Ga naar inhoud

Microsoft stopt met de ondersteuning van Windows XP - Wat nu?


Maxstar

Aanbevolen berichten

Hallo ben overgestapt naar Linux Mint 13 XFCE en het werkt prima! Naast XP.

Dus proberen!

Ben eens benieuwd of ze dit ook gaan bestempelen als onveilig?

De business moet draaien voor hun.

Heb van alle banken al de melding gehad over die XP

greetz

jempi25

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast fcbbrugge
Ben eens benieuwd of ze dit ook gaan bestempelen als onveilig?

Normaal gezien denk ik van niet hoor...marja ben geen bank he...

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ haja,

Indien de computer beschikt over 2 harde schijven is het niet nodig Windows XP te verwijderen.

U kunt het ander besturingssysteem op de tweede harde schijf installeren.

Neem ook deze link LUNA eens door.

Om een indruk te krijgen van LUNA zie deze link

Bedankt, ik zie deze reactie en andere nu pas, ik kreeg een notificatie wegens een bericht van Jempi, verderop in de discussie. Luna is mooi zo te zien. Systeemvereisten heb ik nog niet gezien echter. Wat ik me wel afvraag is: hoe kan een product, waaraan "de hele wereld" meewerkt, veiligheid garanderen?

- - - Updated - - -

Hensyr, sinds ik je bericht las, houd ik de mogelijkheid van Lubuntu in gedachten. Wat me tegenstond, het is alweer enige tijd geleden, was dat ik gedoe krijg met mijn Word-documenten die niet meer de standaard zijn (maar dat is misschien niet werkelijk een probleem?)

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Wine te installeren via de command line:

$ sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa

$ sudo apt-get update

$ sudo apt-get install wine1.6

$ sudo apt-get install winetricks

Wine 1.6 is waarschijnlijk de nieuwste versie maar toch nog even controleren of er een nieuwere versie is.

- - - Updated - - -

Op deze website lees je ook wat meer hoe je Wine configureert om later je cdrom te gebruiken wanneer je Windows/Microsoft programma's draait.

aangepast door Hensyr
link toevoegen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Wine te installeren via de command line:

$ sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa

$ sudo apt-get update

$ sudo apt-get install wine1.6

$ sudo apt-get install winetricks

Wine 1.6 is waarschijnlijk de nieuwste versie maar toch nog even controleren of er een nieuwere versie is.

- - - Updated - - -

Op deze website lees je ook wat meer hoe je Wine configureert om later je cdrom te gebruiken wanneer je Windows/Microsoft programma's draait.

Hensyr,

bedankt voor de suggesties en de link, maar ik moet zeggen, je hebt verdomd moeilijke suggesties voor een volslagen leek als ik. Maar met behulp van iemand hier uit de buurt kom ik er zo nodig wel uit. Dank je.

(Maar ik heb weer geen notificatie gehad, komt dat omdat ik pas middenin aangehaakt heb bij deze discussie? Nee, want toen Jempi zijn bericht postte, kreeg ik daarvan melding. Maar ik zal actief blijven inloggen dan! Het moment suprème nadert.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Haja,

Wij zitten op PCH met een (quasi onvindbaar) probleem wat mailnotificaties betreft. Indien je instelling correct is (en daar gaan we vanuit, vermits je al notificaties hebt gekregen), durft het wel eens voorkomen dat je de ene keer wel een melding en een andere keer geen melding krijgt. Ondanks heel uitgebreide testen, hebben we de oorzaak van dit wisselend gedrag bij de mailnotificaties nog niet kunnen achterhalen :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mensen die denken op een Windows XP draaiende computer een ander Windows versie te zetten geef ik de raad niet onbezonnen te werk te gaan.

De hardware op je computer moet compatibel zijn als je bijvoorbeeld een versie van Windows 7 wil installeren.

Microsoft heeft hiervoor een werkstukje gemaakt dat je kan downloaden en uitvoeren op je Windows XP machine om te testen of je al dan niet Windows 7 kan installeren.

Na uitvoering krijg je een verslag waarop uitgelegd staat wat goed en wat niet goed is.

Je kan dit hier (klik erop) downloaden.

Ik heb zojuist de Windows7UpgradeAdvisor uitgevoerd, mijn pc is niet geschikt voor Windows 7. Weet ik dat alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maxstar, ik heb alvast Malwarebytes antiExploit geínstalleerd om te bemerken hoe dat werkt bij normaal computergebruik. Ik heb al een hele tijd zelfs geen virusscanner op de pc vanwege de vertragende werking. Heb in een heel jaar 1 besmetting gehad. Bezoek dus blijkbaar veilige sites. Maar na jouw verhaal en de besmetting laatst op een maandagavond (heeft ruim in de krant gestaan), die past in jouw uitleg over besmetting via advertenties, wil ik dit uitproberen.

- - - Updated - - -

@ Haja,

Wij zitten op PCH met een (quasi onvindbaar) probleem wat mailnotificaties betreft. Indien je instelling correct is (en daar gaan we vanuit, vermits je al notificaties hebt gekregen), durft het wel eens voorkomen dat je de ene keer wel een melding en een andere keer geen melding krijgt. Ondanks heel uitgebreide testen, hebben we de oorzaak van dit wisselend gedrag bij de mailnotificaties nog niet kunnen achterhalen :dong:

Ik heb net gezien dat ik geen notificaties krijg bij deze discussie volgens mijn instellingen, maar ik snap niet hoe ik die instelling kan veranderen. Sorry, ik vind geen aanknopingspunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kAPE, HET LIJKT WËL AAN MIJN INSTELLINGEN TE LIGGEN. iK DACHT AUTOMATISCH NOTIFICATIES TE KRIJGEN, OMDAT IK DEEL UIT WAS GAAN MAKEN VAN DE DISCUSSIE, MAAR DE INSTELLINGEN, (DIE IK NET HEB GECONTROLEERD), ZEIDEN TOT MIJN VERRASSING VAN NIET. iK HEB ZE VERANDERD, EN ALS HET GOED IS, ONTVANG IK DE NOTIFICATIES VANAF NU WEL.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.