Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hai,

Mijn PC loopt de laatste tijd zéér traag. Ik heb mijn software-pakketjes al wat opgekuist, een defragmentatie gedaan,...

Nu heb ik maar 512MB Ram, dus dacht ik een latje bij te steken. Maar als ik in mijn geheugenverbuik ga kijken, heb ik ong. nog 140MB Ram over. Is het dan wel nuttig om Ram bij te steken?

Gegroet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zeker nuttig want als je internet opent ect zul je dit zeer zeker merken.

140mb ram is ook zeer weinig.

je kunt ook alvast even het opstarten wat lichter maken door bijvoorbeeld msn niet te laten opstarten enzo.

je kunt dit doen door naar START -> UITVOEREN -> INTYPEN ''MSCONFIG'' -> TABBLAD OPSTARTEN. hier kun je wijzigen wat die opstart.

maar let op wat je uitschakelt.ook bij msn als je deze niet wil laten opstarten zil je hem eerst bij msconfig moeten uitvinken dan msn opstarten dan klik je op je naam bij msn en druk je op opties dan druk je op AANMELDEN en dan moet ''START WINDOWS LIVE MESSENGER BIJ HET OPSTARTEN VAN WINDOWS'' uitgevinkt staan

Dan start die msn pas niet meer op bij het opstarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Clararthur

Je kan die extra Ram natuurlijk altijd bijsteken,

maar probeer ook het volgende eens:

Open het menu start en klik op Uitvoeren.

Typ in het tekstvak: C:\Windows\Prefetch

Klik vervolgens op > Bewerken > Alles selecteren

> Bestand > Verwijderen .

De Prefetch-Folder word hierdoor geleegd, en mogelijk

zal Windows nu wat sneller reageren.

Groetjes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!


  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kape,

Ik heb alle files kunnen verwijderen, behalve de tmp-file (kan deze niet verwijderen omdat een toepassing ze in gebruik heeft).

Ik heb de indruk dat het wel wat scheelt in snelheid, behalve als ik outlook-express of internet opendoe.

Ik heb een RAM-latje besteld, dus wacht ik even af. Anders misschien Xp opnieuw installeren??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Clararthur

Dit is ook een handige Tool,

waarmee je b.v. naar fouten in het Register kan laten scannen,

en vervolgens de keuze hebt om deze te verwijderen.

Dit kan de snelheid van Windows eventueel ook ten goede komen.

Ook op ander vlak is dit programma nuttig.

Je hebt b.v. de mogelijkheid om herstelpunten naar keuze te verwijderen.

Zeker de moeite waard om te installeren.

Hier volgt een link.

http://www.filehippo.com/download/file/eb70a43d2e2bb9c3404dfc21b798b7151d59935f4a92a5fda91e25e27af930a7/

Vriendelijke groetjes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.