Ga naar inhoud

[OPGELOST] verbinding router-modem


tremon

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb een nogal vervelend probleem: ik heb al een lange tijd een Belkin F5D8233-4 router, die is verbonden met een modem, maar een tijdje geleden is de verbinding tussen mijn router en modem beginnen wegvallen, en moest ik altijd de modem opnieuw opstarten om deze verbinding te herstellen.

In het begin viel deze verbinding 1 keer weg per dag ongeveer wanneer ik mijn internet zwaar belastte, maar ik merkte dat de tijd tussen de momenten dat de verbinding wegviel korter en korter werd, en nu krijg ik de verbinding gewoon niet meer hersteld.

Weet iemand waar dit aan ligt? De router of de modem? Ik wil wel een firmware update doen aan de router maar daarvoor moet hij verbinding hebben met het internet.

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start modem en router op in volgorde. Wel eerst stroom uit en even wachten.

Als de probleem blijft dan vermelden om welke provider je hebt.

Je kan deze test ook doen door dit te doen:

Start

Typ bij uitvoeren (zoekopdracht bij vista) dit: cmd

Typ nu ping -t 208.69.34.231

Laat het een paar minuten doen.

Stoppen met CTRL + C

Onderaan ziet u pakket verzonden maar hoeveel fout ziet u?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe het volgende op een ogenblik dat je een normale verbinding hebt.

Ga naar start - uitvoeren (of het vista equivalent) en typ cmd; druk dan enter.

Typ in het venter ipconfig en druk enter.

Noteer het ip-adres van de standaard gateway.

De verbinding tussen pc en router, is die draadloos of met utp-kabel?

Als de verbinding wegvalt, kan je dan nog naar je router vanaf de pc? (Ping naar het ip-adres van de standaard gateway.)

Kan je de pc rechtsteeks aan de modem verbinden met utp-kabel? Valt de verbinding dan ook weg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor u snel antwoord!

op Stegisoft:

Ik heb het pingen een tijdje laten doen en dit is wat ik kreeg in mijn cmd.exe scherm:

Pingen naar 208.69.34.231 met 32 bytes aan gegevens:

hier krijg ik een hele reeks aan Time-out bij opdracht.

dan krijg ik 8x Algemene fout.

dan weer een hele reeks Time-out bij opdracht.

De provider is FullADSL en de modem is een SpeedTouch 510 trouwens.

op kweezie wabbit:

Ik weet dat het standaardgateway ip 192.168.2.1 is en die is ook bereikbaar wanneer ik geen internet heb, want ik raak wel aan mijn routerinstellingen als ik in internet explorer 192.168.2.1 intyp.

De verbinding tussen modem en router is met utp-kabel, en ik heb al geprobeerd om deze kabel te vervangen maar ook dit lost het probleem niet op. De verbinding tussen router en de pc's hier is draadloos.

Ik zal morgen eens proberen om de modem rechtstreeks op mijn laptop aan te sluiten, kijken wat dat geeft. Nu ben ik even voor school aan het werken (via het onbeveiligd internet van de buren :D)

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

als ik de modem rechtstreeks op de pc aansluit geeft hij een rood lampje ipv groene lampjes dus ik denk dat die modem gewoon dood is. Ik heb nu een andere modem rechtstreeks op mijn laptop verbonden en dit werkt zonder problemen, helaas kan ik deze modem niet aansluiten op mijn router omdat het een USB-modem is. Nieuwe modem dan maar kopen zeker? :)

Bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow ow ow...mommentje.

Ik heb hier ook al een paar topics over router problemen en aanschaffen van een nieuwe.(wat ik nog niet gedaan heb, en de plannen wat verwaterd zijn.)

Om even mee te delen:

Ik heb zelf ook fulladsl.

Maar wel een andere router

Ik denk dat de problemen zijn begonnen toen het 'scarlet' is geworden.

Als je nu een mail stuurd naar fulladsl, krijg je een mail terug van fulladsl op een scarlet adres.

Ik merkte dit toen er problemen voor deden, en internet een volledige dag weg was. Toen men op het nieuws op de tv melde dat er problemen waren bij scarlet, die toen opgelost waren.

En sindsdien valt mijn internet ook regelmatig uit. Inderdaad, vooral als je het wat zwaar belast.(bij het downloaden van 2 bestanden tegelijk of dergelijke.)

Naar de router lopen en die even op en af zetten is dan de enige oplossing.

Dit wou ik dus even laten weten, alvorens hier conclusies worden genomen van een deffecte modem of router...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start

Typ bij uitvoeren dit: cmd

Typ nu ipconfig /all --->(ipconfig spatie /all)

Klik nu op toets PRT SCR en plak het in de tekenprogramma en past het wat aan.

Opslaan als jpg.

Upload de afbeelding

---------- Post toegevoegd om 04:40 ---------- Vorige post was om 04:39 ----------

funyboyke,

Je kan beter een eigen topic maken want ik dacht eerst dat deze topic over scarlet ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.