Ga naar inhoud

Computer kopen


RJA

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum, maar heb daarnet enkele topics zitten lezen ivm het aankopen van een nieuwe pc.

Het is zo dat ik er namelijk ook over denk om een nieuwe pc aan te schaffen. Ik heb momenteel een laptop van medion, zo'n 3 jaar oud, en alhoewel die goed genoeg is voor zaken zoals tekstverwerken, surfen etc, is hij toch helemaal niet gemaakt om te gamen. Ik ben geen fervent gamer, en ik speel vaak ietwat oudere games. Bijvoorbeeld Rome Total War (wat met moeite gaat, maar als ik een tijdje speel warmt mijn laptop helemaal op en gaat het spel om de zoveel tijd enkele seconden in schokjes). Dit is en spel uit 2004 geloof ik, maar ik zou graag nieuwere versies ervan spelen zoals Medieval Total War en Empire Total War. Deze vergen echter meer van je pc dus ben ik op zoek naar een desktop. Mijn laptop gebruik ik dan wel voor mijn schoolwerk. Andere spellen zijn Civilization III (speciaal gekocht want CIV IV kon ik niet draaien). Ik besef dat ik hiervoor geen supercomputer nodig heb, maar ik zou toch graag een goede pc kopen voor een zo goedkoop mogelijke prijs. Voor zover ik begrijp komt het dus goedkoper uit om er zelf een samen te stellen, maar aangezien ik niet weet hoe ik dit moet doen kom ik bij jullie aankloppen. Ik zie dat jullie vaak werken met Azerty hardware, maar aangezien ik zelf niet weet hoe ik een pc moet in elkaar steken zou het misschien goedkoper zijn als ik er een laat samenstellen in bijvoorbeeld AIOS in Gent (All In One Systems - Computer Winkel) (ik heb hier ergens gelezen dat die het gratis doen, kan dat?). Aangezien ik op geen desktop heb zal ik dus ook wel een scherm, muis en toetsenbord nodig hebben, alhoewel ik dit misschien wel 2dehands kan verkrijgen bij een kennis van me die er heel wat over heeft.

Mijn budget ligt tussen de 600 à 800 euro. Ik kan desnoods wel meer uitgeven, maar zoals ik al zei heb ik geen super computer nodig dus dit moet mss wel lukken.

Alvast bedankt voor eventuele hulp.

Ps: Ik heb nog een kleine vraag ivm met mijn laptop. Zou het aan te raden zijn om die eens helemaal te formatteren? Want dit is nog niet gebeurd in die 3 jaar dat ik hem heb, en zijn prestaties zijn heel wat naar beneden gegaan.

RJA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou me niet bezig met de hardware maar dit zullen andere forum leden doen zodra ze online is.

Op basis van hun voorwaarde zou ik helemaal geen computer kopen bij hun.

Heel de voorwaarde is enkel en alleen ten hunne rechten. De klant heeft nauwelijks rechten. Ook vermelden dat installatie geheel op risico van de klant is. Dit kan niet.

Ieder computerzaak die ernstig werkt is begaan met de samenstelling en zal indien nodig de klant wijzen op de mogelijk foute samenstelling.

Ik zou elders kopen.

In Gent is er nog een computerzaak die veel beter is dan de uwe.

Ik zal eens opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké bedankt voor die tip.

Ik heb al ettelijke uren zelf geprobeerd om iets te zoeken op het internet, maar de er zijn zoveel mogelijkheden en ik weet niet wat juist belangrijk is voor hetgeen ik zoek. Ik heb al overwogen om een voorgemaakte pc te kopen, maar als ik dan toch zoveel geld besteedt wil ik direct maken dat ik het best mogelijke voor mijn geld krijg.

RJA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet gemakkelijk om zelfs iets samen te stellen, er is zoveel keuze...

Bij Azerty kan je ook gewoon kiezen dat ze daar je systeem samen stellen.

Dit kost 59 euro, maar ik heb in het systeem gekozen voor eentje die 95 euro kost. Dan word Windows ook ineens mee geinstalleerd, tenzij je dat zelf kan?

Dit is het geworden, ik zit wel ver over je budget, is dit een groot probleem?

Ik kan nog een goedkopere processor steken en een iets goedkopere grafische kaart, maar dan lever je wel snelheid in.

Je hebt ook een mooi 20" scherm van Samsung, en ook een Microsoft muis en toetsenbord, Windows Vista (met een upgrade naar Windows 7) zit er ook bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allebei.

Ik weet zelf niet hoe ik Windows moet installeren, maar ik ken wel iemand die dat wel kan. Dus dat zit al safe.

En over de aankoop van Windows Vista, mijn zus heeft zo'n half jaar geleden een laptop gekocht met vista erop. Is dat mogelijk om die van haar ook op mijn pc te zetten? Of kan die enkel op 1 pc gezet worden?

Ik zal eens aan mijn vriend vragen wat hij vraagt voor zijn scherm, toetsenbord en muis. Hij heeft die niet lang gebruikt omdat hij kort nadien betere gekocht heeft. Ik zal eens zien of ik een koopje kan doen.

Nogmaals bedankt voor jullie snelle hulp. Zonder jullie zou ik misschien zo'n voorgemaakt systeem gekocht hebben dat al out of date is zodra je hem gekocht hebt. We hebben thuis zo'n pc van Medion die al vanaf de aankoop op niets trekt. Ondanks dat ik ettelijke keren gevraagt heb aan mijn vader om er eens naar te laten kijken heeft hij dat nog niet gedaan. Maar dat is een ander verhaal.:-)

RJA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Vista zal je maar voor één pc kunnen gebruiken,alhoewel het bestaat wel dat je er meerdere van mag installeren.

Kan je best eens na vragen aan die persoon...

Bij die Vista zit trouwens ook een upgrade naar Windows 7 omdat dat het nieuwe besturingssysteem is van Windows en dat komt op 22 of 23 oktober uit geloof ik.

Anders zit je al direct met een ouder besturingssysteem, je installeert nu gewoon Vista, en later als Windows 7 uitkomt kan je gewoon upgraden en je bestanden en documenten worden niet verwijdert, en je werkt dan in Windows 7.

Als je iemand kent die Windows kan installeren is dat natuurlijk beter. Het is nu ook niet echt moeilijk, je zou het perfect kunnen, zeker met Vista en Windows 7 is het een piece of cake :-)

@Stegisoft: Ieder zijn vak eh xD

Je kan trouwens best geen Demo modellen nemen, deze zijn als toonzaal model gebruikt en de verpakking etc is al geopend geweest. Het is een fijner gevoel als het helemaal nieuw is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. De zoon van de baas van mijn vader weet blijkbaar veel van computers, oa hoe hij er zelf een moet samenstellen op een zo goedkoop mogelijke manier. Ik zal hem eens contacteren om te zien of hij wat kan doen voor me. Maar ik zal jullie samenstellingen opslaan. Je weet maar nooit.

Nog een vraagje over het OS. Zou het mss niet voordeliger uitkomen als ik die Vista van mijn zus haar laptop gebruikt op mijn pc (als dat tenminste gaat) en dan nadien windows 7 koop, alleen of tesamen met mijn vader en zus om die dan op alle3 de computers te plaatsen?

RJA

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.