Ga naar inhoud

Setup kan niet doorgaan in XP herinstallatie


djdanvan

Aanbevolen berichten

Beste PCH,

Ik heb een oud nog werkend laptopje HP Pavilion dv5000 met XP.

Het werkte enorm traag en heb besloten om er een nieuwe XP erop te plaatsen.

Na alles verwijderd en geformatteerd te hebben wil ik nu er een nwe XP plaatsen maar na het opstarten van mijn DVD en de nodige files geladen te hebben vraag hij of ik XP wil installeren, dus ja maar dan krijg ik de boodschap dat er geen harde schijf is gevonden, zie bijgaande foto.

Wat kan ik verder ondernemen om toch een nieuwe XP te plaatsen?

groeten djdanvanpost-4161-1417705740,8426_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij XP dien je gebruik te maken van een diskette station, als je het .exe bestand uitvoert en de aanwijzingen volgt worden de nodige bestanden naar een diskette geschreven.

Bij de installatie dien je dan op F6 te drukken voor het laden van deze driver tijdens de setup.

Als je geen diskette station hebt kan je de driver integreren in een Windows XP CD, maar we horen het wel. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de nieuwere besturingssystemen geeft dit idd minder of geen problemen en is het vaak niet nodig om tijdens de installatie extra drivers te installeren voor het herkennen van je HD's.

Al is het even wennen maar als je Ubuntu éénmaal gewend bent is het een prima besturingssysteem.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door

een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was misschien verstandiger om de recovery van HP te gebruiken i.p.v. alles handmatig op te ruimen.

De recovery zorgt ervoor dat de pc herstelt wordt naar de fabrieksinstellingen , de status hoe je de pc gekocht hebt.

De recovery zorgt ook om nodige drivers te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.