Ga naar inhoud

Gast eclipse1919

Aanbevolen berichten

Gast eclipse1919

hoi leden ,

nu ben ik bezig me kast te updaten en wil een andere processor. maar nu lees ik dat je de E 6750 intel duo kunt overclocken ? hoe werkt dat ?

niet dat ik hem gelijk wil opvoeren dat ie ploft maar kijken of het een 300 hrtz hoger ken , met dezelfde koeler ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat het in geure en kleure uitgelegd.

Dit is met een E6600 wat eigenlijk de kleine broer is van jouw processor.

Zo'n 300Mhz erbij met de stock koeler moet wel lukken geloof ik.

Als je een betere koeler haalt, kan je misschien wel naar 3.3-3.6Ghz halen, alhoewel we dit nooit met zekerheid kunnen zeggen.

Lees je ook goed in voor je begint met overklokken, en lees de waarschuwingen in het begin goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eclipse1919
Hier staat het in geure en kleure uitgelegd.

Dit is met een E6600 wat eigenlijk de kleine broer is van jouw processor.

Zo'n 300Mhz erbij met de stock koeler moet wel lukken geloof ik.

Als je een betere koeler haalt, kan je misschien wel naar 3.3-3.6Ghz halen, alhoewel we dit nooit met zekerheid kunnen zeggen.

Lees je ook goed in voor je begint met overklokken, en lees de waarschuwingen in het begin goed!

dankje AARONDK1 : maar deze uitleg gaat mij boven de pet, dit durf ik niet aan, ik zal de weg kwijt raken ondanks de duidelijke handleiding, maar ben bang dat ik in de war raak met al die getallen en voltage en geheugen en fsb .... optie is als ik een nieuw moedederbord neem , processor, en geheugen ..

U vroeg ons via de mail naar een mooie opstelling qua moederobord, geheugen en processor.

Ik heb voor u gekeken en denk dat de MSI P45 Platinum samen met de Intel® Pentium® Dual-Core E5400 een goede combinatie is.

Te samen met het volgende geheugen; GeiL 4 GB DDR2-800 Kit.

U komt dan uit op een totaalprijs van 269 euro. dan heb ik tenminste nog een werkend alternatief als ik het ombouw .. dank voor de reactie erg snel nogmaals prima werk... gr han

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen Phenom II X2 550 van 85 euro ongeveer.

Deze is toch juist een stuk sneller dan een E5400.

Neem er een MSI 770-C45 bij, die rond de 65 euro kost, een review kan je hier vinden.

En als je dan goedkoop DDR3 geheugen neemt, van zo'n 60-70 euro en je hebt een mooie pc.

Die nog eens sneller is dan een E5400, en P45, zeker omdat dit S775 is en hier geen of weinig nieuwe processors voor worden gemaakt.

Terwijl de upgrade mogelijkheden voor AMD een stuk beter zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eclipse1919
Waarom geen Phenom II X2 550 van 85 euro ongeveer.

Deze is toch juist een stuk sneller dan een E5400.

Neem er een MSI 770-C45 bij, die rond de 65 euro kost, een review kan je hier vinden.

En als je dan goedkoop DDR3 geheugen neemt, van zo'n 60-70 euro en je hebt een mooie pc.

Die nog eens sneller is dan een E5400, en P45, zeker omdat dit S775 is en hier geen of weinig nieuwe processors voor worden gemaakt.

Terwijl de upgrade mogelijkheden voor AMD een stuk beter zijn.

Beste AARONDK1 ..begrijp ik goed dat je voorstelt om van slot te veranderen dus geen 775 meer en een ander merk processor zoals phenom 11x 2 550 "AMD Phenom II X2 550 Black Edition Calisto" dat is dus inderdaad een verschil mooi nu een mooi moedrbord voor de am3 ik wil een moedrbord met balle , dus zoals de MSI P45 Platinum maar dat is een 775 slot en de door u gestelde bordje , tsjaa ik vind het een zielig dinkie , ik heb nu de p5Ld2-X /1333 en vindt ik ook een zielig dinkie ... de msi 45 platinium wordt goed gekoeld, en ziet er gaaf uit, heeft U een vergelijkbaar alternatief alleen met het am3 slot voor de processor http://www.alternate.nl/html/search/result.html?tn=HARDWARE ( de link geeft een lege pagina ?????? * )en dan met ddr 3 geheugen , kunt U een mooi moederbord voorstellen voor de AM 3 met sata ... en genoeg usb poorten heb er nu 11 ingebruik moest er een usb kaart bijzetten .. kunt U een voorstel doen.aub , en als intel beperkt blijft is het zeker een prima advies om van sockett 775 af te stappen...maar die p[rocessor is gaaf die U voorstelt...daar hebt u me van overtuigt , nu het moederboard en geheugen... het moederboard mag best tot zo `n 100 euro , lijkt mij wel een redelijke prijs voor een bordje... hoop verder te horen, ... dan ken ik dat ingewikkelde overclocken vergeten dat gaat MIJ te moeilijk... gr Han

