Ga naar inhoud

computer leidt een eigen leven


Aanbevolen berichten

Hallo,

ben nieuw op deze site, mss is deze vraag al ooit aan bod gekomen, maar heb er niets over teruggevonden. Heb een mini-laptop Toshiba NB200 gekocht, met Windows XP, zonder Office, gratis versie van AVG gedownload, en gebruik vooral hotmail, facebook e.d. Het probleem is nu dat de pc een eigen leven lijkt te leiden, d.w.z. als ik een mail aan't typen ben, of op een facebook commentaar wil geven begint hij opeens heel wild te klikken (soms als ik aan de touch pad kom, maar vaak ook zonder dat ik aan de touch pad kom) en verdwijnt die mail en/of info gewoon. Dit gebeurt zonder enige (merkbare) aanleiding en is niet voorspelbaar (enige voorspelbare is dat het vroeg of laat tijdens het typen wel weer zal gebeuren). Het is heel erg vervelend en ik begin er stilaan wild van te worden. Als de cursor ergens veilig bovenaan een pagina staat heb ik de indruk dat het minder vaak of zelfs niet voorkomt, maar je gaat al snel even naar een zin in de tekst, en vroeg of laat is het dan toch weer zover.

AVG staat erop (light versie weliswaar) en ik download verder geen muziek of video of zo, dus denk zelf niet dat het een virus is.

Zou me iemand me kunnen helpen?

Alvast bedankt,

Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptops zijn nogal delicaat om zelf aan de harware te "prutsen".

Als er nog garantie op is, zou ik hem gewoon terug naar de verkoper brengen.

Anders best ook naar de winkel gaan, daar hebben ze de kennis en het materiaal om iets te vervangen als het nodig is.

Denk je dat het een hardware probleem is dan? Het wordt wel erger, het was heel moeilijk om op de site te geraken, er te blijven en de pagina niet steeds te laten 'wegklikken'. Zou het mss toch een of ander virus kunnen zijn? Als ik van de muis (touch pad) af blijf gebeurt het veel minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons de mogelijkheid van malware eens onderzoeken. Begin met het volgende :

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons de mogelijkheid van malware eens onderzoeken. Begin met het volgende :

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Hey, bedankt voor je info, heb in bijlage de hijack log toegevoegd, zelf kan ik er niet aan uit, hopelijk heb je er iets aan,

Groetjes,

hijacklog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O9 - Extra button: eBay - {76577871-04EC-495E-A12B-91F7C3600AFA} - eBay, de wereldwijde online handelsplaats (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder). De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O9 - Extra button: eBay - {76577871-04EC-495E-A12B-91F7C3600AFA} - eBay, de wereldwijde online handelsplaats (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder). De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Hey, er was één geïnfecteerd bestand teruggevonden (en verwijderd) door MBAM, en de twee andere dingen heb ik zelf verwijderd dmv Hijackthis zoals je gevraagd had. Bij het heropstarten van de laptop begon de pc nog steeds herhaald te klikken, maar tot nu toe (is ook maar een paar minuten geleden) heeft hij de pagina nog niet afgesloten.

mbam-log-2009-08-31 (22-16-05).txt

hijackthislog2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitstekend nieuws, natuurlijk !

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.