Ga naar inhoud

Laptop herformateren


HolyWolve

Aanbevolen berichten

Hallo,

sinds kort ben ik gedeeltelijk over geschakeld naar apple (Ipad, de Imac volgt nog) en had daarvoor een Packardbell laptop.

Omdat mijn zus een kleine netbook heeft krijgt zij mijn notebook maar ik wil deze eerst volledig herformateren zodat ze met een properre computer kan beginnen, hij loopt trouwens niet zo lekker meer en heeft afgelopen week voor het eerst zelfs een blue screen gehad.

Ik ben een fotograaf dus zit met behoorlijk wat foto's, allemaal wel is waar dubbel ge back-upt, en heb denk ik ook wel een beetje computer kennis, maar een laptop herformateren heb ik nog nooit gedaan en durf het ook niet goed uit schrik dat hij nooit meer zal opstarten en heb hem voorlopig nogsteeds ook zelf nodig voor fotobewerking.

Kan iemand mij helpen hoe ik eraan moet beginnen?

Het is een laptop gekocht in de carrefour 3a4 jaar geleden en heb wel in het begin een soort van herstel schijven moeten maken maar weet niet goed wat ik daar mee moet aanvangen.

Hulp graag :hmmmm:

Mvg, H.W.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag HolyWolve,

welkom op PCH.

Bij een laptop heb je de mogelijkheid om hem terug te zetten naar zijn fabrieksinstellingen: een zogenaamde recovery.

Na het uitvoeren van de procedure staat ie er weer bij zoals op "dag 1" en kan je zus met een propere lei van start gaan.

Hoe je zo'n recovery opstart bij een Packard Bell kan je hier bekijken, de verschillende procedures (vanuit Windows, via de recoverypartitie, met behulp van recoveryschijven) worden ook beschreven in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral hartelijk bedankt voor de super snelle reactie.

De link is alvast opgeslagen en ga het zometeen eens bekijken, de handleiding is er intussen ook bij komen liggen en ga hem sebiet eens doorbladeren.

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie.

mvg, H.W.

Ps: leuk onderschrift trouwens xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, ik heb het niet via mijn eerste recovery schijven gedaan maar via het recovery management, ik hoop dat er geen verschil is tussen deze 2 mogelijkheden?

Momenteel is hij de computer voor het eerste gebruik aant voorbereiden, het hele proces is nu zoon klein uurtje bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hupsa, alles is terug klaar voor gebruik, nu enkel nog de programma's installeren voor de photobewerking en dan voor de rest zal ik het maar aan de zus overlaten :P.

maar nu om eerlijk te zijn was hij de eerste dag toen ik hem uitpakte wel sneller, hij is nooit. Gevallen geweest of is nooit iets ernstig mee gebeurd waardoor de hardware zou beschadigt zijn.

zou het kunnen dat hij trager is door slijtage aan de hardware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer nu ook de updates via Windows Update: via configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update en klik dan aan de linker kant op Naar updates zoeken.

Plaats eens een linkje naar een Speccy-logje, liefst geproduceerd als de laptop reeds enige tijd in gebruik is:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mislukte updates gaat hij herhalen, dus dat is op zich nog geen probleem.

Het zijn er inderdaad aardig wat en dat kan de nodige tijd in beslag nemen, maar ze zijn belangrijk voor de goede werking en het dichten van beveiligingslekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het speccy-logje komt er zometeen aan.

De update's zijn uiteindelijk allemaal zonder problemen geïnstalleerd, geen fout meldingen meer, hij is echter wel behoorlijk traag geworden met de voor geïnstalleerde norton anti virus die op actief is gezet (het proef pakket van die enkelle jaren terug, zoon 60 dagen beveiliging)

Voor de herformatering werkte ik met avast, ging veel sneller, maar geeft dat ook voldoende beveiliging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.