Ga naar inhoud

Videokaart


lien2223

Aanbevolen berichten

Hallo !

Voor werk moet ik een laptop aanschaffen met bepaalde specificaties. Nu heb ik de meeste specs wel kunnen vinden alleen niet de videokaart. De videokaart moet 512 MB zijn maar ik heb geen idee waar dat ik dat kan vinden. Zou iemand mij kunnen helpen? Het gaat om de volgende laptop: Asus R704A-TY260H laptop | VERGELIJK.NL | notebook vanaf ? 549,00

Groet,

Lien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je snelle reactie !

Bij deze het lijstje :

  1. Waarvoor heb je een laptop nodig? - Ik weet niet goed waar ik hem precies voor ga moeten gebruiken. Ik heb hem nodig voor mijn leerwerkplek en heb gewoon een lijstje met specs gekregen waar de laptop aan moet voldoen.
  2. Wat is mijn budget? - 500/600 euro
  3. Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? - Ik vind asus een fijn merk, maar het is niet noodzakelijk
  4. Heb ik al die nieuwe functies nodig? - Geen idee, De specificaties zijn: Display 15.6 inch; Processor 2 GHz Ram 4GB; Harddisk SATA 320 GB; Netwerk B/G/N; Videokaart 512 MB geheugen. Software, minimale eisen: Windows 7 (of 8)
  5. Welke schermgrootte heb ik in gedachten? geen voorkeur
  6. Heb ik nog randapparatuur nodig? - nee
  7. Heb ik nog overige specifieke wensen? -Hij moet niet te moeilijk mee te nemen zijn omdat hij naar zowel school als werk mee moet
  8. Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? -Ik woon in Nederland en vind BCC een fijne winkel, maarhet is niet noodzakelijk dat het daarvandaan komt

aangepast door lien2223
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Lien2223,

Als ik het goed begrijp moet je enkel weten waar je het model van de videokaart op deze pagina kan vinden ? Deze kan je vinden onder de titel "Grafisch". Daar staat dit op de tweede lijn:

[TABLE=class: cg-pos-summary-specifications, width: 939]

[TR]

[TD=class: cg-pos-summary-specifications-cell cg-pos-summary-specifications-key, bgcolor: #F1F1F1]On-board graphics adapter model

[/TD]

[TD=class: cg-pos-summary-specifications-cell cg-pos-summary-specifications-value]Intel HD Graphics 4000

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

De Intel HD Graphics 4000 is een standaard videokaart van Intel (middelklasse level 3) die vaak in meerdere (soorten, merken, ... ) laptops voorkomt. Omdat het een geïntegreerde videokaart is op het moederbord ( "on-board" ) heeft deze geen apart geheugen en functioneert in combinatie/ 'deelt geheugen' met het RAM geheugen, wél kan je er vanuit gaan dat deze (ongeveer) evenwaardig is met videokaarten die wel een apart geheugen hebben van 512 MB. Ik wil er wel nog even bij zeggen dat je er geen 'te gekke dingen' moet van verwachten: nogmaals, dit is een standaard videokaart die enkel puur geschikt is om standaardprogramma's mee uit te voeren.

Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Lien2223,

Ik heb je ondertussen ook reeds beantwoord op hetzelfde bericht, maar dan een ander topic in de 'Hardware Algemeen' rubriek. Aangezien je hier reeds wordt geholpen door superjona kan je misschien je topic in de 'Hardware Algemeen' rubriek verwijderen, zo blijft alles overzichtelijk en weten de moderators dat je reeds geholpen werd/wordt.

Ik heb nu zelf ook wat opgezocht voor je nu ik toch eens zat te kijken naar je lijstje dat je gepost hebt en ik kwam daarmee uit bij deze laptop. De X550C Notebook van Asus, standaard met Windows 8, toevallig ook net hetzelfde model dat ik heb, enkel wat zwaardere specificaties. ;-)

Naar mijn mening is deze laptop zeker en vast ideaal voor zowel werk als ontspanning. De Intel HD Graphics 4000 videokaart is niet één van de zwaarste en beste videokaarten maar is wel ideaal voor allround standaardprogramma's te gebruiken, wat dan weer strookt met welke 'musts' jij hebt aangegeven.

