Ga naar inhoud

Printer instaleren lukt niet


odil

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier een printer staan wat ik nog nooit had gebruikt, nu wil ik die in mijn bureau instaleren zodat ik niet telkens naar beneden moet om een afgedrukt document te gaan halen, maar het lukt me niet om de printer aan de praat te krijgen.

Ik werk met windows 7

Het betreft de volgende printer; HP Officejet 4500 Wireless all in one

Ik heb de bijgeleverde cd niet gebruikt omdat ik enkel maar een hele reeks bestanden zag en de versie toch verouderd zal zijn want die printer heb ik al 2 jaar staan in de doos, dus heb ik via de site van HP de juiste software gedownload.

In de map downloads staat er dus een .exe bestand, dus ik klik hier op (ook al geprobeert met rechtermuis en uitvoeren als administrator) en dan krijg ik een venster waar ik een directory moet kiezen, ik sla het op in de diractory die ze zelf aanduiden c://users/jacky/AppData/local/Temp/7zSOCA4

Daar staat een button met extraheren dus daar klik ik op en de instalatie bgint te lopen van 0 tot 100%

Dan krijg ik een volgend venster met de volgende keuze mogelijkheden.

- Apparaat toevoegen

- Meer software instaleren

- HP slimme deals

- Verwijderen

- Afsluiten

Ik klik dus op Apparaat toevoegen

Dan krijg ik terug een nieuw venster.

Uw apparaat nu aansluiten

1. zorg dat uw apparaat is ingeschakeld

2. sluit de usb kabel aan

Dat doe ik dan ook, maar ik kan niet op volgende klikken want het blijft grijs en dus niet aanklikbaar.

Onderaan staat er ook:

Als u nu het apparaat niet kunt aansluiten, klikt u op dit vak en klikt u op volgende om de instalatie van de software te voltooien, u junt het apparaat dan later aansluiten.

Ik vink dan dus dit vakje aan zodat ik op volgende kan klikken

Dan sluit het venster en zie ik niets meer verschijnen.

Als ik nu een document wil afdrukken dan staat enkel mijn epson printer in de lijst en niet mijn HP, dus ik vermoed dat de instalatie niet is voltooid of er gaat iets niet juist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de driver maar niet in de voorgesteld c://users/jacky/AppData/local/Temp/ maar wijzigd dat in c:\HP

Als de driver begin te starten moet je op annuleren klikken.

Ga dan in c:\HP

Dan met de rechtermuisknop op exe klikken en dan run as administrator klikken en dan zal de installatie beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze driver van de HP website gedownload.

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]Software en driver met volledige functionaliteit voor HP Officejet ►

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3]2010-03-01 , Versie:13.0.0, 313.63M

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3]De software- en driveroplossing met volledige functionaliteit is de volledige software-oplossing voor gebruikers die meer willen dan alleen een basisdriver

Alles begon automatisch te instaleren, na de instalatie kan ik nog niets printen, enkel mijn epson staat in de lijst.

Ik snap niet hoe ik het anders kan instaleren, ben ook geen pc held.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik [TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]

Alles begon automatisch te instaleren, na de instalatie kan ik nog niets printen, enkel mijn epson staat in de lijst.

Ik snap niet hoe ik het anders kan instaleren, ben ook geen pc held.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

In welke lijst staat je Epson?

Ga naar start-> configuratiescherm-> apparaten en printers.

Is je HP daar wel aanwezig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een document afdrukt, moet je een printer selecteren, dat bedoelde ik miet lijst.

Ook had ik gekeken in het configuratiescherm - apparaten en printers en daar komt de HP ook niet in voor.

Of het lukt niet of ik doe iets niet juist?

Als ik de driver instaleer en ik klik op het exe bestand dan vraagt hij om op extraheren te klikken, dat doe ik en dan moet ik een locatie ingeven waar de bestanden moeten komen, ik geef dan het volgende in c:/HP en op die plaats komen dan alle mappen met alle bestanden, daar moet ik denk ik niets meer uitvoeren en zou alles moeten werken, of moet ik nog een bestand uitvoeren in c:/HP ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet ik nog een bestand uitvoeren in c:/HP

Ga naar c:\HP en open de map en daar vind je setup.exe of zo en dan met de rechtermuisknop op run as administrator klikken.

Nota: het is mogelijk dat je daar driver map ziet of Windows 86x (32 bits) of Winfows 64x) 64 bits ziet en dan moet je dat map openen om te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.