Ga naar inhoud

Vraag ivm Visual Studio


mani88

Aanbevolen berichten

Soms wel, maar dat is niet zo goed voor de harde schijf,

die valt daarvan in zwijm:D

Ik lees hier dat je maandag gaat programeren,

Welk programma ga je schrijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als leer fase zal ik eerst een programma maken voor mijn zoon om barcode van dranken te scannen en beheren. De vrienden van mijn zoon komen regelmatig bij hem en betalen ze voor de drank tegen schappelijk prijs.

Dit om de begrip VB met database beter te begrijpen wnat bij access werkt zo heel gemakkelijk. Daarna zal de zware versie. Het zal een heel speciale dieetprogramma zijn die gekoppeld is aan de verkoop. Alle informatie moet onmiddelijk beschikbaar zijn.

Dus vanaf binnen komen van de producten moet dat gescant worden en zo de hel weg afleggen tot de verkoop. In verstaanbaar taal: zit in die koekje bijvoorbeeld noten dan moet dat onmiddelijk beschikbaar zijn.

Het moeilijkste deel is dit: de grondstoffen worden verwerkt en toch moet je alles weten inclusief de voedingswaarde en ook als je de recept verandert moet dat onmiddelijk geupdate worden.

In de huidige versie werkt alles perfect behalve de voedingswaarde. Dat moest handmatig gebeuren.

Maar ja, toen ik dat 18 jaar geleden begon was er van zoiets helemaal geen sprake en daarbij hadden we een totaal andere bedrijf en ondertussen is al heel veel verandert dat voor sommige zaken te moeilijk is om de database aan te passen.

Hier onder de basis idee doch ik moet nog grondig over nadenken.

basis_idee.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet het niet zijn Totaal = inkoop + winst?

Of bedoel je met totaal niet de verkoopprijs?

Het textveld van een textbox kan je inderdaad aanspreken als textboxnaam.text

Naamgeving is heel belangrijk omdat dit beter leesbaar is en later het onderhoud en verbetering makkelijker maakt.

Ik zou het volgende doen.

Een textbox altijd laten beginnen met het prefix txt en de eigenlijke naam met een hoofdletter. bvb txtInkoop, txtWinst,...

Een label krijgt prefix lbl. dus lblInkoop enz.

Een command button krijgt prefix cmd, dus cmdBereken

Misschien best bij elke textbox een label plaatsen met een aanduiding waarvoor de textbox dient.

Als je enkel met getallen gaat werken, doe je best een validatie van de ingevoerde waarden en geef een foutmelding indien nodig.

Je plaatst een command button om de berekening uit te voeren.

In het click-event van de command button doe je de berekening en plaatst het resultaat in juiste textbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.