Ga naar inhoud

Dasle

Lid
  • Items

    9.752
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Dasle

  1. Als een expert online komt helpt deze je verder.
  2. Welk besturingssysteem staat op deze netbook? > Windows 7 Doet de Ctrl , Alt, Del functie het nog? Dan kun je in het scherm wat dan verschijnt kiezen voor Afsluiten of Opnieuw opstarten.
  3. Maak je gebruik van draadloos internet, mocht dit zo zijn hoe zit het met de beveiliging ervan. Misschien lift iemand mee op deze verbinding. Download HijackThis. Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer". Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren". Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog". Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets. Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets. Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.
  4. Ja idd vroeger toen ik maar 512 MB geheugen in men pc had hield ik deze regel aan omdat het geheugen toen al snel opgebruikt was. Maar daar jij 2GB in je pc hebt zitten lijkt het me niet echt nodig om je virtueel geheugen te vergroten tot 3GB. Als je via Taakbeheer onder het tabblad Prestaties eens in de gaten houd hoeveel geheugen er bij jou in gebruik is kun je aan de hand hiervan je virtueel geheugen aanpassen. Op één pc met 4GB geheugen draai ik al meer dan een jaar zonder virtueel geheugen zonder problemen. Bij minimum en maximum kun je dezelfde waarde ingeven om fragmentatie van je virtueel geheugen tegen te gaan.
  5. Mijn ervaringen zijn toch wel dat het opstarten hierdoor sneller kan gaan.
  6. Als vuistregel word dikwijls vermeld om 1.5 x de grootte van het geheugen wat je geïnstalleerd hebt. Maar op mijn pc's met Windows XP staat dit ingesteld op de Begingrootte en ervaar hierdoor geen enkele problemen. Wat je tevens nog zou kunnen instellen is dat zowel de Begingrootte en als de Maximale grootte identiek zijn. Bij jou zou dat dan bij Begingrootte en Maximale grootte 1536MB kunnen zijn ;-)
  7. Wanneer heb je voor het laatst een schijf defragmentatie gedaan? Misschien dat dit nog wat extra snelheid oplevert.
  8. Bedankt voor het melden wat je probleem met Audiodg.exe oploste. Mensen met een gelijkaardig probleem hebben er misschien iets aan Laat je nog even weten of je geplande poetsbeurt je temperatuur probleem oplost??
  9. Mocht je er niet uit komen plaats dan een screenshot dan kijk ik even met je mee ;-)
  10. Verschijnt de cardreader als je er een geheugenkaart in plaatst en word de inhoud hiervan getoond?
  11. Ga via Start/Configuratiescherm en dubbelklik op Software de softwarelijst word samengesteld en daar moeten de geïnstalleerde drivers in vermeld worden. Welke drivers die je geïnstalleerd hebt vind je hier allemaal terug?
  12. Dus je hebt eerst de drivers R4622 type geinstalleerd. Heb je daarna de drivers voor Easynote MZ35 serie geinstalleerd en zoja heb je dan de de driver R4622 eerst verwijderd?
  13. Welke drivers heb je allemaal geïnstalleerd en weet je nog in welke volgorde? Welk type staat precies vermeld onderaan op de laptop?
  14. De vraag over registrybooster komt waarschijnlijk door de vraag van me in dit topic en hier kan ik alleen maar de meningen die hier eerder werden gegeven door de collega's alleen maar beamen. Registry boosters en optimisers beloven je de ongelooflijkste dingen, maar in de meeste gevallen is het het begin van veel ellende met je pc. En ervoor betalen zou weggegooid geld zijn.
  15. Eens controleren of er geen systeembestanden beschadigd of corrupt zijn. Ga naar Start/Alle programma's/Bureau-accessoires en rechtsklik op Opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren. Typ nu in de opdrachtprompt sfc /scannow en druk op enter. Deze opdracht zoekt naar ontbrekende of beschadigde systeembestanden en probeert die te vervangen.
  16. Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een beter overzicht van je hardware.
  17. Je systeem word echt veel te warm tussen 76 C° is teveel van het goede. Ook je Harddisk word te warm nl. 54 C° Staan er in apparaatbeheer uitroeptekens vermeld?
  18. Maar daar kan ik niet zien of SMART word uitgelezen. Je zou alvast HD Tune kunnen downloaden en installeren. Na de installatie start je het programma en ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de juiste HD en klik op Start. Wat geeft deze scan aan??
  19. Hoi Shiftie, Heb je de CPU koeler al eens nagekeken op stof. Als deze vol stof zit kan je CPU zijn warmte niet kwijt en word deze lager geklokt of uitgeschakeld om beschadiging van je hardware te voorkomen. Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Ook zou je eens een screenshot van je apparaat beheer kunnen maken en posten in je volgende bericht.
  20. Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Speccy kan eventueel SMART uitlezen maar als dit om één of andere reden niet zou kunnen zal ik even kijken voor een geschikt tooltje.
  21. Je zou bij de volgende items het vinkje kunnen weghalen. SSBkgdUpdate > ScanSoft OmniPage auto updater qttask > QuickTime player Reader_sl > Adobe Reader DUMeter > Dumeter laat je zien hoeveel van je bandbreedte je gebruikt. AdobeARM > Update functie van Adobe, als je handmatig controleert op updates mag je deze ook uitvinken. launcher > is deze startup van Uniblue Registry booster??? ExifLauncher2 > behoort deze startup toe aan de FinePixViewer van Fuji???
  22. Daar ik vermoed dat je gebruikt maakt van de standaard Windows drivers voor je chipset kon de oorzaak van je probleem daar wel eens liggen. De Chipset driver zorgt voor de goede aansturing van diverse hardware in je laptop. Hier geef ik je even de link naar de verschillende drivers voor Windows XP. Chip Set Utility Sound Driver zelfde als clarkie zijn link. Touch Pad Driver Pak alle drivers uit. Installeer eerst de chipset driver. Mocht er gevraagd worden te herstarten sta dit dan toe. Installeer als tweede de sound driver. Als laatste installeer je de driver voor je touch pad. Lost dit je probleem op??
  23. Chipset driver had je die al geïnstalleerd gehad?
  24. De map Windows.old is in feite een back-up van de vorige installatie van je documenten en belangrijke bestanden. Als alles naar behoren werkt en je geen bestanden mist kun je deze map verwijderen op de volgende manier. Ga naar Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Uitvoeren en typ in het Uitvoervenster cleanmgr Als je gevraagd wordt een station te kiezen, selecteert het station waarop je Windows 7 hebt geïnstalleerd en als schijfopruiming verschijnt klikt je op Systeembestanden opschonen. Wederom verschijnt schijfopruiming, vink nu Vorige Windows-installatie(s) aan en klik op OK In het bevestigingsvenster dat nu verschijnt klik je op Bestanden verwijderen
  25. Ja als je op de verdiepingen beschikt over utp-aansluitingen is de mogelijkheid die kweezie wabbit aanhaalt idd een optie. Een accespoint zou een mogelijke oplossing zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.