Ga naar inhoud

Fonts Kopiëren lukt niet


Gast Cottelletje

Aanbevolen berichten

Gast Cottelletje

Hallo ! Ik wil graag een back-up maken van al mijn fonts maar dit lukt me dus niet. Ik ga naar configscherm > lettertypen en dan CTRL+A en dan kopieer ik alles en wil niet plakken in een ander mapje. Weet iemand de reden hiervan?:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet geen font kopieren naar bureelblad.

Fonts is vrij groot en waarschijnlijk hebt je onvoldoende geheugen om zoveel fonts gelijkertijd te kopiëren.

Doet deels en kopieren en in een ander map plakken.

Ik zie ook heel weinig nut in het maken van een back-up van fonts tenzij het over enkele speciale gevallen gaat.

Fonts zijn betrekkelijk kleine bestanden maar het is wel iets speciaals of het moet Vista zijn dat speciaal is.

Ik heb een map C:\Temp aangemaakt. Van uit de map C:\Windows\Fonts heb ik enkele fontbestanden naar deze nieuwe map gesleept en dat is gelukt.

De bestanden slepen lukte niet. Ik kreeg geen enkel foutmelding. Kopiëren ging blijkbaar normaal maar plakken deed niks. Bij rechts klikken was er zelfs geen mogelijkheid om te kiezen voor plakken.

Nog een terloopse opmerking: Het is een slechte gewoonte om op het bureaublad mappen of bestanden te zetten voor tijdelijk gebruik. Het bureaublad heeft een beperkt geheugen. Beter is ergens anders een map aan te maken.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel gemakkelijk.

Je maakt een map.

Open computer en dan naar fonts

Open opnieuw computer (dus twee venster)

Maak deze venster kleiner

Nu selecteert je een fonts en met muis slepen naar de nieuwe map.

Zo lukt dat.

Omgekeer is dan zo:

Klik op de nieuwe map de font en dan met de rechtermuis installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.