Ga naar inhoud

Draadloos internet beveiligen


tushbeater

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb eigenlijk 2 vragen;

1. Kan je zien wie er op je draadloos internet zit? 's avonds werkt het trager en ben er bijna van overtuigd dat er mensen gebruik van maken..

Met als gevolg...

2. Hoe beveilig ik mijn draadloos internet? Ik heb al verschillende keren met Belgacom gebeld maar zij sturen mij van het kastje naar de muur en terug!

Ik heb hier zo'n zwart bakje staan van Siemens, maar weet niet welke informatie jullie nodig hebben?

Help me pleaaaase!

Alvast bedankt!

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het type van je siemens router doorgeven?

Beveiligen kan door in te loggen in je router.

Meestal is dit 192.168.2.1 in te typen in je browser. MAar het kan ook 192.168.1.1 zijn.

Dit kan je vinden door dit doen: Start>uitvoeren (of vlaggetje op toetsenbord + r)>cmd>ipconfig /all

achter standaardgateway staat het.

Normaal heb je voor je router zelf geen passwoord nodig. ALs er toch een is dan is het in de meeste gevallen admin

Hier kan je je router beveiligen (ik weet niet welk type router je hebt dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahja de 2e code ging, ik krijg dit beeld; maar waar kan ik nu mijn netwerk beveiligen?

Ik moet misschien ook even melden dat ik een mac heb?

Onder apparaat staat:

Siemens 0700

Dan 2 stickertjes:

SSID: SANTIS50-76E6E0

MAC:009096-77315B

SB: S1621-Z35-A460301642

Kan je hier iets verder mee?

post-11029-1417703870,3868_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.