Ga naar inhoud

cheap gaming pc


Aanbevolen berichten

hey iedereen

ik ben eigenlijk op zoek naar een pc voor een zo laag mogelijk budget waar ik toch goed op kan gamen.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - gaming is waarvoor deze pc gebruikt zal worden, maar ook voor gewoon surfen op het internet.
  2. Wat is mijn budget ? - mijn doel is eigenlijk de minimale prijs te vinden voor een goede pc
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - dat hangt af van wat het minst kost. maar samenstellingskosten hoeven er niet bij. ik kan hem ook zelf in elkaar steken.
  4. Ga ik overklokken ? - zeker niet overklokken.
  5. Ga ik later upgraden ? - liefst had ik een pc die ik later nog kan upgraden.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - dat laat ik aan jullie expertise over.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - ja
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - besturingssyteem kan ik zelf wel aankomen
  9. Ga ik zelf installeren ? - ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - ik heb alle randapparatuur thuis liggen: headset, toetsenbord, muis, scherm, ...
  12. Heb ik specifieke wensen ? - geen specifieke wensen
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- België, maakt niet uit welke winkel.

nu is het aan jullie :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je toch een richtprijs vermelden aub? :)

De term 'goed' kan namelijk heel wat dingen betekenen, zonder richtprijs wordt het wat moeilijk om een PC samen te stellen die op gaming gericht is.

Welke games ga je spelen, en op welke resolutie? Wil je spellen op de hoogste settings spelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

400 euro voor een gaming computer is inderdaad niet veel. Heb toch een samenstelling gemaakt:

Allemaal basiscomponenten, een degelijke Fractal Core 1000 behuizing, Corsair CX500 voeding, DVD-brander, 1TB Western Digital Blue harde schijf en een ASRock moederbordje. Gezien het budget heb ik gekozen voor de sterkste AMD-fusion chip, dat zowel een processor als (ietwat zwakke) grafische kaart combineert.

Hoewel je hiermee zeker de meeste games op 'low' en 'medium' zal kunnen afspelen, zal een console (of de nieuwe Playstation / Xbox) wellicht beter zijn als 'gametoestel'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoeveel zou ik moeten uitgeven voor een desktop pc die ongeveer even krachtig is als de Macbook pro van 2011. die heb ik namelijk gekocht en hoewel hij niet het hoogst aangeprijst staat als een gaming pc kan ik er toch alles mee spelen wat ik wil spelen.

is het mogelijk om een pc samen te stellen die ongeveer dezelfde games aankan? en als ik het budget met 100 euro verhoog?

- - - Updated - - -

o ja en 1 TB is ook echt niet nodig. ik heb genoeg aan 500 GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag rekenen op zo'n honderd euro meer, voor een deftige videokaart.

Hier heb je een aangepaste samenstelling, inclusief HD7750 videokaart, welke zeker beter presteert dan een 2011' MacBook.

Als je echter nog 50 à 60 euro bijlegt, kan je overstappen op een Intel i5 platform, wat toch wat meer "futureproof" is.

Wat betreft de harde schijf worden er geen 500GB modellen meer gemaakt, en het prijsverschil is vrij miniem. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.