Ga naar inhoud

kape

Website Beheerder
  • Items

    45.929
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door kape

  1. En als je nu opnieuw synchroniseert, komt de tijd dan weer goed te staan ?
  2. Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken). Sluit alle openstaande vensters. Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten. Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren, Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren. Klik op Scan. Klik vervolgens op Clean. Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile. Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt. Logbestand plaatsen Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht. Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
  3. kape

    Java

    Dit is een correct logje van zoek.exe ... maar je hebt wel een stukje uit de opdracht vergeten. Dit dus: Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster: Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem. Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan. Do a Quick Scan Auto Clean Als je het zo nog eens wil herhalen, hebben we wat we moeten hebben.
  4. 100 % garantie durf ik je daar niet op geven, maar het andere aanbod van dergelijke progjes is nog veel minder betrouwbaar
  5. Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet. Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie) Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing. Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten. Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren. Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster: Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem. [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64 ""=-;r64 emptyfolderscheck;delete startupall; filesrcm; Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan. Do a Quick Scan Auto Clean De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt. Klik nu op de knop "Run script". Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is). Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog. Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Zoek.exe logbestand plaatsen Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.) Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
  6. DIT zou er eentje moeten zijn
  7. kape

    Java

    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet. Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie) Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing. Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten. Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren. Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster: Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem. {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501};c IHProtect Service;s C:\Program Files\XTab;fs [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r "gmsd_be_65"=-;r [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\APLangApp];r C:\Program Files\AnyPC Client;fs [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\SunJavaUpdateSched];r C:\Program Files\Common Files\Java;fs C:\Program Files\surf slide;fs C:\ProgramData\IHProtectUpDate;fs C:\windows\system32\javaw.exe;f C:\windows\system32\java.exe;f emptyfolderscheck;delete startupall; filesrcm; Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan. Do a Quick Scan Auto Clean De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt. Klik nu op de knop "Run script". Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is). Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog. Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Zoek.exe logbestand plaatsen Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.) Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
  8. Heb je bericht even afgesplitst ... zo kunnen er geen misverstanden ontstaan tussen de problemen die jij hebt en de problemen van de forumgebruiker in wiens topic je dit bericht had geplaatst. Indien je de volledige procedure doorlopen hebt, ben je misschien verlost van de zichtbare problemen. Maar het zou toch geen slecht idee zijn om ook van jouw PC even een RSIT-logje te posten. Dan kunnen we even meekijken of alles effectief verwijderd is.
  9. Uitstekend ... dan mag je nu nog de gebruikte tools verwijderen: Download Delfix by Xplode naar het bureaublad. Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten. Zet nu vinkjes voor de volgende items: Remove disinfection tools Purge System Restore Reset system settings Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is. Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen. Daarna kan je dit topic sluiten door bovenaan op "Modereer Onderwerp" en "Sluiten" te klikken.
  10. Het is niet echt verstandig om die oude tekst terug te gebruiken Bedoeling is dat je nu de tekst die Mako heeft opgegeven kopieert en in het invulvak zet. Met die opdracht moet je zoek.exe opnieuw laten runnen en daarna het nieuwe logje in een volgend bericht zetten.
  11. Dit heeft zijn werk prima gedaan ... krijg je nu nog ongewenste reclamemeldingen ?
  12. kape

    Java

    Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft. RSIT 32 bit (RSIT.exe) RSIT 64 bit (RSITx64.exe) Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten. Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren. Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue" Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" . RSIT Logbestanden plaatsen Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit") Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt). Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier. Bekijk ook de instructievideo.
  13. ontvangen via mail van Samaiphon: "door extern scherm aan te sluiten en de bestanden op een USB-stick geladen en overgezet wil ik dit onderwerp sluiten omdat het opgelost is. bedankt voor alle hulp" Dank aan iedereen die in dit topic een bijdrage heeft geleverd. Op verzoek van TS zetten we dit dan ook op "opgelost"
  14. Perfect ... dan mag je nu de volgende stap zetten: Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken). Sluit alle openstaande vensters. Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten. Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren, Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren. Klik op Scan. Klik vervolgens op Clean. Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile. Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt. Logbestand plaatsen Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht. Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
  15. OK, dan wordt het even afwachten ... hou ons op de hoogte !
  16. Dit is al een deel van het logje, niet het volledige log. Maar er is ook al malware verwijderd ... goed bezig dus, maar onvoldoende. Wil je zoek nog eens laten scannen, maar dan langer tot je een compleet logje hebt bekomen. Dat mag je dan in een volgende bericht hangen.
  17. En zonder te synchroniseren ? Gewoon manueel instellen via Configuratiescherm -> Datum en Tijd ?
  18. Graag gedaan Je mag nu enkel nog de gebruikte tools verwijderen. Download Delfix by Xplode naar het bureaublad. Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten. Zet nu vinkjes voor de volgende items: Remove disinfection tools Purge System Restore Reset system settings Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is. Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen. Daarna mag je dit topic afsluiten door bovenaan op "Modereer Onderwerp" en "Sluiten" te klikken.
  19. Prima ... dan mag je nu de gebruikte tools nog verwijderen: Download Delfix by Xplode naar het bureaublad. Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten. Zet nu vinkjes voor de volgende items: Remove disinfection tools Purge System Restore Reset system settings Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is. Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen. Daarna mag je het topic afsluiten door bovenaan op "Modereer Onderwerp" en "Sluiten" te klikken.
  20. Oeps ... dat heeft nog een behoorlijke bende opgeruimd. Krijg je nu nog Unideals of ander ongewenst spul te zien ?
  21. Uitstekend ... dan mag je nu de gebruikte tools nog verwijderen: Download Delfix by Xplode naar het bureaublad. Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten. Zet nu vinkjes voor de volgende items: Remove disinfection tools Purge System Restore Reset system settings Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is. Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen. Daarna kan je het topic afsluiten door bovenaan op "Modereer Onderwerp" en "Sluiten" te klikken.
  22. Dat is weer een flinke opruiming ... krijg je nu nog ongewenste popups of reclame ?
  23. Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken). Sluit alle openstaande vensters. Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten. Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren, Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren. Klik op Scan. Klik vervolgens op Clean. Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile. Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt. Logbestand plaatsen Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht. Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
  24. Bericht ontvangen via de PCH Mailbox: "Bedankt voor deze tip. Ik zie evenwel dat er ondersteuning is voor windows maar niet voor mac. Dus mag ik aannemen dat de stick niet door de mac herkend zal worden. Er is wel een alternatief: een 3.5" ATA behuizing met firewire (ik heb nog een reserve drive liggen) en dan de zaak booten met een van mijn distro's. Maar die dingen kosten zoveel als een occasie pc met windows geïnstalleerd en ik vind ze niet in tweedehands. Ik kan ook de reserve drive in de machine stoppen, maar ik ben niet handig genoeg om de 15 stappen door te worstelen die daarvoor nodig zijn (en een elektrische schok te krijgen!). Ik vrees dat de opties uitgeput zijn. Jammer, ik heb die machine jarenlang met veel plezier gebruikt. Vergeleken met pc's uit die tijd kan hij nog altijd zijn mannetje staan, het is de software die hem de das omdraait. Ik zal eens op een computerbeurs rond snuisteren, misschien vind ik daar een behuizing."
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.