Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


RoMuLaN

Microsoft Edge functioneert niet zoals het moet

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Windows 10 als besturingssysteem.
Sinds enkele dagen ervaar ik bij het opstarten van de browser Microsoft Edge problemen. In plaats van de homepage (msn) te laden met daarop de meest recent gebruikte apps, laadt er een blanco scherm en als ik dan zelf websites invoer, dan moet ik daar altijd bevestigen voor cookiesinstellingen, worden paswoorden (voorbeeld facebook, YouTube, Steam,...) niet onthouden, en alle pagina's laden zeer traag, en de hulppagina's van microsoft blijven wit staan.
 

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- heropstarten

- apart gezette tabbladen verwijderd

- verwijderen van cache, cookies, trackers

- herstel en herinitialisatie

- antivirus laten lopen

- updates W10 laten lopen

Niets lijkt te werken. Zijn er nog mensen die deze problemen hebben ontmoet, en wat is jullie oplossing geweest?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je al een andere browser (Internet explorer of Firefox) geprobeerd?

Wat geeft dit als resultaat?

Werken die wel normaal?

 

We gaan ook eens controleren of er soms iets door de mazen van je virusscanner is geglipt.

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u attent te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (het is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe (of FRST.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    IE staat niet geïnstalleerd, Chrome draait zoals gewenst. Idem voor Firefox.
    De FARBAR-tool zal ik vanavond thuis eens proberen. Bedankt voor die info.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    Ik heb de FAR-tool laten lopen en zit nu met een frst.txt en addition txt. Ik moet ze ergens in bijlage zetten ,maar snap niet goed waar ik ze moet in toevoegen. Graag wat meer info hierover.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Geplaatst: (aangepast)

    De blauw onderlijnde woorden zijn links naar pagina's met meer uitleg.

    Je moet er gewoon op klikken.

    Als je er op klikt met het scrollwieltje van de muis, opent de pagina in een nieuwe tab van de browser.

     

    Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

     

    aangepast door kweezie wabbit
    Tikfout verbeterd.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Je bedoelt gewoon dat de twee bestanden hier op het forum gepost moeten worden, en de tool verder niet gebruikt moet worden.

    Wat wordt er dan precies met de bestanden gedaan dat soelaas kan brengen?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Als jij die bestanden hier plaatst, kan ik ze onderzoeken en zal ik je verder instructies geven in functie van wat ik vind in de bestanden.

    Je moet niet bang zijn; in de bestanden staat geen informatie die misbruikt kan worden om je pc of account te hacken.

    Ondertussen inderdaad de tool niet meer gebruiken.

    Bij verkeerd gebruik van de Farbar tool kan je systeem ontregeld raken en dat willen we niet.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0
    4 uren geleden, kweezie wabbit zei:

    Als jij die bestanden hier plaatst, kan ik ze onderzoeken en zal ik je verder instructies geven in functie van wat ik vind in de bestanden.

    Je moet niet bang zijn; in de bestanden staat geen informatie die misbruikt kan worden om je pc of account te hacken.

    Ondertussen inderdaad de tool niet meer gebruiken.

    Bij verkeerd gebruik van de Farbar tool kan je systeem ontregeld raken en dat willen we niet.

    Hey, in bijlage de txt-bestanden FRST en Addition. Bedankt voor je hulp.

    Addition.txt FRST.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    McAfee WebAdvisor mag je verwijderen want die heb je niet nodig en soms zorgt die voor problemen.

     

    We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

     

    • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

    fixlist.txt

    • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk op de Fix knop.
    • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

    Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

     

    Voeg ook het bestand C:\WINDOWS\EdgeCrash.evtx toe.

    Misschien vinden we daarin meer informatie over de crash can Edge.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Doe mee aan dit gesprek

    Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

    Gast
    Reageer op dit topic

    ×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

      Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

    ×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

    ×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

    ×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.065
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      Arne Nuytten
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door Vanessa_DB
        Beste iedereen,
         
        Ik ben sinds jaren klant bij Telenet en had volgende opstelling :
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                                                                                                       2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                                                                                                       3) Smart TV
         
        De HP switch is er gekomen omdat vanaf de plaats waar de Telenet lijn binnenkomt en dus de router staat, ook nog andere toestellen staan die internet / connectie naar buiten/binnen nodig hebben. (o.a. een NVR toestel). Vanuit die plaats (dus vanaf de HP switch) is er slechts 1 netwerkkabel die naar de plaats loopt waar de digicorder en (Smart) TV en Linksys router staan. Op die plaats wordt die kabel aan een kleine 5-ports switch gehangen en vanaf die switch loopt één kabel naar de TV, één naar de digicorder en één naar de Linksys router. Blijkbaar was die kleine switch nodig omdat er anders niet van buitenaf aan de digicorder kon (Yello app ed.) ?!?
         
