Ga naar inhoud

windows8 voor smarthphones


Aanbevolen berichten

hallo,

Ik weet niet of ik in het juiste onderdeel zit. Maar ik wil binnenkort een nieuwe smartphone kopen en vroeg me af of er mensen zijn die al enige ervaring hebben met windows8 phones.

Ik heb al een aantal android smartphones gehad. En de windows8 phones hebben een nogal slechte reputatie (bug, onhandig,...). Daarom zoek zou ik graag de mening horen van mense die effectief een windows8 phones hebben of gehad hebben. :)

Ik heb momenteel de nokia lumia 720 op het oog. hij kost ongeveer €250, dual core cpu, 1Ghz,8 GB intern en 512mb ram, 720p scherm , 4.3 inch en 6.7 mp camera

Nokia Lumia 720 Specifications - Nokia

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf al sinds ongeveer een 9-tal maand een lumia 820. Zeer tevreden over. Super gebruiksvriendelijk. Alhoewel met iets minder keuze, zijn alle nodige apps beschikbaar. Navigatie van Nokia met bijhorende kaarten en toepassingen is zeker een niet de onderschatten meerwaarde. De ingebouwde gps werkt heel goed (ook zonder wifi of 3g verbinding).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
En de windows8 phones hebben een nogal slechte reputatie (bug, onhandig,...).

Gosh, en laat dat nu net een van de redenen zijn waarom de meeste wp8 gebruikers van android zijn afgestapt ;-)

Ondanks dat de specs van wp8 toestellen minder zijn dan die van android zijn deze toestellen stukken sneller,

gewoon omdat het os een veel mindere behoefte nodig heeft, en niet alleen het os de apps ook.

Ik heb hier twee lumia's een L520 de goedkoopste in zijn soort en een L1320

En tot nog toe de beste keus geweest, geen onverwachte wazige foutmeldingen of reboots meer, alles werkt zoals het hoort.

Het werkt gewoon vlot en intuitief, het is natuurlijk wel even wennen met al dat tegelwerk wat in het begin vrij druk oogt.

Ik heb mijn L520 als een van de eerste gekocht, hij is zeggen en schrijven misschien 10 x uit geweest, inclusief de updates.

En één maal een reset gedaan alleen maar ter lering en vermaak.

Daarnaast gaan de meeste lumia's ook langer mee per acculading in vergelijk met de meeste droids,

twee dagen voor gewoon gebruik is geen uitzondering, waarbij gps en wifi dus ook gewoon aan kunnen blijven staan.

Dus geen idiote tweaks om tot het uiterste te gaan.

De hierboven genoemde links zijn naar de oude versie van wp8, ondertussen zijn er een paar leuke updates geweest en zijn we nu op GDR3

( voor de lumia's Gdr3 black ) en staan we op de vooravond van de uitrol van wp8.1, welke ook de oudere wp8 toestellen nog meekrijgen.

Dit geheel in tegenstelling tot Droid, waarvan je afhankelijk bent of van de fabrikant of van de provider, en vaak houd het bij een enkele update wel op.

In wp kan je buiten je provider of fabrikant om legaal via het developers preview gewoon de nieuwste updates binnenhalen zonder dat je hoeft te wachten op de fabrikant/provider.

Oke het enige wat misschien schort is de zogenaamde tekortkomingen van diverse apps, maar dat is een dooddoener.

Immers van de meeste droidapps zijn er inmiddels ook WP varianten en de ontwikkelingen gaan gewoon door.

Mail, agenda, facebook, onedrive, contacten e.d zijn volledig geïntegreerd tussen mijn toestellen, laptop en mijn Droidtablet en gaat gewoon vlekkeloos.

Daarnaast als je voor de 720 gaat, 250,- is geen gekke prijs, krijg je ook nog van nokia de gratis Here drive en Here maps offline navigatiepakket.

Ik weet zeker dat je met dit toestel geen miskoop doet,

ondanks dat het niet meer tot de nieuwste modellen behoort kan deze nog best meedoen met de huidige generatie.

Nog meer weten?

[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen - Windows Phone - GoT

[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 720 - Windows Phone - GoT

Windows Phone 8 - Windows Phone Central Forums

Nokia Lumia 720 - Windows Phone Central Forums

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.