Ik heb even geneust bij alternate en kwam dit am3 bord tegen Asus M4A79XTD EVO 99 euro .. en als ik het goed zie heeft ie een hdmi aansluiting, ik heb een hdmi monitor HP W2207h waarom die hdmi aan de achterkant zit ?? want hij heeft geen kaart on bord ... vindt U dit een goede keuze samen met de AMD Phenom II X2 550 Black Edition Calisto .. nu even het geheugen zoeken ... ik heb geheugen gevonden ddr 3 OCZ 2 GB DDR3-1600 (OCZ3SOU16002G, Special Ops Urban Elite ...beste leden kunt u voor mij checken of de combinatie klopt en niet vloekt dus AMD Phenom II X2 550 Black Edition Calisto...ddr 3 OCZ 2 GB DDR3-1600 .....Asus M4A79XTD EVO ..uiteraard komt er 4 gig geheugen in.. excuses voor de grote letters , krijg ze niet kleiner ????? hoop dat U met deze combinatie accoord kunt gaan ... groet han dan zit ik op Ca 300 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet echt een voorstander van Asus bordjes, ik heb er niet echt een goede rede voor.

De laatste MSI moederbord hebben mij wel kunnen overtuigen, zeker met hun DrMos chip die volgens vele sites zeer goed werkt.

Ze zien er ook wel stoer uit, en je hebt wel gelijk over die 770-C45...

Qua geheugen slikt MSI redelijk veel, ik heb nu GeiL geheugen gekozen omdat dit toch goed geheugen is.

Ook is dit vrij snel en heeft het toch weinig voltage nodig...

De volledige configuratie vind je hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eclipse1919

bedankt voor je hulp., ik zie dat je het al gereserveerd hebt bij alternate...is mooi, bedankt nogmaals voor uw hulp en advies.... groet han

ow had een reactie maar zie hem hier niet terug

ik kreegt van alternate een bericht dat het werkgeheugen niet klopt met de processor deze ondersteunt alleen tot 1333 ik heb het geheugen veranderd in :-) Geil zie inderstaand

Product

Details

Prijs

[/url]

AMD Phenom II X2 550 Black Edition Boxed, OPGA, "Callisto"

2x 3100 MHz, 2x 512 kB, 4000 MT/s, Callisto

€ 95,-

Asus M4A79XTD EVO Retail, FW, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX

AMD 790X, 5.200 MT/s, 2x PCIe x16 v2.0, Socket AM3

€ 99,-

GeiL 2 GB DDR3-1333 Kit Retail, GU32GB1333C6DC

2048 MB, CL6 6-6-24, 2 stuk(s), PC3 10600

€ 61,-

» naar boven

arrow_corner.gif gemarkeerde artikelen... kies een actie verwijderen opslaan in de winkelwagen plaatsen Naar een vriend(in) mailen

kunt U hiermee accoord gaan dat het niet vloekt ?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geheugen word wel gewoon ondersteund hoor!

Ik kan dat zeggen uit eigen ervaring, en sowieso kan Phenom II met 1333Mhz en met CL7.

En volgens mij heeft Alternate hier een fout gemaakt, want het geheugen dat jij nu hebt is gewoon hetzelfde als ik voorstelde alleen is dat andere sneller en zijn het maar 2 latjes ipv 4 latjes wat minder goed is.

Dit mag echt geen probleem zijn!

Voor de rest zou het allemaal goed moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eclipse1919

HOI nou krijg ik weer bericht van alternate waarom het niet zou werken zie kopie ..p.s het is niet de bedoeling dat ik U en alternate tegenover elkaar zet, maar ik zie dat je genoeg kennis hebt, en er veel van weet dus hou ik je oip de hoogte

Geachte Heer/Mevrouw,

Wat wij hiermee bedoelen is dat de CPU geen geheugen aan kan met een snelheid van 1600MHZ.

Het maximale dat hij aan kan is 1333 MHZ het door u gegeven alternatief zal wel werken.

Mogen wij deze als alternatief gebruiken? dus die GEIL is oke .... gr han maja als het geheugen NU wel sneller ken ?? heeft dat invloed op mijn games ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sowieso slechte ervaringen met Alternate...

Het geen dat Alternate zegt is correct, alleen is mijn geheugen wel 1333Mhz en geen 1600Mhz.

En daarbij komt dat 1600Mhz wel werkt, maar niet officieel ondersteunt word.

Maar het verschil tussen 1333Mhz en 1600Mhz is héél weinig.

In games ga je dat echt niet merken, alleen als je wereldrecords Superi wilt halen dan wel maar ik neem aan dat je dat niet gaat doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.