Ga naar inhoud

Laptop herformateren


HolyWolve

Aanbevolen berichten

Aanvullend:

Avast Free (klik erop om te downloaden) is de lichtgewicht onder de anti-virusscanners, die ons tot op heden voor grote besmettingen heeft behoed.

Mocht je Avast willen installeren wees dan op je hoede voor het "gratis aanbod" van Chrome, tenzij je deze browser bewust op je systeem wil.

Avast wordt hier aangevuld met MBAM.

Geen enkele anti-virus geeft 100% bescherming, de nodige alertheid tijdens het surfen, "klikken" en downloaden is minimum even belangrijk.

Met dank aan Asus voor de links en bijkomende info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HolyWolve stuurde me de link naar zijn Speccy-logje door.

Ziet er keurig uit, ook wat betreft de temperaturen...:top:

Je ziet ook duidelijk het geheugengebruik en de geheugenpiek die Norton opslorpt.

Je werkt met een 64-bit Windows 7 en de laptop is voorzien van 2GB RAM...maar, er is nog een geheugenslotje vrij.

Voor een kleine €30 kan je een tweede geheugenlatje (laten) bijplaatsen en ga je naar 4GB RAM.

Loont misschien wel de moeite om even met de laptop tot bij de locale computerboer te stappen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de laptop eens even fysiek opschoonde(stof verwijderen enz) zag ik het slotje ook al, maar dan stel ik me de vraag, heeft het zin om dat extra geheugen te plaatsen? Wat verschil brengt dat in snelheid met de proccesor die ik nu heb?

Norton ga ik er zometeen afhalen en de avast in de plaats, heb zowat genoeg van al die norton meldingen en vertragingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb norton er af gehaald, avast geïnstalleerd, en plots begon hij ook google chrome te installeren, MAAR ik heb niet eens de keus gekregen om te kiezen, er stond nergens een vakje of nog maar iets over google chrome dus vind het heel raar.

Maar goed, ofwel ga ik het eens uit proberen (hoewel ik meer voor safari ben) ofwel ga ik hem er gewoon af gooien, maar ik vind het toch zeer straf dat ze zomaar die browser er mee tussen gooien.

Ik zal nu wel dit topic markeren als opgelost en als er toch nog problemen zijn met de google chrome dan start ik een nieuw topic.

Allemaal hartelijk dank voor jullie hulp en tips.

Mvg, H.W.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jion waarschuwde je voor de installatie van Google Chrome:

Mocht je Avast willen installeren wees dan op je hoede voor het "gratis aanbod" van Chrome, tenzij je deze browser bewust op je systeem wil.

Wanneer je hem verwijdert bestaat de mogelijkheid dat je register een heus slagveld wordt, het terugzetten van een herstelpunt naar een tijdstip van voor de installatie van Avast is een mogelijke optie.

Bij een herinstallatie van Avast dien je dan op te letten voor dit scherm, wat je nu ook gekregen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.