Ga naar inhoud

Netwerkprinter op router aansluiten via LAN


Hermano

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een netwerkprinter van HP (Deskjet 6840) en wil deze op mijn nieuwe router van BELKIN (N+ Wireless) aansluiten zodat iedere pc op het netwerk kan printer op deze printer. Vroeger had ik een modem/router van Belgacom ipv de belkin router en was dit geen probleem. Echter krijg ik mijn printer nu niet op de belkin router aangesloten. De IP-adressen van de router gaan van 192.168.2.2 tot 192.168.2.100. Het IP-adres van mijn printer is 192.168.1.8 en valt dus niet in de range van de router. Is dit de oorzaak waarom ik de pritner niet aan de praat krijg? Hoe kan ik dan het IP-adres van mijn printer wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is dat een probleem.

Verwijdert de printer en installeert die opnieuw en dan zal die ook als IP adres 192.168.2.cijfer hebben.

Wat je misschien ook kan doen is zo:

typ in uw browser 192.168.1.8

Je komt dan in de printer

Bij mijn HP kan ik de IP niet veranderen maar misschien bij u wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd om "in" de printer te geraken door het IP-adres in te geven maar dit blijkt niet te lukken om een of andere reden. Zowel niet via de router als rechtstreeks op pc via de LAN-kabel verbonden met de printer!

Opnieuw installeren biedt eveneens geen oplossing. De PC vindt de printer niet terug bij het toevoegen van een nieuwe printer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de subnet mask gewijzigd maar zonder positief resultaat. Ik de printer nog steeds niet terug vinden in de router.

Ik lees op de site van HP dat ik mijn router als access point moet gebruiken. Echter staat deze niet zo ingesteld als ik in de router ga kijken. Wat voor gevolgen heeft dit als ik de router ga gebruiken als access point op mijn andere apparaten die achter deze router hangen? Is dit de juiste oplossing wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee draadloze routers met telkens 4 LAN poorten. De printer is aangesloten op de eerste router (waar de internetkabel op aangesloten is) via LAN. Vanuit deze router gaat een LAN kabel naar mijn tweede router. Kan dit iets te maken hebben met mijn probleem?

Ik kan geen testpagina afdrukken vanuit mijn pc. Op de printer zelf staat een knop waardoor hij zijn instelling afprint nl.:

IP-adres:192.168.1.5

Gateway: 192.168.1.1

Zoals ik eerder al aanhaalde valt het IP-adres van de printer niet in de range van deze van de router. Echter kan ik geen connectie maken met de printer om het IP-adres ervan te wijzigen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan u 2 mogelijkheden geven voor de printer.

1) We gaan de router wijzigen met als IP adres 192.168.1.1

2) We gaan de printer IP adres en Gateway wijzigen maar dan moet ik wel eerst de handleiding lezen.

Wat betreft router:

De tweede router moet je altijd als access-point instellen.

Bij draadloos / wireless gedeelte (soms geavanceerd) kan je de router instellen als access-point en geef als adres 192.168.1.240 (Wel eerst kijken bij de eerste router of die adressen 192.168.1.2 ot 192.168.1.254 ondersteund of eventueel wijzigen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.