Ga naar inhoud

Security Essentials mist meeste malware


Aanbevolen berichten

Als het gaat om de detectie van malware blijkt de gratis virusscanner Microsoft Security Essentials over een periode van bijna twee jaar de meeste malware door te laten. Tests van virusscanners krijgen vaak de kritiek dat het een momentopname betreft.

Lees hier verder...

Bron: security.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is vooral dat de MSE software nogal wat performance problemen geeft zeker op oudere machines.

Persoonlijk vindt ik Eset een goed produkt, het belast de machine niet teveel en is heel efficient, maar het is niet gratis :hmpf:.

Aan de andere kant is een 7 à 8 euro per maand volgens mij niet teveel gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom onderging Checkpoint Zonealarm niet alle testen ineens zoals de andere producten? Ik zou graag de uiteindelijke scoren willen weten van dit product voor al die testen.

Avast scoort goed, daar ben ik blij om want ik gebruik het.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vindt ik Eset een goed produkt, het belast de machine niet teveel en is heel efficient, maar het is niet gratis :hmpf:.

In bovenstaande testen scoorde deze nochtans uitzonderlijk zwak.

Dit bewijst dan nog maar eens dat de beste beveiliging nog altijd de gebruiker zelf is.

Beter iemand die weet wat hij doet met een matig AV programma, dan iemand met een top AV programma die overal maar wat op klikt zonder te weten wat.

- - - Updated - - -

Waarom onderging Checkpoint Zonealarm niet alle testen ineens zoals de andere producten? Ik zou graag de uiteindelijke scoren willen weten van dit product voor al die testen.

Avast scoort goed, daar ben ik blij om want ik gebruik het.

Dat is inderdaad heel jammer dat Checkpoint niet alle testen heeft ondergaan. Maar in diegene die ze wel hebben gehad, kwamen ze steeds als beste gratis scanner uit de bus. Dus in mijn inziens wil dit toch al iets zeggen. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

die overal maar wat op klikt zonder te weten wat.

Ben hier momenteel aan de desktop van een wildklikkende collega bezig...één en al smurrie: tiental toolbars, vijftal virussen (en ja: ook politievirus...), zoekmachines en tal van andere rommel...Ccleaner was al goed voor de opruiming van 6.5 GB (!) overbodig spul...nog nooit eerder gezien...:dong:

Zo weet een mens weer wat te doen...xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt nog mee hoor. Mijn record is de laptop van een collega enkele jaartjes geleden: 113 virussen waaronder trojans, rootkits, virut enz... Resultaat was een volledige herinstallatie van de Windows (door de virut).

Ondertussen heeft hij eindelijk geleerd dat hij best eerst leest wat er in het kadertje staat, alvorens op ok te klikken. xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.