Ga naar inhoud

WLAN 802.11 b/g installeren


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb een ietwat oudere PC van HP met daarin een WLAN 802.11b/g kaart voor draadloze verbinding met de router.

Alle software is van de PC verwijderd na een serieus probleem, en nadien terug geïnstalleerd. Dat wil zeggen: Win XP, tot en met SP3, en Office, enkele andere programma's, alle automatische updates van MS zijn ook geïnstalleerd, een extra firewall en een antivirus-software, maar niet meer alles wat HP er doorgaans zelf bij plaatst, omdat ik die spullen allemaal niet nodig heb. De pc heeft een tijdje met netwerkkabel verbonden geweest met de router, maar ik wil die nu draadloos gaan laten werken.

Natuurlijk is ook de software van die WLan verdwenen, en die moet ik nog terug installeren. Maar ik zit met een probleem...

Ik heb de CD voor het installeren van de nodige software, maar als ik daarmee wil starten, krijg ik de installatiegids te zien, en die spreekt slechts over SP1 en SP2, terwijl ik reeds SP3 heb bij die WinXP.

Anderzijds zie ik totnutoe geen mogelijkheid om het dialoogvenster voor draadloze verbindingen te openen, want ik zie geen pictogram daarvoor onderaan op de taakbalk...

Wie kan me wat uitleg geven hoe ik eraan moet beginnen? ( eventueel langs MSN een kleine conversatie?... Vind me dan op MSN door XXX in te tikken.... )

Alvast bedankt op voorhand.

Greetz

Jive1

PC Helpforum moderator bericht:
Ik heb je email adres verwijderd om veiligheidsredenen (spam).

je kan je msn contactadres altijd opgeven in je profiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Alvast bedankt voor de reaktie!

Ik heb bij HP.BE gaan zoeken, en daar werd gezegd dar de driver voor dat apparaat niet via de website wordt gedownload...

Ik heb dan contact met hen opgenomen, gevraagd wat ik kan doen, maar ze hebben niet gereageerd...

Het énige dat ik weet is, en zij noemen het in de installatiebrochure ook zo, dat het een WLAN 802.11b/g Device is. Ook op de CD staat gewoon Quick installation guide for Wireless LAN 802.11b/g Device for Windows XP SP1 and SP2.

Het is een kaartje dat in een slot steekt, en men moet er een antennetje op aansluiten via een draad met op te vijzen verbinding ( ... sorry misschien geen goede beschrijving??... ).

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ondertussen vond ik op Wifi Drivers voor HP Pavilion W5070.nl | I am Bored So I Blog blijkbaar een énige oplossing! Ik heb direkt de driver gedownload voor mijn HP Paviljon 1680.be. Allen weet ik niet wat ik ermee moet doen. Is het voldoende om de drie betsanden die in de zip zitten gewoon in mijn system-directory te zetten, of moet er wat anders bog gebeuren?

Greetz

Jibe1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak onder de Windows map een map "WIFI_drivers" en je pakt het zip-bestand uit naar deze nieuwe map.

Dan ga je naar je apparaatbeheer, dubbelklik de draadloze kaart (als ze ertussen staat) en dan klik je in de tab "stuurprogramma" op de knop "bijwerken".

Selecteer dan "neen, deze keer niet" en klik "verder".

Dan selecter je "installeer van een lijst of specifieke locatie" en klik "volgende".

Selecteer de bovenste optie, vink het 2de vakje aan en blader naar de map "WIFI_drivers" waar je de bestanden hebt uitgepakt. Klik verder.

Selecteer de driver en klik "volgende".

Volg verder de instructies en nadien alle vensters sluiten met "OK".

2de manier is via de wizard "installatie nieuwe hardware".

Gewoon de wizard volgen en als er naar de lokatie van de drivers gevraagd wordt, bladeren naar de map "WIFI_drivers".

Laat maar weten hoe het verlopen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Toch nog een probleem...

De driver is nu wel goed geïnstalleerd, maar... als ik mijn pc nu in het netwerk wil brengen, lukt me dat niet. De reden?....

Ik zie nu een aantal signalen van rondom me, ik herken enkele ervan aan hun naam, maar mijn eigen ASUS-signaal zie ik helemaal niet in de lijst staan van de netwerken.

Hoe zou dat komen? Heb ik nog iets niet gedaan wat ik wel had moeten doen?

Gretz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Toch nog even vermelden....

Ik zie dus verschillende signalen van netwerken in mijn omgeving, maar niet van het mijne, terwijl in de kamer naast deze waar mijn draadloos aan te hechten pc staat, een laptop op datzelfde mijn eigen netwerk volledig foutloos communiceert met het netwerk.

Ook staat er, als ik mijn netwerkapparaten bekijk, bij de gegevens van het wireless netwerk dat het "niet aangesloten op firewall" is, terwijl dat bij de andere twee netwerkapparaten wel het geval is.

Ik ben een beetje ten einde raad...

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.