Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

Een wachtwoordherstelschijf aanmaken in Windows 7

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp

#1 Kurtt

Kurtt

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 05 februari 2011 - 13:27

Ingezonden door: Clarkie

Met een wachtwoordherstelschijf voorkom je dat wanneer je het wachtwoord vergeten bent, de toegang tot je eigen gebruikersaccount geweigerd wordt.

► Klik onderaan links op de blauwe ronde startknop
► Kies aan de rechterkant voor Configuratiescherm
► Daarna klikt u op de groene tekst Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht
► Klik dan op de groene tekst Gebruikersaccounts
► Aan de linkerkant vindt u "Een wachtwoordherstelschijf maken"

wachtwoordherstelschijf.png

"De wizard vergeten wachtwoord" komt tevoorschijn. Volg gewoon de aanwijzigingen.

wizardvergetenwachtwoord.png

TIP:

Wil je het op een USB-stick plaatsen, dan moet je de USB-stick inpluggen voor je in het beginscherm van de wizard op Volgende klikt.

Bewerkt door Kurtt, 05 februari 2011 - 13:44.

#2 jasmientje

jasmientje

Nieuweling

• Lid
  • Pip
  • 1 berichten

Geplaatst 08 augustus 2011 - 22:45

ik wil een opstartprogramma maken voor een vriend want die is zijn wachtwoord vergeten hoe moet dat? of is dat juist hetzelfde?

#3 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17660 berichten

Geplaatst 09 augustus 2011 - 04:10

Een wachtwoordherstelschijf is pc-gebonden en kan enkel op de pc gebruikt worden waarop ze is gemaakt...tijdens het aanmaken dien je het wachtwoord in te geven, het is dus een persoonlijke "reservesleutel".

Je kan dus op jouw pc geen wachtwoordherstelschijf aanmaken om deze dan te gaan gebruiken op een andere pc waarvan men het wachtwoord is "vergeten".
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#4 fredje_1981

fredje_1981

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 57 berichten

Geplaatst 03 februari 2012 - 13:18

ik heb nu zo schijf aangemaakt. neem nu dat ik mijn wachtwoord vergeten ben. hoe kan ik die schijf (USB stick ) dan gebruiken ?

#5 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17660 berichten

Geplaatst 03 februari 2012 - 13:23

In het aanmeldscherm kies je voor Wachtwoord opnieuw instellen...dan plaats de herstelschijf in het CD/DVD-station of plug je de USB-stick in.

Volg de instructies die op het scherm verschijnen om een nieuw wachtwoord aan te maken, nadien kan je je dan gewoon aanmelden met je nieuwe wachtwoord.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!