Ga naar inhoud

Laptop herformateren


HolyWolve

Aanbevolen berichten

Hallo,

sinds kort ben ik gedeeltelijk over geschakeld naar apple (Ipad, de Imac volgt nog) en had daarvoor een Packardbell laptop.

Omdat mijn zus een kleine netbook heeft krijgt zij mijn notebook maar ik wil deze eerst volledig herformateren zodat ze met een properre computer kan beginnen, hij loopt trouwens niet zo lekker meer en heeft afgelopen week voor het eerst zelfs een blue screen gehad.

Ik ben een fotograaf dus zit met behoorlijk wat foto's, allemaal wel is waar dubbel ge back-upt, en heb denk ik ook wel een beetje computer kennis, maar een laptop herformateren heb ik nog nooit gedaan en durf het ook niet goed uit schrik dat hij nooit meer zal opstarten en heb hem voorlopig nogsteeds ook zelf nodig voor fotobewerking.

Kan iemand mij helpen hoe ik eraan moet beginnen?

Het is een laptop gekocht in de carrefour 3a4 jaar geleden en heb wel in het begin een soort van herstel schijven moeten maken maar weet niet goed wat ik daar mee moet aanvangen.

Hulp graag :hmmmm:

Mvg, H.W.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag HolyWolve,

welkom op PCH.

Bij een laptop heb je de mogelijkheid om hem terug te zetten naar zijn fabrieksinstellingen: een zogenaamde recovery.

Na het uitvoeren van de procedure staat ie er weer bij zoals op "dag 1" en kan je zus met een propere lei van start gaan.

Hoe je zo'n recovery opstart bij een Packard Bell kan je hier bekijken, de verschillende procedures (vanuit Windows, via de recoverypartitie, met behulp van recoveryschijven) worden ook beschreven in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral hartelijk bedankt voor de super snelle reactie.

De link is alvast opgeslagen en ga het zometeen eens bekijken, de handleiding is er intussen ook bij komen liggen en ga hem sebiet eens doorbladeren.

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie.

mvg, H.W.

Ps: leuk onderschrift trouwens xD

Link naar reactie
Delen op andere sites