De 500 GB HDD harde schijf is waarschijnlijk (meer dan) genoegen qua capaciteit en de 6GB DDR3 RAM is natuurlijk ook een enorm voordeel wat zorgt voor een enorme snelheid van/binnen je systeem. Daarbij:

Het stijlvolle en duurzame ontwerp wordt gecombineerd met een krachtige processor, terwijl 2-seconden direct-aan voor smartphone-achtige toegankelijkheid en SonicMaster-technologie voor geweldige geluidskwaliteit zorgen.[/color]]

Daar ben ik het ook helemaal mee eens. ;-)

De enige nadelen zijn misschien wel de processor, de Intel Core i3 (3e Gen) 3217U / 1.8 GHz, die natuurlijk geen 2.0 GHz heeft maar in het algemeen wel als een krachtige processor kan gezien worden in combinatie met bovenstaande informatie en specificaties, én dat er enkel 2 USB-poorten aanwezig zijn wat de aansluiting van randapparaturen beperkt, tenzij je natuurlijk gebruik maakt van een USB-hubje.

Dit was enkel mijn mening: superjona is en blijft de hardware-expert en zal/kan mij aanvullen en verbeteren waar nodig ;-)

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey !

Thanks voor je reactie(s)

Ja klopt ik had hem daar geplaatst en toen zag ik pas dat deze topic er ook was. ^_^ Sorry.

Dankjewel voor je hulp, maar de laptop moet echt aan alle specs voldoen *zucht*

Ik heb nog eens wat bij andere laptops en andere merken gekeken en kwam uiteindelijk deze tegen: HP Pavilion 17-e104ed kopen - goedkope laptops op KIESKEURIG.NL

Weten jullie of deze aan de specificaties voldoen? En of HP een goed /fijn merk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lien2223,

De keuze van de laptop ligt natuurlijk volledig bij jou, het enige wat wij kunnen doen is een beetje advies geven. ;-)

De laptop die je hierboven vernoemt is zéker niet minder goed dan de Asus laptop. Allesbehalve zelf. Uiteindelijk is ieder zijn mening over computers subjectief. Iedereen heeft graag een PC 'op zijn eigen maat', d.w.z. wat is de hoofdzaak waarom men de laptop aanschaft? Wil men kunnen gamen? op hoge resolutie dan nog wel? Enzovoort. Voor jou maakt het zeker niet erg veel uit welk merk je neemt: wat er in zit is veel belangrijker. Jij zult gewoon een standaardlaptop nodig hebben die voornamelijk standaardprogramma's kan uitvoeren zoals eerder vermeld. Daarom moeten we zeker niet naar laptops gaan kijken met enkel het minimum aan spec's want hoe hoger de spec's , hoe beter de prestaties.

Voor deze laptop van HP zal je wel, tenzij je hem bestelt op één van de (goedkopere) vermelde websites, op een prijs mogen rekenen tussen 600-700 euro.

De pluspunten hier zijn terug de, toch wel krachtige, Intel Core i5 processor met 2,50 GHz , ruim genoeg deze keer ;-) en dat in combinatie met het 6 GB RAM geheugen, net als de Asus laptop, de 500GB harde schijf (ruim voldoende waarschijnlijk) en zeker niet te vergeten 2GB geheugen van de GPU (videokaart) AMD Radeon HD 8670M.

De minpuntjes (naar mijn mening) is het 17.3 inch scherm, dat misschien wat groot is/lijkt (aangezien ik dacht dat 15.6 inch een maximum was of niet ?) en , maar dat is een persoonlijke mening , de videokaart op zich van AMD. Ik heb niets tegen AMD voor alle duidelijkheid, ze zijn goedkoper dan videokaarten van Nvidia GeForce bv, maar ik vind persoonlijk dat je prijs-kwaliteit beter af bent met een videokaart van Nvidia.

Hopelijk raak je er uit. ;-)

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.