Ga naar inhoud

opslag directory veranderen


Ns131186

Aanbevolen berichten

Hey, ik heb een maand geleden een nieuwe pc gekocht en ik had er speciaal 2 harde schijven laten inplaatsen, 1 van 60Gb waar ik dan Vista op wou laten zetten en 1 van 1Tb waar ik dan al men films, spelletejes ed. op kan slaan.

Ik heb zit nu met het probleem dat hij elke keer als ik iets installeer, hij dit in de "programs" folder doet op die kleine schijf en ik de juiste schijf dus telkens moet aanduiden.

Nu had ik 2 vragen:

- is het mogelijk dit ergens aan te passen zodat hij van in het begin de juiste schijf kiest?

- ik heb geprobeerd de volledige "program files" folder te verplaatsen naar de andere schijf maar dit lukt niet, is er andere mogelijkheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah ok perfect. Dus dan maak ik beter ook een dergelijke map aan op de grotere schijf waar ik dan tijdens elke installatie alles naartoe stuur?

@ kape: het probleem zit hem niet echt bij de downloads (hoewel die ook allemaal op die kleinere schijf opgeslagen worden) maar meer bij de installatie van de programma's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een installatie gebeurt standaard in de map "program files" op de systeemschijf.

Meestal krijgt de gebruiker de mogelijkheid om dit aan te passen. Het volstaat om de schijfletter te wijzigen in deze van de grote schijf en de map "program files" zal aangemaakt worden als ze nog niet bestaat.

Sommige bestanden (zoals dll) zullen toch nog in de map windows\system32 op de systeemschijf geplaatst worden en de registersleutels staan natuurlijk ook op de systeemschijf.

Dit heeft normaal gezien geen invloed op de werking of de snelheid van het programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.