Ga naar inhoud

DualCore samenstellen


kefke

Aanbevolen berichten

Ik ben een intel-liefhebber en vind het nog geen goed idee om in een i7/i5 te investeren. (vind het nog te duur voor wat je er voor terug krijg, zeker voor wat ik het gebruik)

Dus, ik ga voor een snelle DualCore:

10_58_47_30_9_09_power4pc.JPG

Lijkt jullie dit goed?

Doel van PC:

GEEN game PC, geen beeldverwerking.

Ik ben student Toegepaste Informatica en wil een snelle PC. (Die snel blijft als ik met VM werk ofzo...)

NU heb ik al een HP Elitebook 8530p (super laptop, echt een aanrader zeker nu dat die op Windows 7 draait, jammer dat er nog geen drivers zijn) die ik elke dag mee naar school heb. Deze is puur om te studeren en daar zet ik geen persoonlijke dingen op.

Dus ik verwacht van mijn PC dat hij snel en degelijk is. Daarom dat ik voor een (miss overrated) Asus moederbord ga. Dit lijkt me een goed bord met veel aansluitmogelijkheden. Ik had eigenlijk geen idee welk vermogen ik zou nemen voor de voeding.

Ik heb een ATA-schijf, maar naar t schijnt zou eig toch een SATA moeten hebben. Deze kosten niet zoveel meer, dus dat kan ik erbij nemen.

Volgens mij lijkt de WD Caviar Black 640GB de beste.

De goedkoopste met 32MB Cache kost €58 met 250GB (Seagate), dan geef ik liever €5 meer uit en dan 640GB Caviar (WD)

Case en SATA DVD-brander heb ik al.

Ligt het aan mij of is het eig veel geld voor een basic PC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een veel sneller systeem voor je met eenzelfde prijs.

Alleen is het wel AMD en ATI, waarom wil je bij Intel?

AMD is evengoed als Intel, daar zit geen verschil op, die zijn kwalitatief gezien goed.

Ook qua prestaties voor je geld zijn ze veel beter, zoals je wel zal zien aan mijn systeem.

pchbu.jpg

Hier zit dus een Quadcore in met 3Ghz, wat toch wel beter is als een E8400.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het prijsverschil is niet zo heel groot hé.

Want jij hebt ook een goedkopere voeding etc.

Een QuadCore werkt dat nu goed? Want ik heb altijd gedacht dat het misliep tss 32 en 64-bit applicaties.

En AMD en Intel, dat is kwestie van smaak denk ik. En ik ben nu een liefhebber van Intel.

Ik neem die webshop omdat ik vind dat dat niet de duurste zijn en dan kan ik het een paar km van mijn thuis ophalen. Dat is handig voor de garantie enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een quadcore werkt zeer zeker goed, ik heb er een (Intel) Yannick heeft een paar AMD's.

Werkt allemaal gewoon goed en zonder problemen.

X4 945 is gewoon veel beter dan een E8400.

En het prijsverschil is wel groot als je weet dat je zoveel meer prestaties hebt.

Moet je dit eens lezen, dan zie je hoe groot het verschil soms is, alleen in een enkele game is de E8400 sneller.

Een kwestie van smaak is nogal overdreven, het is toch niet slim om voor iets evenveel te betalen dat slechter presteert?

Om nog maar te zwijgen dat S775 dood is qua upgrademogelijkheden, je kan er nog een Q9550 ofzo insteken, maar die presteert iets beter als een X4 945 (of X4 955).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.