Ga naar inhoud

[OPGELOST] Kan er iemand Hijackthis-logfile bekijken, aub?


Aanbevolen berichten

Heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn computer. Telkens wanneer ik mij aanmeld geeft Windows 2 foutmeldingen. Op aanraden van mijn zoon heb ik een Hijackthis scan gedaan en de logfile vinden jullie in de bijlage.

Heb ook al een avast scan gedaan maar dit leverde niets op.

Kan iemand mijn log eens bekijken op eventuele fouten?

Alvast Bedankt !

mvg,

Lieve

hijackthis_log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logje van HiJackThis ziet er nochtans erg netjes uit :-) Even dieper kijken dan :

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder). De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!


  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord, samen met het log van Malwarebytes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag malwarebytes & combofix allebei laten lopen en in de bijlagen vinden jullie het resultaat. Ook heb ik de werkelijke tekst van de foutmeldingen eens opgeschreven, want misschien ligt het totaal niet aan spy-malware. Wanneer ik mij aanmeld krijg ik volgende foutmeldingen: kan entrypoint van procedure aps GetInterFaceCount niet vinden in dll-bestand wlanapi.dll" & " kan entrypoint van procedure apsInitialize niet vinden in dll-bestand wlanapi.dll"

Iemand enig idee aan wat dit zou kunnen liggen?

mvg,

Lieve

combofixlog.txt

mbam-log-2009-08-31 (19-44-37).txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Combofix en Malwarebytes hebben wel wat besmette bestanden ontdekt. Bij Combofix zijn deze verwijderd, maar met Malwarebytes heb je blijkbaar - daar wijst toch de melding "no action taken" op - de ontdekte bestanden niet verwijderd. Laat Malwarebytes nog eens runnen en kies nu voor verwijderen van de vastgestelde items. Hang dan een nieuw logje van MBAM in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.