Ga naar inhoud

Gezocht: Opstelling voor Game PC. €800 Max


Aanbevolen berichten

Ik heb nu dus een 7 jaar oude computer. Ik heb heel zelden iets vervangen, zoals grafische kaart, maar eigenlijk is het nu dus een crap-pc. Wat betreft voor games en zware programma's dan.

Ik zoek nu een nieuwe PC voor 800 euro (iets eroverheen kan wel, niet te veel), zonder beeldscherm. Ik heb een tijdje gezocht bij ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment voor de beste prijs-kwaliteit verhouding:

Ik heb de volgende opstelling nu gekozen:

ALTERNATE

Ik weet dat de harde schijf, dvd readers, fans/coolers, behuizing, Ram en voeding wel goed zijn. De grafische kaart wil ik het liefste 5770, maar er zijn zoveel 5770 chips, dat ik niet weet welke de beste is voor de prijs. Ik weet ook niet of ik goed doe met de E7500 in combinatie met dat moederboard. Volgens mij is de i3-530 stukken beter, maar dan moet ik weer een ander moederboard.

Ook: Is een Raid 0 opstelling de 20 euro waard? Of raden jullie mij iets anders aan?

Long story short: Wil je een kijkje nemen naar bovenstaande link en wat wijzigingen maken of advies geven op wat ik moet nemen voor een game pc voor minder dan 800 euro?

aangepast door KiwiLord
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou opstelling:

  • Je hebt een IDE driver en dan een SATA, SATA is goed maar 1 fatsoenlijke zal wel volstaan en anders neem je gewoon twee van deze (hou het wel op SATA verbinding).
  • 2 500GB HD in RAID 0 heeft een snellere doorvoersnelheid maar tragere accestijd. Moet je zelf weten wat je er mee wilt doen.
  • De koeler ken ik niet, en meestal is dat noch slecht noch goed.

Ik heb hier iets samengesteld voor 800 euro. Als je wilt kun je een quadcore i5 750 nemen en het moederbord vervangen door de ASUS P7P55D-E en dan heb je quadcore. Nu heb je een zeer sterke duocore. Ik wou is eens iets anders samenstellen als anders.. daarmee.

Opmerkingen:

  • Ik heb de Hawk gepakt omdat deze de beste HD5770 is van het moment en ik vind het de meerprijs mee dan waard.
  • 1TB schijf omdat ik die code van buiten ken bij azerty :P een raid 0 kost maar een tientje ofzo meer dus zal niet veel aan de prijs doen.
  • Mugen 2 als koeler... Misschien dat je ooit wel eens de OC kriebels krijgt en anders is het zijn geld ook zeker waard.
  • De rest is nogal standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bedankje voor jou voor je duidelijkheid (je naam doet er goed aan)

Hoe werkt azerty? Assembleren ze de opstelling voor je of sturen ze de onderdelen naar je toe? Want dan zou ik Alternate niet nodig hebben. Maar ik neem aan dat ik hem zelf ook wel kan assembleren, maar een Raid opstelling maken zou ik zelf niet kunnen denk ik.

Goede aanrading, en precies binnen budget. Alleen met een dvd-brander erbij gaat het er iets overheen, maar dat maakt niet uit. De i5 650 is goed aangeraden, want voor maar 60 euro meer gaat het van 2x2.6 Ghz naar een immense 4x3.3 ghz!

Bedankt, en ik hoor de rest nog.

@ Andere mensen: feel free om nog wat feedback te geven.

aangepast door KiwiLord
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het er nu staat zal azerty alle componenten opsturen. Als je dit extra neemt doet azerty dat voor jou. Ikzelf heb na opzoekwerk mijn zelf in elkaar gezet. Nu moet ik wel zeggen dat ik zeker geen twee linkerhanden heb en een enorme interesse in micro-elektronica.

Een raid opstelling heb je zelf wel een diskette en diskette station nodig. Je zal immers een driver moeten installeren vlak voor je er windows op zet (ik weet niet hoe het met linux zit). Het is niet moeilijk maar ik raad wel aan om er een handleiding over te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik dat ik de pc bij Alternate bestel. (Assemblage kosten zijn evenhoog, de processor, moederboard en koeling hebben ze allemaal geloof ik). Daarbij woon ik dichtbij een Alternate. Ik zal zeker de door jouw aangerade koeler en processor nemen. Ik heb er goede dingen over gelezen.

Ik vraag je nog om één gunstje: Zou je voor mij willen kijken wat de beste 5770 op de Alternate site is? Dan ben je top. En daarbij een bedankje voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens naar dit toestel kijken. Het is wel een een amd systeem. Maar die moet zeker niet onder doen voor die intel cpu'kes. Daarbij komt dat die intel cpu's de laatste tijd toch redelijk wat gestegen zijn in prijs en dat amd cpu's lichtjes dalen. Daardoor zijn die amd's momenteel (naar mijn mening) de betere keuze.

Dat systeem heeft ook een ati hd5830 grafische kaart. Ten opzichte van een hd5770 gaat dat toch een groter merkbaar verschil geven tijdens het spelen van games. Als het dus een systeem is voor te gamen dan ben je beter met een amd quad core 955 + hd5830 dan met een intel i5 750/660 met hd 5770.

link naar pc: All-in solutions Power4Pc - OEM Power4Pc Black Warfare Gaming PC (P4PGPC0410v2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn mening kan je beter een HD5770 nemen dan een HD5830.

Waar een HD5830 eigenlijk een 'mislukte' HD5850 is waarvan enkele dingen uitgescchakeld zijn.

Dit wil zeggen dat de kaart veel verbruikt, zeker tov een HD5770.

Ook is die HD5830 veel te duur, dus ik zou gewoon een HD5770 overwegen icm met een i5 750.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties, iedereen, en bedankt Dieter voor die link. De PC ziet er veelbelovend uit, en een goede prijs voor wat er in zit. Zal ik ook nog over nadenken. Het voordeel is wel met de Power4PC opstelling, dan assemblage en verzending gratis is. Bij Alternate betaal je al 55 voor assemblage en nog meer voor verzending.

---------- Post toegevoegd om 10:27 ---------- Vorige post was om 10:24 ----------

Zou jij de Alternate opstelling inclusief I5 en Scythe 2 cooler kiezen boven wat Dieter heeft aangeraden? (Denk wel aan +55 euro voor assemblage bij Alternate) Ik heb het ook niet zo op de 5830, ik vind het type wat onbekend aanhoren. Je hoort zoveel over de 5750, 5770, 5850 en 5870, maar de 5830 zal ik nog even moeten opzoeken.

---------- Post toegevoegd om 10:37 ---------- Vorige post was om 10:27 ----------

Wat ik achteraf zie, is dat de 5830 wel degelijk krachtiger is dan de 5770, maar voor ruim de helft meer euro's is het prestatieverschil te laag, zeker als je kijkt naar hoeveel stroom de 5830 verbruikt. Dan ben ik dus bang dat de door Dieter aangerade PC door de 5830 moet bezuinigen op iets anders. Bijvoorbeeld de hard disk, er wordt niet vermeld of deze 5400 of 7200 toeren maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.