voor de windows xp drivers ga naar de deze HP site.

Kies je juiste modelnummer en besturingssysteem.

Download en installeer.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb dit allemaal geprobeerd maar zonder resultaat, ik krijg steeds weer de melding " PPC server niet beschikbaar " als ik in het progamma " uitvoeren " services.misc intyp en naar print spooler scrol dan blijk het bij de eigenschappen dat deze gestopt is maar ik kan starten niet aanvinken daar het niet aanvinkbaar is .

aangepast door jmv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste moderatoren, mijn probleem is opgelost, bij "uitvoeren en services.msc " naar printerspooler gscrolt en zoals eerder gemed stond die uitgeschakeld, heb dan automatisch aangeklikt en kon dan starten aanvinken en zo is de printer geinstaleerd .Al kan ik niet verklaren hoe dit gekomen is, ik heb niets veranderd aan de instellingen. Misschien kan dit antwoord nog van pas komen voor anderen.

Toch bedankt voor de reacties,

vriendelijke groet,

jm ( met een printer op overschot )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.