Ga naar inhoud

Vreemde bestanden op schijf door error-checking


PSH8

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met een zeer groot probleem:

na een error-checking van windows xp met mijn externe harde schijf, zijn zo goed als al mijn bestanden verdwenen en zijn er verschillende mappen met vreemde namen (zoals "タ・・ハ.{フツ" en "^*jル羡o.チ"), die ik niet eens kan openen, en vreemde file-bestanden in de plaats gekomen!! :(

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb ervoor een partitie willen aanmaken op deze schijf en heb hem dan gecanceled. Maar elke keer als ik het opnieuw probeerde, kwam er direct een error. Vandaar dat ik die error-checking heb ingevoerd...

Weet er iemand hoe dit gekomen is en hoe ik dit moet oplossen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik wou dus op mijn externe harde schijf (dus niet mijn windows-schijf) een partitie maken. Dit deed ik met het programma EASEUS Partition Master Home Edition (voor zover dit belangrijk is). Toen het ongeveer aan 62% zat, heb ik het gecanceled... en nu zit ik dus met dit probleem op mijn externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eerst dit:

- start het programma Easeus Partition Master Home Edition 8.0.1

- ga dan op je externe harde schijf staan (bijvoorbeeld d:))

- bovenaan gaat u naar het menu Partitions en kiest u Check Partition.

- laat alle drie de vinkjes staan en druk op OK.

- laat hem nu even doen.

Als dat niet lukt, doe hetvolgende:

- ga naar het startmenu

- klik op Uitvoeren...

- typ het commando cmd

- typ in het zwarte venster chkdsk d: /f

(als u externe harde schijf een andere driveletter heeft, vervang dan d: door die andere driveletter!)

- laat hem nu even doen, en laat hem de errors repareren. (dit zal automatisch gebeuren)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.