Ga naar inhoud

internetaansluiting


eybenm

Aanbevolen berichten

Ik heb via Belgacom voor de eerste maal een internetaansluiting aangevraagd (wordt nu woensdag actief) (werkt met b-box). Ik zit echter nog met een paar vragen.

Ik heb recent een laptop gekocht waarvan ik weet dat deze uitgerust is voor draadloos internet, dit zou dus geen probleem mogen zijn.

ik heb echter ook nog een oudere PC thuis staan waar ik ook graag mee op internet zou willen.

Wat dien ik te doen om met deze PC te kunnen internetten? Welke verbindingen moeten er gemaakt worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi hoi,

Is deze pc al voorzien van een draadloze netwerk kaart? Deze is nodig om draadloos te kunnen surfen. Bij de laatste nieuwe laptops zit de kaart standaard ingebouwd. Bij oudere desktop computers is dit niet het geval. Dit is een voorbeeld van een draadloze kaart voor in je desktop computer. LevelOne - Home and Office Products - Wireless.

Wat je ook kan doen is je desktop computer gewoon aansluiten op je router via een netwerk kabel. Dit kan enkel maar indien je draadloze router daarop voorzien is. Elke draadloze router heeft een WAN aansluiting. Op deze aansluiting komt de netwerk kabel te zitten die je router met het netwerk van Belgacom verbindt. Indien er op de router naast de WAN ook LAN aansluitingen zijn voorzien dan kun je met behulp van een netwerk kabel andere computers van internet voorzien. Kijk het woensdag maar even na.

Mvg,

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik denk niet dat ik zo een netwerkkaart erop staan heb.

Deze oude Pc heb ik steeds op mijn werk gebruikt gehad totdat ik daar een nieuwe PC kreeg, en daar zaten alle PC's op een server aangesloten. Dus veronderstel ik dat er geen netwerkkaart op zit.

Vermits deze PC vlakbij de router zal staan, kan ik misschien gemakkelijkheidshalve met een netwerkkabel werken? Alez, als de router het toelaat tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste eybenm,

Hier zijn al veel goede antwoorden gegeven. De B-box is inderdaad een draadloze modem/router waarop je 2 pc's via kabel kan verbinden.

Je kan de laptop ook draadloos verbinden met de B-box. Om de desktop draadloos te verbinden heb je waarschijnlijk een draadloze adapter nodig zoals Stijnz al aanhaalt.

Voor deze modem geeft belgacom gratis ondersteuning, dus als je problemen ondervindt met de installatie kan je altijd terecht op ons gratis nummer 080022700 optie 2.

vriendelijke groet,

Eva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

ik ben dus ijverig bezig met de installatie van mijn internet.

Ik ben begonnen met mijne laptop omdat daar draadloos internet is voorzien.

Ik stoot echter al direct op een probleem; ik krijg internetconnectie via de ethernetkabel maar niet draadloos.

Hij krijgt geen verbinding gemaakt. Wie kan helpen?

Ik heb al van alles geprobeerd, ik heb zelfs de installatie een tweede maal overgedaan...noppes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik raar vind is dat bij de installatie het systeem automatisch een bestand heeft aangemaakt met de "Wifi-gegevens" die ik moest bewaren en in dit bestand heeft hij als SSID: CIA0267..... terwijl als ik kijk naar het beschikbaar draadloos netwerk dat dit noemt WiFi_09?

Zou daar ergens de fout in kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.