Ga naar inhoud

Intel RST-service


Custard

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik vroeg mij af wat er steeds fout gaat i.v.m. Intel RST-service? Deze geeft geregeld een fout dat het niet uitgevoerd wordt.

Als deze melding tevoorschijn komt heb ik gegarandeerd problemen binnen de 2 a 3 dagen.

Kan dit opgelost worden met iets vernuftig :-) ?

(En een bijkomend zaakje.... Al enige tijd geleden heb ik vernoemd dat mijn PC soms begint te zoemen alsof hij gaat opstijgen. Nu....ik heb de oorzaak gevonden. Dat kleine ventilatortje op een printplaat midden in de pc is de boosdoener. Ik heb dit grondig gereinigd maar na een korte periode als de pc met verschillende programma's bezig is begint dit opnieuw te zoemen en te ruizen. Is dit op sleet? Kan ik dit met een klein middeltje vaster maken? Het is eigenlijk een bijna "zwevend" printplaatje vastgemaakt aan 1 kant en als ik er met men vinger wat tegen duw dan is de klank en gezoem soms al veel minder. Ik heb een foto in bijlage van dit bijgevoegd.)

post-36782-1417705822,9269_thumb.jpg

Groetjes

post-36782-1417705822,8739_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

(En een bijkomend zaakje.... Al enige tijd geleden heb ik vernoemd dat mijn PC soms begint te zoemen alsof hij gaat opstijgen. Nu....ik heb de oorzaak gevonden. Dat kleine ventilatortje op een printplaat midden in de pc is de boosdoener. Ik heb dit grondig gereinigd maar na een korte periode als de pc met verschillende programma's bezig is begint dit opnieuw te zoemen en te ruizen. Is dit op sleet? Kan ik dit met een klein middeltje vaster maken? Het is eigenlijk een bijna "zwevend" printplaatje vastgemaakt aan 1 kant en als ik er met men vinger wat tegen duw dan is de klank en gezoem soms al veel minder. Ik heb een foto in bijlage van dit bijgevoegd.)
Dat is hoogst waarschijnlijk de koeling van de grafische kaart.

Voor dit specifiek probleem kan je best een nieuwe discussie openen in de hardware sectie.

Ik vroeg mij af wat er steeds fout gaat i.v.m. Intel RST-service? Deze geeft geregeld een fout dat het niet uitgevoerd wordt.

Als deze melding tevoorschijn komt heb ik gegarandeerd problemen binnen de 2 a 3 dagen.

Kan dit opgelost worden met iets vernuftig :-) ?

De RST-service is bedoeld om hardware raid te beheren in windows.

Waarschijnlijk heb jij dit niet maar om er zeker van te zijn, zullen we het even controleren.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eum der is al 2 keer mijn topic gesloten i.v.m. het gezoem van men pc.

De 1ste keer was per ongeluk, mijn fout. De tweede keer heb ik het in de hardware-sectie geplaatst en zeiden ze dat het niet toegestaan was omdat het elders geopend staat (hier denk ik dan).

In elk geval.... ik zal al blij zijn natuurlijk als ik dit even snap met deze Intel RST...reutemeteut :embarassed:

Goeieavond :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eum der is al 2 keer mijn topic gesloten i.v.m. het gezoem van men pc.

De 1ste keer was per ongeluk, mijn fout. De tweede keer heb ik het in de hardware-sectie geplaatst en zeiden ze dat het niet toegestaan was omdat het elders geopend staat (hier denk ik dan).

In elk geval.... ik zal al blij zijn natuurlijk als ik dit even snap met deze Intel RST...reutemeteut :embarassed:

Goeieavond :-)

Het bewust topic is reeds terug geopend. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval.... ik zal al blij zijn natuurlijk als ik dit even snap met deze Intel RST...reutemeteut :embarassed:
Die RST...reutemeteut heb jij helemaal niet nodig.

De RST-service is bedoeld om hardware raid te beheren in windows.

Raid veronderstelt meerdere interne harde schijven en jij hebt er maar 1.

Jij hebt deze service dus niet nodig en bijgevolg mag je hem uitschakelen, dan ben je gelijk van de melding af.

Ga naar start en typ services in het zoekvak.

Klik rechts op het bovenste resultaat en kies voor als administrator uitvoeren.

Zoek nu naar Intel Rapid Storage Technology en dubbelklik op de service.

Zet het opstarttype op uitschakelen en klik op OK.

Sluit het venster van services en herstart de pc.

Krijg je nu nog een foutmelding bij het opstarten?

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het uitgeschakeld. Momenteel is het in orde. Geen melding of rare toestanden.

Nu een klein vraagje... je spreekt van 1 interne harde schijf? Kan dit ook een gevolg zijn van men externe harde schijven of is dit enkel toegepast op de interne?

Ik vraag het maar want ik heb namelijk 2 externe harde schijven die meedraaien bij het opstarten van de pc. Soms laat ik deze niet mee opstarten (afgekoppeld van de pc bedoel ik dan). Kan dit iets veroorzaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ze bij het opstarten zijn aangekoppeld of niet; die externe schijven hebben er niets mee te maken.

Een raid opstelling met meerdere harde schijven moet je maken bij het bouwen van de pc voor je het besturingssysteem installeeerd.

Jij hebt slechts 1 interne harde schijf en je kan dus geen raid opstelling maken.

Bijgevolg heb je die RST service ook niet nodig.

Voor het geluid van de ventilator loopt er een andere discussie en dat hoeven we dus hier niet te behandelen.

Als je geen andere vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Nog veel computerplezier :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.