        Hopelijk is de opstelling een beetje duidelijk. Alles werkte wel op die manier. De digicorder én de NVR waren vanop afstand bereikbaar.
         
        Sinds vorige week heb ik nu ook Scarlet.
         
        Nu zal je je wellicht afvragen waarom in hemelsnaam twee ??
        Wel, ik werk nu ook zeer regelmatig van thuis uit en mijn werkgever wou een aparte provider (verbruik, boekhoudkundig, ...). We hebben er dus voor gekozen om de huidige Telenet installatie te behouden voor het werkgedeelte en Scarlet erbij te nemen voor het privé-netwerk.
         
        Op eerste zicht leek alles ook in orde toen de technieker vertrok.
         
        Maar ... vanaf de volgende dag ondervond ik problemen ... 
         
        Zeer traag netwerk. Nauwelijks of niet op WiFi netwerk (op eigen Linksys router) kunnen aanmelden. Digicorder én NVR niet meer bereikbaar van buiten uit. ...
         
        De technieker van Scarlet heeft vanaf de Scarlet (Proximus) router een kabel ingeplugd in de HP ProCurve. De decoder van Scarlet staat in de ruimte waar ook de Telenet DigiCorder staat. Vanuit de mini switch loopt dus nu ook een kabel naar de Scarlet decoder. De opstelling is nu als volgt : 
         
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch -->
        Inkomend internet op Scarlet router  (Wifi & interne ip adressen 192.168.1.***) --> HP ProCurveSwitch -->
         
                                          van daaruit dus                  |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                           2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                           3) Smart TV
                                                                                                                                                           4) decoder Scarlet
         
        De wijziging is dus ook dat de eigen Linksys router nu een ip-adres van de Scarlet router (192.168.1.x) heeft gekregen ipv voorheen van de Telenet router (192.168.0.x). Voor het verdere interne netwerk blijft de Linksys via hetzelfde ip adres (10.z.y.***) bereikbaar.
         
        Kortom, er komen twee internetverbindingen (Telenet & Scarlet) binnen op de desbetreffende routers die beiden via een LAN poort en kabel verbonden zijn met de HP ProCurve Switch.
        Vanaf de HP Procurve Switch lopen netwerkkabels naar andere toestellen in deze ruimte (zoals de NVR) én ook één kabel naar de andere ruimte waarin de Telenet Digicorder, Scarlet decoder, Smart TV en Linksys router staan.
        Op die Linksys router connecteren de prive toestellen (bv. pc's, portables en printer) meestal via de WiFi en die krijgen dus een 10.z.y.*** ip adres. 
         
        Is dit nu een goede opstelling (volgens de technieker wel). Gezien de problemen denk ik echter van niet, maar waar ligt het probleem dan ?
        Is het omdat alles vanaf de HP ProCurve Switch slecht over één kabel moet naar de andere ruimte, of doordat er twee inkomende internetverbindingen op de HP ProCurve Switch zitten, of is het helemaal iets anders of ... ??? Hoe kan ik dit probleem opgelost krijgen ?
         
         
         
      • Door hpPhilip
        Hallo iedereen,
        sinds een dikke week heb ik problemen met de tekst die, al dan niet, verschijnt op mijn scherm tijdens het gebruik van internet (browser?).
        Bij gewone programma's (word, excel, verkenner, enz.) heb ik dat probleem niet.
        In de bijlage kunnen jullie zien wat mijn probleem is.
        Alvast bedankt voor jullie, hopelijk nuttige, feedback.
        Mvg Philip
        Schermproblemen.docx
      • Door Gebruiker22
        Hallo,
        Nadat ik klaar was met het bouwen van mijn pc (2 maanden geleden), het installeren van drivers en updates, heb ik een aantal problemen ondervonden.

