Ga naar inhoud

Wel wireless op kot, maar geen kabel meer


Kotprobleem

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week heb ik op kot geen internet meer via de kabel. Ik heb geen wifi, maar ik kan wel op het ongelooflijk trage openbare netwerk van de provider (i4s in Gent).

 

Als ik via de kabel probeer op internet te raken, gebeurt er niets. Mijn laptop zoekt zelfs niet naar een netwerk. Het rare is dat ik wel verbinding kan maken met de kabel als ik probeer op het kot van iemand anders, dus ik denk niet dat het probleem bij mijn laptop ligt. Ik heb ook al een nieuwe kabel gekocht (tevergeefs). Daarom dacht ik dat het probleem bij de internetaansluiting in de muur lag, maar mijn kotbaas is de kabelverbinding komen testen dit weekend (ik was er wel niet bij) en hij had geen enkel probleem ondervonden. Ik heb de lan-en wlan eens aan en uit gezet, maar dat heeft niet geholpen.

 

Waaraan zou dit kunnen liggen? Zou ik niet beter gewoon een acces point gaan halen? Ik vind het raar dat dit nu gebeurt, want in het verleden heb ik nooit problemen gehad.

 

Bedankt voor jullie suggesties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je wel via iemand anders met de kabel zonder problemen verbinding kunt krijgen maar op je eigen kamer niet moet ik toch denken aan de lijn van de router naar je kamer toe. Probeer eens via een andere connector op de router. Ook zou je wanneer je laptop via de kabel aan de router hangt, je op de router moeten kunnen zien of je laptop verbinding heeft. Het is het controleren waard.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.