Ga naar inhoud

itunes via linux mint


Aanbevolen berichten

Hallo Hensyr, alvast bedankt voor het snelle antwoord. Op haar laptopje staat mint 17. Ik heb al getracht om via "wine" iTunes te installeren maar krijg steeds foutmeldingen. Dan geprobeerd met play on linux maar dan krijg ik de melding dat Windows 7 moet geïnstalleerd worden en dat is niet de bedoeling. Wat doe ik dus verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Knapgastje door je vraag te lezen...vandaag ook geprobeerd in Mint 17.3 en ChaletOs, en inderdaad kreeg ik ook de melding ,die je ook kreeg.

Verschillende downloads ...getest ..niks.

Als je geen oplossing vind of aangeboden krijgt..zal ik nog poging doen met Ubuntu15.04!

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog het een en ander opgezocht.

 

iTunes heeft niet echt een programma geschreven dat zou kunnen werken in Linux (in geen enkele versie) soms kan je iTunes draaien op Linux als je een oudere versie gebruikt van iTunes maar dan nog zullen vele toepassingen niet goed werken.

Wat zeker niet zal gaan is synchroniseren met een ander toestel zoals iPod of iPad

 

Het is misschien wel mogelijk dit te draaien in een virtuele desktop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Asus,

 

Libimobiledivice is een platform dat reeds voorgeïnstalleerd is op Linux Mint 17 en dient om te kunnen comuniceren met op iPod en iPad en andere Apple producten.

Onder Linux Mint 17 kan u dus perfect uw bestanden benaderen maar aangezien er geen versie van iTunes bestaat voor Linux (wel andere producten) kan je dus niet synchroniseren binnenin iTunes.

 

Met andere software waarmee je wel kan synchroniseren en beluisteren van je songs in Linux Mint 17 bedoel ik bijvoorbeeld:

 

- Banshee om muziekbestanden, video's en album afbeeldingen van en naar de iPod te transfereren.

- Amarok ondersteund synchronisering, benaderen van bestanden, en kan music uploaden naar de iPod (Amarok is een muziekplayer)

 

Het kan wel zijn dat er problemen opduiken met firmware 3.0 of hoger voor toestellen zoals iPod Touch en iPhone maar dan nog zal Banshee of Amarok de beste keuze zijn.

 

Amarok en Banshee zijn gratis programma's die u vrij en simpel kan zoeken en installeren met het softwarecentrum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een alternatief om juist maar uw bestanden te benaderen via Linux en iPod Touch en iPhone via de usb kabel is het gebruik van ifuse

 

ifuse gebruikt het platform libiphone in fuse en kan eenvoudig gedownload en geïnstalleerd worden via softwarecenter

 

houd wel in gedachten dat ifuse nog nieuw is en in volle ontwikkeling door de ontwikkelaars van libimobiledevice

Link naar reactie
Delen op andere sites

@knapgastje

Is dit geen alternatief ....

 

Alternatief: via Dropbox

Wil je muziek beschikbaar hebben op je iPhone, iPod touch of iPad terwijl je Linux-gebruiker bent, dan kun je ook gebruik maken van Dropbox. Het werkt als volgt:

  1. Installeer de Dropbox-app op je Linux-computer (verkrijgbaar voor Ubuntu, Fedora en Debian). Je kunt Dropbox ook benaderen via de webbrowser.
  2. Installeer de Dropbox-app op je iOS-apparaat (verkrijgbaar via de App Store).
  3. Zet de mediabestanden die je op de iPhone wilt zetten in een Dropbox-folder, bijvoorbeeld Muziek.
  4. Open de Dropbox-app op de iPhone en blader naar de gewenste folder.
  5. Tap om muziek af te spelen.

Een andere oplossing is om gebruik te maken van iTunes in the Cloud, dat beschikbaar is via iCloud. Je werkt dan volledig buiten iTunes om.

Icloud ja ken ik helemaal niet.

Op die pagina staat nog info in de richting van Hensyr/Asus...

Je bent niet alleen...mijn Android tablet lukt ook niet alles met Linux ;)

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.