Ga naar inhoud

Dasle

Lid
  • Items

    9.752
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Dasle

  1. Oké Mystery laat ons maar weten hoe het afloopt. Succes
  2. Ik weet niet of je jou HD zelf kunt vervangen, maar als je het bij een winkel of reparatie dienst laat doen vraag dan de defecte HD mee naar huis. Beschik je over een gewone pc? Leg de defecte HD een nacht in de koelkast in een plastic zakje en sluit deze dan aan op een pc en kijk dan of je de HD kunt benaderen en er misschien kostbare bestanden nog af kunt halen. Dit moet wel snel gaan want als de HD warmer word crasht ze waarschijnlijk weer!! Het klinkt misschien gek om je HD in de koeling te leggen maar mij is het enkele keren gelukt om nog wat data van een stukke HD te halen.
  3. Heb je de Windows XP cd al eens eerder gebruikt om je pc te installeren, of zitten er misschien krassen of andere beschadigingen op de cd? Heb je de mogelijkheid om eens een andere sata kabel te proberen?
  4. Hoeveel geheugen repen heb je in die bewuste pc zitten? Mogelijk dat een defect aan je moederbord of chipset dit kan veroorzaken.
  5. Ja de symptomen wezen in die richting Heb je geen back-up van je bestanden?
  6. Heb heel wat sites afgezocht naar een driver voor je functie toetsen maar of ik moet betalen voor de download of de drivers zijn niet beschikbaar Bestaat er een kans dat je dochter nog een cd heeft van Packard Bell met eventueel drivers? Download eens AIDA32_v3.94.2.zip pak het bestand uit en dubbelklik in de uitgepakte map op wat het programma zal starten. Kijk dan eens onder Netwerk of er een draadloze netwerkkaart word herkend. Is dit niet het geval zal ik even een service manual opzoeken om je verder te helpen. We geven het nog niet op ;-)
  7. Dan moet het toch mogelijk zijn Windows te installeren zonder gebruik te maken van de drivers op een diskette daar Windows recentere drivers ter beschikking heeft.Had je problemen met je pc voor dat je een nieuwe harddisk wilde installeren. Zoja wat waren de problemen?
  8. Als een expert online komt zal deze je logje bekijken en je verdere instructies geven.
  9. Formatteren is misschien niet gelijk nodig. Misschien is er malware in het spel. Download HijackThis. Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer". Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren". Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog". Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets. Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets. Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.
  10. Een warmte probleem lijkt het mij ook niet te zijn want het zijn toch normale waarden voor een laptop. Voor een schijfcontrole zal deze starten bij een reboot van je laptop en zal eerst de schijfcontrole worden uitgevoerd.
  11. Indien mogelijk voer onderstaande eens uit Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  12. Je gebruikt waarschijnlijk daar je in Belgie woont een AZERTY toetsenbord. Kijk hier eens naar de Qwerty layout en kijk dan eens welke toetsen je moet gebruiken als je het in QWERTY ingeeft en vergelijk dit met je AZERTY bord.
  13. Ja vanuit Windows zelf kun je deze melding krijgen maar bij een nieuwe installatie van Windows XP niet. Download deze driver= link > Sata/Raid win_xp.rar en pak de driver uit. Je ziet de volgende bestanden in de uitgepakte map Kopieer deze bestanden naar een diskette. Tijdens de installatie van Windows XP als er gevraagd word of je SCSI of RAID drivers wilt toevoegen druk je op F6 en later in de setup word er gevraagd de diskette in station A te steken. Volg verder de aanwijzingen op het scherm. Als dit doorlopen is en na accepteren van de gebruikersovereen komst gaat Windows op zoek naar eventuele eerdere installatie van Windows. Lukt dit zover?
  14. Het gaat toch om dit moederbord >> ASUSTeK Computer Inc. -Support- Drivers and Download K8U-X Volgens mij heeft dit mobo geen Via chipset
  15. Mijn vermoeden is dat er iets mis is met je HD.Weet niet wat de anderen hiervan denken maar dit is het eerste wat in me opkomt
  16. Waar heb je de driver vandaan gehaald en welke files kopieer je naar je diskette?
  17. De eerste 2 vermeldingen zijn van Panda antivirus software. Welke versie van Panda gebruik je?
  18. Is het probleem zo uit het niets ontstaan of is het meer geleidelijk gekomen en word het alsmaar erger? Het is net of je Windows druk bezig is en je krijgt steeds dat cirkeltje dat je krijg als je Windows bezig is? Had je ook dat als jij je browser opende het tergend lang duurde voor je het internet op kon? Het lijkt net of je laptop met meerdere dingen tegelijk bezig is terwijl hij helemaal niets aan het doen is. En met de herstelschijf krijg je wederom het zelfde scenario. Kun je dit geluidje wat beter omschrijven?
  19. Heb je de Caps Lock toets misschien aanstaan bij het ingeven van je wachtwoord. Ook naderhand veranderen van de toetsenbord indeling kan wel eens roet in het eten gooien.
  20. Als je draadloze netwerkkaart niet actief kunt zetten in je Windows zal je natuurlijk geen icoontje zien in de taakbalk en een draadloos netwerk instellen zal even min lukken als de netwerkkaart niet actief is alhoewel ze enabled staat in je BIOS. Heb laatsts een laptop hier gehad waar men de draadloze verbinding enkel met de Fn + een funtietoets moest aan zetten en dan nog iedere keer als er opnieuw werd opgestart. Dus ik vermoed dat het zoeken word naar de driver voor de funtie toetsen. Dat je netwerkkaart stuk is betwijfel ik daar ze voor de installatie van Windows wel gewerkt heeft. Houd je op de hoogte ;-)
  21. Oké dan is dit opgehelderd en ontstaan hier verder geen misverstanden over ;-) Dan is de kans groot dat het moederbord overleden is vermoed ik.
  22. Dit had je al nagekeken of niet?Voor de Fn + functie toetsen is vaak ook een driver nodig. Eens kijken of we die ergens vandaan kunnen halen, misschien kun je dan via deze toetsen je draadloze verbinding in en uitschakelen.
  23. Dus de pc geeft wel biepen, maar is dit voor de andere voeding geweest? Heb je alle connectors wel aangesloten? Ook die 4-polige in de buurt van de processor. Overloop eens alle aansluitingen
  24. Ga via Start/Configuratiescherm/Netwerkverbindingen. Word daar je draadloze netwerkadapter weergegeven?
  25. Je kan eens 1 geheugen module proberen en dan ook afwisselend iedere keer 1 module van 2GB. Heb je de manual nog van het moederbord of de pc, controleer dan even in welk geheugenslot je 1 module dient te plaatsen. 1 Defecte module kan dit probleem ook al veroorzaken of een slecht contact van de geheugen modules in het slot op het moederbord.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.