        1. Probleem met browsers.
        Browsers laden de pagina niet meer, duren te lang om een afbeelding te laden of een video af te spelen tot het punt waarop het probleem van "time-out van de verbinding" wordt aangegeven.
        Om dit op te lossen, moet ik een andere browser gebruiken, totdat die browser hetzelfde probleem zou hebben, dus het maakt niet uit in welke browser ik gebruik. Na een tijdje laden ze allemaal op de een of andere manier de pagina niet meer. Ik heb niets ge-edit in alle browsers. (alles staat op de default settings)
         
        - Google Chrome: werkt niet. De sites blijven maar laden.
         
        Brave: werkt vaak, kan browseren, stopt met laden van pagina's na gebruik. Geeft dezelfde foutmelding als Google Chrome.
        T
        Soms moet ik meer dan een paar minuten wachten totdat de pagina is geladen en dan werk het niet meer.
         
        - FireFox: momenteel gebruikt het om dit bericht te typen, werkt prima. Na enig gebruik laadt het foto's en video's wat langzamer op het punt dat het geen verbinding maakt. (Zelfde issue als Chrome and Brave)
        - Mircosoft Edge: heb het niet veel gebruikt, maar als niets werkt, gebruik ik het als een laatste redmiddel. Het heeft dezelfde problemen als FireFox en Brave als er gebruik van maak.

         

        2. Windows en tijden het gamen freezes.

        Bij gebruik van Windows:

        Soms beweegt het niet of bevriest het langer dan 5 minuten. Als ik bijvoorbeeld op Taskmanager click of iets moest zoeken, bevriest het.
        Wanneer ik een programma of afbeelding open, bevriest alles, soms geen muisbeweging. Bij het typen in een browser heeft ook hetzelfde probleem. Maakt niet uit wat.
        Een klein voorbeeld wanneer ik iets wil zoeken: https://youtu.be/t7GNmcwiUmk
         

        Bij het spelen van Games:
        Maakt niet uit welk spel (Nostale, Closers, Rust) het scherm stop een paar seconden. Door en door.

         

        3. Andere talen installeren
        Ik kan niets selecteren zoals je kunt zien in de onderstaande schermafbeelding.
        https://i.imgur.com/6on8wit.png


        4. Mijn build:
         
         
        5. BIOS

        Ik ben op internet op zoek geweest en vond geen oplossingen... Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen?
        Heb ook een logje van Speccy aan dit bericht toegevoegd. (Desktop.txt)
        Desktop.txt
             
      • Door HeavenlyDemon
        Hoi,
         
        Ik heb laatst mijn moederboard, ram, CPU en PSU vervangen nadat mijn oude moederboard van DDR3 kapot ging. 
        Dus ben ik geupgrade naar DDR4 en dus veel moeten vervangen. 
        Nu is dus mijn probleem dat wanneer ik download dat de rest zoal Discord of tijdens het gamen te erg gaat laggen en ik niks meer kan doen (voordat ik had geupgrade was dit niet de zaak).
        De drivers heb ik ook al bekeken en leken up to date te zijn.
        Mijn SSD was wel raar aan het doen na de faal van mijn moederbord maar doet het nu weer prima, maar misschien dat het daar mee te maken kan hebben.
        Heb ook Windows 10 nog niet geactiveerd op dit moment door de hardwareupgrade maar neem aan dat dit niet het probleem veroorzaakt.
         
        Mijn specificaties zijn:
         
        Moederboard: B360M H
        CPU: Intel i5-8600 @ 3.10Ghz (6cpu)
        RAM: 8GB
        GPU: AMD radeon RX 470
        PSU: Seasonic M12

        Hopelijk weet er iemand meer over dit probleem en mochten er meer vragen zijn beantwoord ik ze zo snel mogelijk.

        Mvg,
         
        Thom
         
      • Door Anony123
        Hallo,
        ik merkte zonet dat mijn downloadspeed om mijn Toshiba-laptop (nog) trager is dan gewoonlijk. Toen ik een speedtest deed kreeg ik volgende resultaten: http://beta.speedtest.net/result/6829770395
        Zoals je kan zien ligt de uploadspeed veel hoger dan de downloadspeed, dat is niet normaal volgens mij. Ik deed vervolgens dezelfde speedtest op mijn gsm, en kreeg daar een uploadsnelheid van 9.75 Mbps en downloadsnelheid van 9.59 Mbps (ping 16ms). Dat zijn volgens mij toch net iets normalere waarden dan op mijn computer.
         
        Weet iemand toevallig wat ik hier aan kan doen? 
         
        Bedankt alvast! 
        Anthony
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.