Ga naar inhoud

Wegvallen verbinding


vete

Aanbevolen berichten

Hi

Sinds ik een tijd geleden overgeschakeld ben naar vista ultimate valt mijn draadloze verbinding naar de pc regelmatig weg.

Volgens mij ligt het aan de adapter omdat de verbinding naar de laptop perfect werkt. Voor sneller terug op het net te geraken klik ik op de connection manager van de adapter en klik op "netwerk activeren". Meestal werkt het dan terug voor een tijdje. De adapter is een d-link DWA-142. Het is dus precies dat die na een tijdje in "slaap" valt..

Iemand een idee?

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Nee het probleem doet dus niet voor op mijn laptop maar wel op de vaste computer waar dan ook die dwa-142 is aangesloten. met de laptop heb ik een perfecte verbinding en valt het internet nooit weg.

De adapter is idd aangesloten via usb op de PC en neemt stroom via usb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook tewijl ik bezig ben met de computer. Blijft ook regelmatig hangen nadat ik terug op activeren geklikt heb.

Ook zijn er meerdere routers in de buurt zoals je kan zien op de foto, lis6d-link is mijn netwerk.

Hoe kan ik dat aan Windows duidelijk maken?

38934506.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

lis6d-link is dat de router?

Wifi_11 wat is dat?

Indien die niet van u is dat verwijderen als het kan.

Ik zie dat beiden verschillende kanalen gebruikt. Deze zouden dezeflde kanaal moet gebruiken. Kanaal 3 en 4 is ongebruikelijk kanaal. Kan u beiden op 7 zetten?

Er zal wel even geen internet zijn maar die komt wel terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wifi_11 wat is dat?

Dat is waarschijnlijk het onbeveiligde netwerk van de buren.

Vista gaat om de x minuten alle beschikbare netwerken scannen en probeert dan te verbinden met het netwerk met het sterkste signaal. Dit kan je wel uitschakelen.

Ga naar het netwerkcentrum en laat alle beschikbare netwerken tonen. Verwijder alle netwerken behalve je eigen netwerk. Selecteer jou netwerk en stel in dat dit het standaard netwerk is en dat er niet moet gescand worden naar andere netwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.