Ga naar inhoud

h.dereus

Aanbevolen berichten

Om het geluidsniveau van gedownloade MP3 bestanden op elkaar af te stemmen werk ik met MP3 Gain.

Ik importeer de bestanden in dit programma, laat de analyse er vervolgens op los en wil de aanpassingen opslaan via "Album Gain". Echter, ik krijg dan de mededeling "Can't open or modify Error log File C:\Program Files (x 86)\MP3Gain\MP3GainGUIError log".

Het proces van aanpassen loopt vervolgens vast . Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Zie verder bijgaand screenshot. Screenshot 2 duidt op de situatie wanneer ik na bovenstaande mededeling op o.k. heb geklikt. 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Henk

 

P.S.: ik werk met Windows 10

screenshot MP3 Gain (2).jpg

screenshot MP3 Gain.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Ken het programma dus niet, maar als ik het zo zie, zou ik eens drie dingen uitproberen:

 

a. dat bestand GainUierror.log: controleer eens of dat niet read-only staat - zo ja: doe die read-only er eens vanaf?

b. Helpt dit niet: hernoem het bestand eens (op een simpele manier: voeg vooraan bv een letter of cijfer bij)

    Dan wordt mogelijk een nieuw, correct error-log-bestand aangemaakt.

    (lukt ook dit niet, dan kan je het nog altijd terug de oorspronkelijke naam geven)

c. vul eens een locatie in bij het tweede veld - mogelijk loopt het programma daarop vast?

 

'k heb zo een stil vermoeden dat er een error plaatsvind en dat ofwel dat error-bestand brak is, ofwel dat er om een of andere reden niet naar kan geschreven worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt in datzelfde venstertje te bereiken via menu-item 'opties'  een andere locatie instellen voor je logbestanden.

de nieuwere windowsversies proberen steeds te verhinderen dat er binnen C:\program files geschreven wordt.

daarvoor behoort een programma de map gebruikers\[naam]\appdata te gebruiken. (mp3gain stamt nog uit een voorgaande periode, dat zal het zijn.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dank voor jullie reacties.

Ik heb eerste gekeken of het programma naar de C-schijf was weggeschreven. Ik kon het daar inderdaad niet  in de programfiles vinden.

Wat Falstring zegt klopt in dit geval. Windows 10 heeft dit in dit geval verhinderd.

Ik verwijderde het programma en installeerde een andere versie. Dit keer lukte het wel om het programma naar de C-schijf weg te schrijven. 

Uitproberen gaf dit keer een goed resultaat. Het betreft overigens de 1_2_5 versie van MP3 Gain.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Henk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.