Ga naar inhoud

Willekeurig vastlopen van PC!!


Jean-Pierre

Aanbevolen berichten

Wel ik zit nu zelf eens met de handen in het haar daar ik een probleempje heb met mijn PC waar ik niet uit kom.

Met momenten loopt die gans vast waarbij enkel de Reset of Power knop uitkomst bieden om hem te herstarten.

Uit de logbestanden word ik echter ook niets wijzer daar er enkel gemeld word dat Windows niet juist werd afgesloten maar verder word er niet gezegd wat de reden daarvoor is.

Ik heb echter wel de indruk dat het fenomeen is beginnen optreden na het plaatsen van mijn nieuw keyboard waarvan ik de drivers en software niet gebruik.

Na de eerste keer dat ik het voorhad heb ik dan eens geprobeerd om toch maar de drivers te installeren maar dat gaf geen verbetering.

Ook heb ik dan een herinstal uitgevoerd en dit keer de sata hd's gewoon op ide laten staan terwijl dit ervoor op ahci stond maar ook dit brengt geen verbetering.

Zou het nu echt aan het keyboard liggen of ligt de oorzaak elders te zoeken???:hmmmm:

O en mijn systeeminfo vind je in mijn profiel terug moest je die nodig hebben.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurt ook niet dagelijks,soms kan ik dagen aan een stuk probleemloos met de pc werken en dan plots van uit het niets bevriest gans de boel.

Dat vergemakkelijkt uiteraard het zoeken naar de oorzaak niet helaas.

Een standaard keyboard driver van windows zelf is toch voor elk keyboard hetzelfde vermoed ik of vergis ik me daarin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een gewone toetsenbord is dan is het standaard windows driver anders niet.

Wat ook kan zijn dat je stroom uitzet van de computer.

In dat geval kan je best stroom aan zetten (stopcontact) en 10 seconde wachten en dan computer aan zetten.

Maar het kan ook aan de videokaart driver zijn dat alles bevriest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het de firewall of een virus programma dat op de achtergrond scant en een bestand tegenkomt en dan de boel lamlegt.

Maar in het verleden heb je dit probleem niet gehad dus, dat ik betwijfel of dit de oorzaak is. Probeer een andere anti-virus. Internet staat vol dat antivirus AVG regelmatig vastlopers geeft. Probeer Microsoft Security Essentials, Avast, Avira. Rare tip, maar je kan het altijd proberen...

Hebben tips van Stegisoft al iets opgeleverd, oudere driver installeren is idd misschien een oplossing.

___________________________________________________________________________________

Nog enkele tips die ik gevonden heb op Google:

- Sommigen denken dat er een bug zit in de x64 version van Intel Matrix Storage drivers

(http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7repair/thread/85cad5d1-dace-415d-9b06-5c609209e232)

- doe eens een ccleaner :), vooral registry problemen laten oplossen

Echt ik denk dat de virusscanneer de boosdoener is. Zeker omdat je zegt dat het op willekeurige momenten gebeurt. Uw virusscanner scant ook op de achtergrond op willekeurige momenten.

- Start eens op met de aangemaakte bootdisc (repair disc) van Win7, en druk R (of H) tijdens opstarten om te herstellen. Zou het probleem ook oplossen volgens bovenstaande link

- Misschien haalt deze fix iets uit maar het is installeren op eigen risico :

http://news.softpedia.com/news/Windows-7-Random-Freezes-Hotfix-Available-152054.shtml

Volgens mij is het gewoon een 'fout' (bug) in Windows 7:

The cause of issue is found to be a deadlock condition between the Lsass.exe process, the Redirected Drive Buffering Subsystem (Rdbss.sys) driver, and the Winsock kernel. So if you are facing this issue then here is hotfix Fix322397 provided by Microsoft.

http://www.blogsdna.com/11784/fix-windows-7-randomly-freezes-and-stops-responding.htm

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad zo net een oudere versie van de driver voor de grafische kaart geinstalleerd dus dat valt af te wachten tot ik al dan niet weer een vastloper te verwerken krijg.

Ik ben er vollop mee in de weer tot zelfs het bestellen van een nieuwe voeding daar een tip van een ex collega (Yannick) mij daarop wees.

Had namelijk een melding in het logboek van windows met betrekking tot Kernel-Power ID 41 "Kritieke fout" en dat zou wel eens een voedingsprobleem kunnen zijn.

Een nieuw keyboard is alleszins ook al onderweg dus ook dat is dan al van de baan.

Eventueel andere opties zijn nog steeds welkom.

Aan alle meedenkers reeds een dikke merci en hopelijk komen we alsnog nog een besluit van wat nu de exacte oorzaak is/was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Update.

Gisteren terug een vastloper mogen ondervinden dus zowel voeding als keyboard kan al uitgesloten worden van redenen van vastlopen.

Ook ssd sluit ik uit daar het zowel met de oude 60gb voorviel alsook nu met de nieuwe vertex 2 120 gb.

Of het ligt aan het MB of de CPU maar daar het me dan te kostelijk word om zekerheid te hebben ga ik gewoon terug overstappen op een vertrouwd AMD systeem die ik volgende week in bestelling ga plaatsen.

In de logboeken is niets van duidelijke reden te vinden behalve dan die Kernel Power melding die op zich te wijten is aan het noodgedwongen resetten van de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.